تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802906749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌های کانون پرورش فکری ‌کودکان در دهه فجر تشریح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
برنامه‌های کانون پرورش فکری ‌کودکان در دهه فجر تشریح شد
دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با تشریح برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر، گفت: کانون در هفدهمین بازار فیلم فجر و دو بازار بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فرانسه و چک حضور به عمل خواهد آورد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های کانون پرورش فکری ‌کودکان در دهه فجر تشریح شد


 به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، علیرضا حاجیان‌زاده دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی دقایقی پیش در نخستین نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد، درباره برنامه‌های این کمیته در ایام مبارک دهه فجر، بیان داشت: تداوم انقلاب اسلامی و ماندگاری ارزش‌های آن برای آیندگان، در گرو انتقال و نهادینه کردن این ارزش‌ها به نسل کودک و نوجوان است. * برپایی برنامه‌های شاد و متنوع برای 4 هزار مهد کودک و 890 مرکز فرهنگی در ایام دهه فجر وی اضافه کرد: رسالت کمیته کودک و نوجوان که مسئولیت آن با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تلاش برای اجرای فعالیت‌های جذاب اسلامی و تشویق بچه‌ها برای آشنا کردن آنان با ارزش‌های نظام و انقلاب است. حاجیان‌زاده ادامه داد: اعضای این کمیته شامل معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان پژوهش و انتشارات مدرسه، گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، گروه کودک شبکه پنج سیما و گروه ایران و خانواده رادیو ایران است.  

وی افزود: برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اولین روز دهه مبارک فجر در بیش از 4 هزار مهد کودک و 890 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتابخانه‌های پستی کانون در سراسر کشور آغاز خواهد شد. * افتتاح 7 مرکز فرهنگی‌ _ هنری در ایام دهه فجر مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر کانون در دو بخش ستادی و استانی برگزار می‌شود که در بخش ستادی می‌توان به تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)،‌ افتتاح مراکز فرهنگی هنری، برگزاری مسابقه‌های اینترنتی و انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد. وی اضافه کرد: اعضای مراکز فرهنگی‌هنری اداره کل کانون استان‌های تهران و البرز همراه مدیران، کارکنان کانون و سایر اعضای این کمیته همچون سال‌های گذشته در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، روز 9 بهمن برای گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیا‌ن‌گذار انقلاب حضور خواهند  یافت. نثار گل و خوانش بیانیه‌ اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران از برنامه‌های این مراسم است که از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.  

حاجیان‌زاده درباره «افتتاح مراکز فرهنگی‌ _ هنری»، ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور مراکز فرهنگی _ ‌هنری راه‌اندازی می‌کند. در ایام دهه فجر امسال نیز 7 مرکز ثابت و سیار از جمله مراکز فرهنگی‌ _ هنری ثابت مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد، مرکز فرهنگی _ ‌هنری بندرگز در استان گلستان و مرکز فرهنگی _ ‌هنری شماره دو نهاوند در استان همدان، افتتاح خواهد شد، همچنین در این ایام کتابخانه سیار کانون اسفراین در خراسان شمالی و مراکز سیار دهدشت، سیسخت و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز شروع به کار خواهند کرد. * شرکت بیش از ده هزار کودک و نوجوان در مسابقات اینترنتی کانون وی با اشاره به برپایی مسابقات اینترنتی در ایام دهه فجر و شرکت بیش از ده هزار کودک و نوجوان در این مسابقات، افزود: روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به مناسبت دهه فجر مسابقه اینترنتی با عنوان آیات پیروزی را با استفاده از آیاتی در قرآن طراحی کرده است که این آیات به پیروزی‌های دین اسلام و یا مؤفقیت‌های انسان از نگاه خدا اشاره دارد. این مسابقه از اولین روز دهه فجر در سایت مسابقات فعال خواهد شد و به برندگان این مسابقه تولیداتی از کانون اهداء خواهد شد. این مقام مسئول گفت: انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های کانون در این ایام است، یعنی پوستر سی ‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر منتشر و در اختیار مسئولان این کمیته در سراسر کشور قرار گرفت. در این پوستر تصاویری از کودکان و نوجوانان استفاده شده است که تمثال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در دست دارند.

* برپایی «هفتمین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان» دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی درباره «هفتمین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان»، بیان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه برای ساختن فیلم از سنین کودکی، تقویت نگاه دقیق و خلاقانه به مسایل، مشکلات و رویدادهای اجتماعی، فراهم‌سازی محیط سالم و سازنده برای رقابت برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 200 اثر از اعضای مراکز فرهنگی‌ _ هنری کانون در قالب پویانمایی، مستند و داستانی به دبیرخانه جشنواره رسیده است. استان قزوین برای دومین بار میزبان این دوره جشنواره شده است که در نهایت این جشنواره از 29 بهمن به مدت دو روز برگزار خواهد شد. حاجیان‌زاده درباره «یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان»، ادامه داد: این جشنواره دو سالانه با هدف معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر در زمینه کودک و نوجوان و در حوزه‌ مطبوعات، نشریات علمی و تخصصی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی فعال سراسر کشور برگزار می‌شود. وی افزود: مازندران نخستین میزبان استانی این دوره جشنواره است که بیش از دوازده هزار اثر منتشر شده در سال 1390 و 1391 از سوی مطبوعات و رسانه‌های مجازی کشور و اشخاص حقیقی فعال در حوزه‌ رسانه کودک و نوجوان به دبیرخانه رسیده است. آثار رسیده در بخش‌های خبر، تیتر، مصاحبه و گفت‌وگو، سرمقاله و یادداشت، گزارش، عکس، طرح گرافیکی، طنز و داستان‌نویسی تألیفی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ شرکت‌کنندگان در سه حوزه دین شامل عقاید اسلامی، اخلاق و آداب اسلامی، سیره و سنت اهل‌بیت، قرآن و حدیث و حوزه بصیرت و فرهنگ ایثار شامل انقلاب اسلامی، شهدا و ایثارگران، فرهنگ مقاومت در حوزه فرهنگ شهروندی و اخلاق‌مداری در زندگی شامل ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، حفظ محیط زیست، تحکیم خانواده و اجتماع و آثاری به جشنواره ارسال کرده‌اند که داوران پس از ارزیابی برگزیدگان را معرفی خواهند کرد.

* رونمایی از بازی رایانه‌ای «عمو نوروز و رویای آدم برفی» در دهه فجر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در ایام دهه فجر طی مراسمی دو بازی رایانه‌ای با عنوان‌ «عمو نوروز و رویای آدم برفی» و «گوسفندان بازیگوش» توسط مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون رونمایی خواهد شد. وی اضافه کرد: بازی «عمو نوروز و رویای آدم برفی» برگرفته از داستان کهن ایرانی با عنوان «عمو نوروز و ننه سرما»، است و از عروسک «عمو نوروز» که یکی از تولیدات کانون است، برای ساخت شخصیت بازی استفاده شده است؛ این بازی برای گروه سنی نوجوان طراحی شده و نوجوانان می‌توانند با «عمو نوروز» یا «آدم برفی» دو شخصیت داستان دو شروع متفاوت در بازی داشته باشند. حاجیان‌زاده ادامه داد: بازی «گوسفندان بازیگوش» برای گروه سنی کودک تولید شده است؛ کودکان می‌توانند در محیطی شاد و موزیکال این بازی را برای فراگیری مدیریت منابع و کنترل زمان انجام دهند. * برگزاری هفته دوستی ایران در بلغارستان وی افزود: همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر صوفیه کشور بلغارستان توسط کانون با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 9 تا 14 بهمن برگزار خواهد شد. حاجیان‌زاده عنوان کرد: در این برنامه فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌ _ هنری کانون در غرفه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود. تولیدات کانون شامل کتاب، سرگرمی‌های سازنده و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، نسل جدید و قدیم عروسک‌های دارا و سارا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت، همچنین برپایی کارگاه‌های مختلف هنری از برنامه‌های این هفته خواهد بود. مربیان و کارشناسان کانون استان قزوین در این برنامه فعالیت‌های کانون را به بازدیدکنندگان ایرانی مقیم این کشور و دیگر علاقمندان معرفی خواهند کرد.  

* حضور کانون پرورشی در هفدهمین بازار فیلم فجر دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: هفدهمین بازار فیلم فجر از 11 تا 15 بهمن همزمان با سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در تهران توسط بنیاد سینمایی فارابی در برج میلاد برگزار می‌شود که ادراه کل روابط عمومی و امور بین‌الملل برای عرضه تولیدات سینمایی کانون در کنار خریداران و عرضه‌کنندگان محصولات سینمایی و ویدیویی و برنامه‌های تلویزیونی از سراسر جهان در این بازار حضور خواهد داشت. وی اضافه کرد: چهار تولید جدید پویانمایی کانون با عناوین «وقتی که بچه بودم»، «دزد درخت‌ها»، «حکایت کلاه غیبی» و «بزغاله‌های ابری» در این بازار عرضه خواهند شد. * حضور کانون در دو بازار بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فرانسه و چک به گفته حاجیان‌زاده، ادراه کل روابط عمومی و امور بین‌الملل در ایام دهه فجر در دو بازار بین‌المللی فیلم در کشور فرانسه و چک نیز شرکت خواهد کرد، همچنین کانون با شرکت در این رویدادهای بین‌المللی فرصت خواهد داشت تا در کنار دیگر تولیدکنندگان، تهیه و توزیع کنندگان فیلم‌های کودک و نوجوان سراسر جهان، تولیدات امور سینمایی خود را معرفی کند و به فروش برساند. وی افزود: بازار فیلم کلرموند فراند فرانسه بزرگ‌ترین بازار فیلم کوتاه جهان است که از 12 تا 17 بهمن برگزار خواهد شد، همچنین بازار بین‌المللی فیلم چک نیز که در آن بسیاری از مسئولان شبکه‌های تلویزیونی کشورهای اروپایی شرکت دارند، از 29 بهمن تا 1 اسفند برگزار می‌شود. حاجیان‌زاده معتقد است، چهار تولید جدید پویانمایی کانون شامل «وقتی که بچه بودم»، «دزد درخت‌ها»، «حکایت کلاه غیبی» و «بزغاله‌های ابری» در این دو بازار معرفی خواهند شد.  

* برنامه‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری تشریح شد وی اضافه کرد: با توجه به این که مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در تهران، مکانی برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی کانونی و غیرکانونی است، مراجعه‌کنندگان بسیاری از هنرمندان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در طول سال است. این مرکز متناسب با این ایام فضا سازی خواهد شد. کارگاه‌های این مرکز شامل نقاشی، سفال، کاردستی، قصه‌گویی و غیره پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و برنامه‌هایی مانند نمایش عروسکی، نمایش فیلم، برگزاری مسابقه‌های هنری و ادبی نیز برای کودکان و نوجوانان اجرا ‌می‌شود. حاجیان‌زاده ادامه داد: طی هماهنگی کانون با مدارس، روزانه دانش‌آموزان مدارس در دو شیفت صبح و عصر از برنامه‌های این مرکز بازدید خواهند کرد، همچنین درهای موزه کودک کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر به روی دانش‌آموزان و دیگر بازدیدکنندگان باز است، در این موزه تولیدات کانون در معرض نمایش گذاشته می‌شود. * برپایی نمایشگاه کتاب‌های انقلابی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ و هنری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برپایی نمایشگاه کتاب‌های انقلابی در کانون، گفت: در این نمایشگاه تعداد 50 عنوان از کتاب‌های کانون که با موضوع «انقلاب اسلامی» از سال 57 تا‌کنون منتشر شده است، به صورت بنر در معرض دید بازدیدکنندگان برنامه‌های دهه فجر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری تهران قرار خواهد گرفت که در این بنرها برای معرفی کتاب‌های کانون به کودکان و نوجوانان تصاویر کتاب‌، شناسنامه کتاب و خلاصه‌ای از کتاب آورده می‌شود.  

* شرکت در اولین جشنواره کتب آموزشی و مهارتی وی بیان کرد: امور بازرگانی کانون در این جشنواره برای ارائه تولیدات کانون شرکت خواهد کرد. این جشنواره از 8 بهمن الی 11 بهمن در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود در برگزاری این جشنواره انجمن‌های ناشران تهران، ناشران کمک آموزشی و مهارتی و مؤسسات آموزشی همکاری خواهند داشت. شرکت‌کنندگان آثار خود در حوزه کتب و وسایل کمک آموزشى و مهارتى را در معرض دید قرار می‌دهند. * همکاری با آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌ها در برگزاری نمایشگاه تولیدات فرهنگی این مقام مسئول گفت: امور بازرگانی کانون آمادگی دارد در ایام دهه فجر با مسئولان مدارس آموزش و پرورش، سازمان‌ها و اداره‌ها در برپایی نمایشگاه کتاب و سرگرمی همکاری کند، همچنین تولیدات کانون در این نمایشگاه‌ها با تخفیف ارائه خواهد شد. وی درباره «مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر عروسکی»، عنوان کرد: این مرکز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از تریلی سیار نمایش‌هایی را برای بچه‌هایی که دسترسی به مرکز تئاتر ندارند و در حاشیه شهرهای استان‌های تهران،  سمنان و خراسان رضوی زندگی می‌کنند دو نمایش با عنوان‌های  «قصه امروز ما» به کارگردانی «مهدی قلعه»، «هفت خوان رستم» به کارگردانی «علی‌اکبر حلیمی» را اجرا خواهد کرد تا آنان نیز در جشن‌های دهه فجر شرکت کنند، همچنین در مرکز تئاتر کانون در پارک لاله تهران نیز در ایام دهه فجر دو نمایش «خاله مرجان و خروس» و «کلوچه دارچینی» به کارگردانی «مریم کاظمی» اجرا خواهد شد. حاجیان‌زاده گفت: کانون زبان ایران در ایام دهه فجر مسابقه اینترنتی با موضوع زندگی‌نامه حضرت امام خمینی (ره) و رویدادهای دوران انقلاب اسلامی را برای زبان‌آموزان، مدرسان و کارکنان کانون زبان برگزار خواهد کرد؛ سوال‌های مربوط زبان‌آموزان به زبان انگلیسی و سوال‌های مربوط به مدرسان و کارکنان به زبان فارسی طراحی شده است که گفتنی است، بیش از 850 هزار زبان‌آموز در کشور زیر نظر 2700 استاد در 215 مرکز آموزشی مشغول فراگیری زبان‌های خارجی هستند.  

وی درباره «بخش استانی» برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر، بیان کرد: همکاران کانون در سراسر کشور هر ساله در ایام دهه فجر با همکاری دیگر اعضای کمیته کودک و نوجوان استان با برگزاری جلسات، برنامه‌های متنوع و شادی را برای اعضای مراکز فرهنگی‌ _ هنری و دانش‌آموزان مدارس و سایر کودکان و نوجوانان تدارک می‌بینند تا آنان را با ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا کنند. وی اضافه کرد: فرزندان امروز ایران که اکنون بین 6 تا 16 سال از زندگی‌شان می‌گذرد، خاطرات انقلاب را از زبان پدران و مادران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شنیده‌اند. فضای مراکز کانون مکان مناسبی است که این خاطرات به یاد ماندنی برای کودکان و نوجوانان نیز بازگو شود. مربیان مراکز تلاش کردند که با بهره‌گیری از تمامی شیوه‌ها و امکانات و ابزار امروزی این وظیفه را به بهترین نحو انجام دهند. حاجیان‌زاده افزود: بخشی از برنامه‌های این ایام به صورت مشترک در تمام استان‌ها برگزار و بخش دیگری از برنامه‌ها نیز با توجه به خلاقیت و امکانات هر استان در مراکز فرهنگی‌هنری اجرا خواهد شد که از بخش‌های مختلف آن می‌توان به تشکیل و شرکت در جلسه‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور اعضا برای هماهنگی در اجرای برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فعالیت‌های کانون سراسر کشور، اشاره کرد. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان درباره گروه ایران و خانواده رادیو ایران، گفت: حوزه صدا به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و آشنایی کودکان و نوجوانان با رویدادهای دوران انقلاب، برنامه‌های ویژه‌ای را تهیه کرده است که به صورت روزانه از رادیو پخش خواهد شد. انتهای پیام/و

92/11/08 - 14:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن