تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819964188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلطانی‌فر: 20 روز روی رفتنم به میراث کار شده است/ هر کسی خواست بماند و هر کس نخواست، نخواست!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


سلطانی‌فر: 20 روز روی رفتنم به میراث کار شده است/ هر کسی خواست بماند و هر کس نخواست، نخواست! جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - آنطور که برخی منتقدان می گویند فرآیند استعفا و رفتن محمدعلی نجفی از سازمان میراث فرهنگی و آمدن مسعود سلطانی فر به این سازمان، پروسه ای کوتاه مدت در خلال یکی دو روز نبوده، این چیزی است که مسعود سلطانی فر می گوید.

امید سلیمی بنی: مسعود سلطانی‌فر پس از آنکه حکم مسئولیت خود را در میراث فرهنگی، مزین به امضای رئیس جمهور دید، به روزنامه خبر گفت برنامه این تغییرات، نزدیک به یک ماه طول کشیده است. البته بخش دیگری از سخنان او که به خلاء وجودش از فراکسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مربوط است، پیداست در این برنامه ریزی 20 روزه اخیر، اصلا مطالعه نشده بود. به گفته او، ترجیح شخصی اش این است که علی صابری، وکیل نابینایی که به عنوان عضو علی البدل در شورای شهر وارد می شود، به کمیسیون برنامه و بودجه شورا برود تا جای خالی او را پر کند.  سلطانی فر درباره ماندن یا رفتن برخی از همکاران سازمان میراث فرهنگی از جمله مهدی حجت، قائم مقام (شاید سابق) این سازمان هم نظر جالب توجهی دارد: «هر کسی خواست بماند و کار کند و هر کس نخواست، نخواست!» او به برخی انتقادات درباره عدم تطبیق تجربیات و تحصیلاتش با حوزه ماموریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تلویحا معترف است و در دفاع از انتخاب خود به عنوان رئیس این سازمان می گوید: "هفت رئیس قبلی هم اینطور بودند."
شما از شورای شهر استعفا داده اید ؟
بله، تقاضای استعفا از شورای شهر کرده ام. آیا با این درخواست موافقت شده؟
دیگر باید جلسه تشکیل شود و در این باره تصمیم بگیرند و این درخواست تصویب بکنند. حالا کارها را درمیراث کارها را تحویل گرفته اید؟ امروز (شنبه) به میراث رفتم و کارها را شروع کردم. آقای نجفی گفته بود در یک جلسه مشترک، تمام کارها را تحویل شما می دهد و برنامه های خود را برای شما بیان می کند، چنین جلسه ای تشکیل شد؟
بله. برنامه هایش را هم برای شما توضیح داد؟ بله. شما هم الان بر مبنای برنامه های آقای نجفی پیش می روید یا برنامه مستقل دارید؟ اینها دیگر قابل بررسی است. قابل بررسی است یعنی درباره برنامه هایتان در میراث، فکر نکرده اید؟ آخر تازه تحویل گرفته ام. یعنی بدون مطالعه سازمان را تحویل گرفته اید؟
این صحبت اینطوری، بازجویی است. کارهای خبرنگاری است. مسئله این است که عده ای می گویند برنامه تغییرات در میراث بسیار سریع و مطالعه نشده بوده است.
نخیر، بیش از 20 روز روی این قضیه کار کرده ایم. و در نهایت عده ای می گویند تجربیات و تحصیلات شما با حوزه میراث فرهنگی همخوانی ندارد؟
هفت تا رئیس قبلی هم اینطور بودند. یعنی معتقدید این انتقاد وارد است؟ عدم تطابق جایگاه فعلی با دانش و تجربه؟ اینها بحثهایی است که باید در یک مصاحبه مفصل بیان کنم. درباره وضعیت داخل میراث، برخی از مدیران مانند آقای حجت (قائم مقام سازمان میراث فرهنگی) استعفا داده و دیگر حاضر به کار نیست، با مدیران فعلی سازمان می خواهید چه کنید؟
همه مدیران در سازمان می مانند و هر کسی هم که نمی خواهد در این سازمان کار کند، خب نخواهد. او گفته اگر از من دعوت کنند، به کار برمی گردم. شما از مدیران مستعفی دعوت به کار مجدد می کنید؟
باید این وضعیت را بررسی کنم. درباره شورای شهر، جایگاه شما در کمیسیون برنامه و بودجه، خالی می شود. آنجا چه خواهد شد؟
حتما آقای (علی) صابری می آید و در آن کمیسیون عضو می شود. آقای صابری گفته اند احتمالا در کمیسیون حقوقی و نظارت شورا عضو می شود. جایگاه خالی شما در این کمیسیون، احساس نخواهد شد؟ در کمیسیون بودجه، در ارتباط با فراکسیون اصلاح طلبان من بسیار ریز و حساس بودم به همه مسایل. اگر آقای صابری نمی خواهد به این کمیسیون برود و دلش می خواهد به کمیسیون نظارت و حقوقی برود، این مقداری مشکل برای مجموعه به وجود می آورد. بالاخره باید آقای مسجدجامعی و سایر دوستان بنشینند و در این باره تدبیری کنند. آیا آقای نجفی را هم در کنار خود خواهید داشت؟ آقای نجفی تشریف می برد به عنوان مشاور عالی آقای دکتر روحانی و دبیر ستاد اقتصادی دولت و رییس ما هم کماکان در میراث فرهنگی هست و ما همیشه به مشورتها و هدایتهای او نیاز داریم. به طور مشخص برنامه شما برای میراث فرهنگی چیست؟
انشااله مفصل در مصاحبه مطبوعاتی به طور کامل توضیح خواهم داد. ۴۷۴۷



یکشنبه 13 بهمن 1392 - 07:27:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن