تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802419547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی از آثار رسیده به جشنواره موسيقي فجر نوگرایی ویژه‌ای دارند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محمدجلیل عندلیبی:
برخی از آثار رسیده به جشنواره موسيقي فجر نوگرایی ویژه‌ای دارند
عضو هیئت انتخاب آثار رسیده به بخش موسیقی کلاسیک ایرانی معتقد است که برخی از گروه‌ها آثار خاصی در جشنواره بیست و نهم ارائه کردند.


به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، جلیل عندلیبی آهنگساز و نوازنده سنتور كه بخش کلاسیک ایرانی را داوری می‌کند،  آثار رسیده به جشنواره بیست و نهم را قابل توجه ارزیابی می‌کند.
 
عندلیبی درباره همکاری با جشنواره گفت: امسال از من دعوت شد تا در هیئت انتخاب جشنواره موسیقی فجر در بخش موسیقی ایرانی حضور داشته باشم. من هم با کمال میل پذیرفتم.
 
وی ادامه داد: همراه با رضا شفیعیان و مهدی آذرسینا در بخش انتخاب آثار، کار دشواری را در پیش داشتیم تا از میان آثار رسیده به جشنواره بهترین‌ها را برای اجرای نهایی انتخاب کنیم.
 
این نوازنده سنتور گفت: خوشبختانه آثاری با کیفیت بالا به جشنواره رسیده بود و انتخاب از میان آن‌ها کاری دشوار بود. با این حال کار انتخاب را زیر نظر حسن ریاحی دبیر جشنواره با وسواس بسیار انجام دادیم تا حق کسی ضایع نشود.
 
این نوازنده سنتور که در نخستین دوره‌های برگزاری جشنواره موسیقی فجر در میان شرکت کنندگان بوده است، به بیان تفاوت‌های نخستین دوره‌های جشنواره با دوره کنون یپرداخت.
 
عندلیبی اظهارکرد: سال ۱۳۶۰ که نخستین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزارشد، من با گروهی که سرپرستی‌اش را بر عهده داشتم، در میان شرکت کننده‌ها بودم.
 
وی ادامه داد: درآن زمان جشنواره موسیقی فجر دو ارکستر داشت که یکی ارکستر ما بود (ارکستر سنتی دفتر موسیقی) و دیگری ارکستر سمفونیک تهران. این ارکستر‌ها نیز هر دو زیر نظر دفتر موسیقی بودند.
 
این آهنگساز با اشاره به تعداد اندک گروه‌های شرکت کننده دردوره‌های نخست جشنواره موسیقی فجر اظهارکرد: در شش دوره نخست برگزاری جشنواره موسیقی فجر همین دو ارکستر بودیم وگروه دیگری نبود. بعد‌ها به تعداد گروه‌ها اضافه و سال به سال شلوغ‌تر شد.
 
عندلیبی گفت: خوشبختانه آمار گروه‌های شرت کننده درجشنواره موسیقی فجر سال به سال بیشتر شده تا جایی که امسال در حدود صد گروه متقاضی شرکت در جشنواره بودند.
 
عندلیبی که درکارنامه خود آهنگسازی آلبوم‌هایی چون «سکوت»و «بنمای رخ»را دارد، درباره کیفیت آثار رسیده به بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجرگفت: آثاری که برای جشنواره امسال ارسال شده بودند، آثاری نو بودند. برخی از آنها کارهای خاص و ویژه‌ای انجام داده بودند.
 
وی ادامه داد: برخی از گروه‌ها آثار خاصی داشتند. جالب اینکه گروه‌های شهرستانی در مقایسه باگروه‌های تهرانی کیفیت بالاتری داشتند. دراین میان دوگروه شهرستانی در اثرشان تکنیک و نو گرایی خاصی وجود داشت که نشان می‌دهد می‌توانند در آینده از گروه‌های مطرح موسیقی ایران باشند.
 
این آهنگساز در پایان تصریح کرد: آنچه ما از گروه‌های بخش موسیقی ایرانی دیدیم قابل توجه بود. امیدوارم این گروه‌ها بتوانند اجراهای موفقی در طول برگزاری جشنواره داشته باشند.
 
محمدجلیل عندلیبی متولد ۱۳۳۰ در شهر سنندج، آهنگساز وسنتور نواز ایرانی است. وی در طول سال‌های بسیاری که در موسیقی ایرانی فعالیت کرده آثاری را برای خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی آهنگسازی کرده است.
 
«ای میهن»، «بنمای رخ»، «کیش مهر»،«بی‌قرار»، «آتش در نیستان»، «سکوت»، «امان از جدایی»،  «خداحافظ» و «جاده ابریشم» برخی از آثار محمدجلیل عندلیبی هستند.  
 
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص







تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن