تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی آثار تاتو روی بدن خانم ها؛ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



برخی آثار تاتو روی بدن خانم ها؛ تصاویر
در برخي مواقع ممکن است بعد از گذشت چند ماه يا حتي چند سال از تزريق ماده تاتو، بدن شروع به واکنش بر ضد رنگ دانه وارد شده کند که اصطلاحاٌ به آن راکسيوم گفته مي‌شود.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، امروزه استفاده از روش‌های زیبایی در بین زنان رواج پیدا کرده است.   یکی از این روش‌ها که طرفداران زیادی دارد تاتو یا خالکوبی است که متأسفانه بسیاری از آنان از عوارض خطرناک این روش بی‌اطلاع هستند. کارشناسان معتقدند پوست مهمترین سد دفاعی بدن در برابر میکروبها است که با تاتو کردن این سد دفاعی مورد تهاجم قرار می‌گیرد و بیماری‌های زیادی را بوجود می‌آورد.  

  تاکنون بیش از 50 نوع رنگدانه و سایه مختلف که در عمل تاتو و آرایش‌های دائم از آن استفاده می‌شود شناسایی شده و روزبه روز بر تعداد آن افزوده می‌شود که هیچکدام از این برای تزریق در پوست تایید نشده‌اند و بسیاری از این رنگدانه‌ها حتی برای تماس با پوست انسان نیز مضر است.  

  در برخي مواقع ممکن است بعد از گذشت چند ماه يا حتي چند سال از تزريق ماده تاتو، بدن شروع به واکنش بر ضد رنگ دانه وارد شده کند که اصطلاحاٌ به آن راکسيوم گفته مي‌شود.   طبق آمار سازمان غذایی و دارویی آمریکا (FDA)، بیش از 70 درصد افرادی که بر روی بدنشان خالکوبی می کنند پس از مدتی از این کار پشیمان شده و تصمیم به سوزاندن خالکوبی می گیرند.  

    روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو وجود دارد که شامل جراحی ، کوتر کردن ، منجمد کردن ، تراشیدن پوست و لایه برداری عمیقی که این روش ها ارزان بوده ولی نتیجه آنها کامل و صد در صد نیست و معمولا جای زخم و اسکار بجای می گذارند .   استفاده از لیزر ساده ترین ، با عارضه کمتر و گاهی با نتایج بسیار عالی می باشد که در صورت موثر بودن اکثرا جای زخم و اسکار به جا نمی گذارد .  

استفاده از پرمنگنات برای از بین بردن تاتوی دست   اما لیزر محدودیت هایی هم دارد که یکی گران بودن ، دوم غیر قابل پیش بینی بودن نتایج آن است سومین محدودیت لیزر بی اثر بودن آن روی بعضی از خالکوبی ها می باشد .   در صورت عدم امکان استفاده از روش های فوق گاهی با انجام خالکوبی های مجدد با رنگ های مشابه رنگ پوست می توان تا حدودی خالکوبی قبلی را مخفی کرد.   باید توجه داشت که استفاده از روشهای غیر استاندارد می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای شخص بوجود آورد.  


  در ادامه به برخی از عوارض تاتو و خالکوبی اشاره می شود: * یکی از نکات مهمی که خانم ها در تاتوی ابرو باید به آن توجه کنند آن است که رنگی که به پوست تزریق می‌شود باعث تحریک منطقه خالکوبی می‌شود و از این‌رو، روی رشد مو‌های ابرو اثر می‌گذارد و ابرو‌ها را کم پشت می‌کند.   * عوارض تاتو با مواد رنگی می‌تواند سبب ایجاد گوشت اضافی، عفونت در محل، حساسیت، گرانولوم و اسکار شود.   * یکی از عوارض تاتو آلرژی‌ای است که می‌تواند به مواد رنگی ایجاد شود و معمولاً با رنگ‌هایی که از ترکیبات جیوه (در رنگ قرمز) ساخته شده بیشتر دیده می‌شود.   * تاتو همچنین می‌تواند سبب انتقال انواع بیماری‌های واگیردار مثل ایدز و هپاتیت شود.   * از عوارض دیگر تاتو این که در صورتی که شخص نیاز به تصویر‌برداری با MRI داشته باشد، تاتو در محل می‌تواند به دلیل وجود فلزات سنگین مانند اکسید آهن با این‌گونه تصویربرداری‌ها تداخل و تشخیص را دچار مشکل کند.   * ايجاد عفونت جلدي در تاتو معمولاً شايع نيست و عفونتهاي چركي گرچه مكرر رخ مي دهد ولي خطرناک نیست.   * سيفليس نیز در اثر سوزن تاتو قابل انتقال است.   * بروز زگيل در محل تاتو در اثر آلودگي سوزن نيز مشاهده شده است   مشرق   115  




۱۳۹۲/۱۱/۱۱ - ۰۱:۰۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1982]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن