تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803103476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رامیز قلی اف و انور براهیم به ایران می‌آیند/ نگرانی از صدای سالن‌های میزبان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی نشست خبری موسیقی فجر-1
رامیز قلی اف و انور براهیم به ایران می‌آیند/ نگرانی از صدای سالن‌های میزبان
نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر دوشنبه 14 بهمن با حضور مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد ، دبیر جشنواره و مسوولان کمیته های مختلف این دوره از جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ابتدای این نشست با ارائه تاریخچه‌ای از روند برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی فجر از ابتدا تا کنون خاطرنشان کرد: تعامل و گفتمان در عرصه موسیقی، توجه به استعدادهای جوان، تبیین مبانی موسیقی علمی جهان به ویژه موسیقی شرق و جهان اسلام، استفاده از ظرفیت های موسیقی و توجه به همه گونه‌های موسیقایی از جمله اهدافی است که ما در برگزاری این جشنواره ویژه در کشور در تلاشیم آن را به نقطه خوبی هدایت کنیم.

نگران مشکل صدای تالارهای جشنواره هستم حسن ریاحی دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در ادامه این نشست خبری با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره تصریح کرد: امسال نیز مانند سالهای قبل با دو ریکرد به این جشنواره نگاه کردیم؛ اول این که میزبان هنرمندان و تماشاگران فهیم موسیقی ایرانی در قالب یک جشن ملی باشیم که مردم می توانند به وسیله هنر والای موسیقی بهره برداری فرهنگی داشته باشند و دوم استعدادهای درخشان حوزه موسیقی است که می توانند فرصتی برای عرض اندام داشته باشند. این آهنگساز ادامه داد: آنچه در جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر برای ما بسیار حائز اهمیت بود توجه به کیفیت گروه‌های شرکت کننده داخلی و خارجی بود که تلاش کردیم در فرصتی اندک گروه‌هایی را به حشنواره بیاوریم که می‌توانند در موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشند. ما به هیچ عنوان دوست نداشتیم که به هر قیمت از گروه‌های بی کیفیت خارجی و درجه چندم برای بین‌المللی شدن جشنواره استفاده کنیم و شما خواهید دید که جشنواره امسال یک جشنواره متنوع و با کیفیت برای سلیقه‌های مختلف خواهد بود. وی با اشاره به تالارهای میزبان برگزاری جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات جدی و مهمی که در جشنواره امسال موسیقی فجر با آن روبه رو هستیم بی‌کیفیت بودن تالارهای برگزاری است به طوریکه فقط تالار وحدت است که می تواند تا حدی مشکلات صدای اجراها را برطرف کند و من امیدوارم هرچه زودتر شرایطی فراهم شود که مشکل صدای تالارهای میزبان جشنواره مرتفع شود.

جوان ها به من درس دادند اکبر محمدی مدیر بخش استعدادهای جوان جشنواره موسیقی فجر نیز در این نشست خبری خاطرنشان کرد: به عنوان یک هنرمند مو سپید کرده درعرصه موسیقی برخورد با جوانان مستعد هنر موسیقی در این دوره از جشنواره به من درس هایی داد که هیچ گاه این درس ها را فراموش نمی کنم. فقط امیدوارم روندی که در این رویداد هنری از چند سال قبل برای نمایش هنرنمایی استعدادهای درخشان و جوان موسیقی انجام گرفته بتواند استمرار داشته باشد و به همان ایام جشنواره خلاصه نشود. وی با بیان اینکه اغلب هنرمندان شرکت‌کننده در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر از هنرمندان تحصیل کرده حوزه موسیقی هستند، گفت: خوشبختانه توانایی توام با دانش هنرمندان شرکت کننده در جشنواره آنچنان در هم آمیختگی زیبایی دارد که واقعا خارج از تصور من بود به طوریکه بسیاری از برنامه هایی که در روزهای مختلف جشنواره اجرا می شود برنامه‌هایی هستند که تا به امروز کمتر شاهد اجرای متنوعی از آنها در قالب یک برنامه بودیم.

تمرکز بر کیفیت در بخش بین الملل رامین صدیقی مدیر بخش بین المللی بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از چگونگی حضور هنرمندان شرکت‌کننده در این بخش تصریح کرد: به طور حتم اگر حمایت های حسن ریاحی و علی ترابی از بخش بین الملل وجود نداشت ما امروز شاهد انتشار اسامی هنرمندان بزرگ موسیقی بین الملل در جدول جشنواره نبودیم. این در حالی است که من امیدوارم در صورت استمرار این فضای به وجود آمده ما از سال بعد شاهد برگزاری یک جشنواره معتبر در سطح خاورمیانه باشیم جشنواره‌ای که با حضور بزرگانی چون رامیز قلی اف و انور براهیم می تواند به سکوهای بلندتری در جایگاه جهانی خود ارتقا پیدا کند. وی بعد از معرفی گروه‌های مختلف بخش بین الملل جشنواره به برگزاری بخش نمایش فیلم جشنواره هم اشاره کرد و گفت: در جشنواره امسال ما شاهد اکران 5 فیلم خارجی و 4 فیلم ایرانی در شش روز خواهیم بود. البته روز هفتم جشنواره نیز فیلم منتخب تماشاگران روزهای گذشته برای علاقه‌مندان مجددا به نمایش درخواهد آمد.

قدم زدن در حیات موسیقی  دستگاهی ایران امیر ستایشگر مدیر بخش نسلی دیگر جشنواره  نیز گفت: این بخش از سال 90 با هدف معرفی نسل تازه موسیقی ایرانی به تماشاگران راه اندازی شد و شرط حضور در این بخش هم مولف بودن هنرمندان و قدم زدن در موسیقی دستگاهی ایرانی بود که خوشبختانه زمینه‌ساز معرفی گروه‌ها و هنرمندان خوبی در عرصه موسیقی معاصر ایران شد اگر چه با معیارهای مطلوب خود فاصله داریم اما معتقدم با چنین رویکردی می توان شاهد اتفاقات خوبی در عرصه موسیقی بود. جشنواره موسیقی فجر بیست ساله شد علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و دبیر اجرایی جشنواره هم در بخش اول این نشست خبری گفت: این آخرین جشنواره موسیقی فجر در آستانه پایان دو دهه برگزاری این رویداد موسیقایی است که می تواند مقدمه آغاز فصلی نوین در موسیقی کشورمان باشد. ما این امیدواری را داریم که با تلاش های انجام گرفته در این زمینه این جشنواره بتواند اعتبار حرفه ای خود را بیش از گذشته به مخاطبان بین المللی نیز نشان دهد اعتباری که شاید در برهه های مختلف زمانی از بین رفت اما می تواند شروعی دوباره برای جریانی تازه در موسیقی سرزمین ما باشد. وی ضمن ارائه گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره افزود: بیش از یک هزار و 500 هنرمند در ایام برگزاری جشنواره در بخش های مختلف میزبان مخاطبان موسیقی در استان های تهران، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهند بود البته ما در این جشنواره شرایط آرمانی نداشتیم اما امیدواریم با امکانات مالی که در اختیار داشتیم بتوانیم به سهم خود میزبان شایسته ای برای اهالی موسیقی باشیم.

ترابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: امسال ضمن انتشار کتاب جشنواره برای هر اجرا بروشوری را تهیه کردیم که تماشاگران بتوانند بهتر از برنامه ها استفاده کنند ضمن اینکه در کنار این فعالیت لوح فشرده ای حاوی اطلاعات همه گروه‌های شرکت کننده برای علاقه مندان آماده شده که می تواند کمک زیادی به فضای پژوهشی آثار به صحنه رفته، کند. دبیر اجرایی جشنواره در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته برای اساتید و هنرمندان پیشکسوت هم کارت های مخصوصی صادر شده که این عزیزان می توانند در ردیف اول تالارهای میزبان از برنامه های استفاده کنند.


۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن