تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806260960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابین فن پرسی؛ کاشته‌زن قهار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
رابین فن پرسی؛ کاشته‌زن قهار
رابین فن پرسی متولد ششم اوت 1983، فوتبالیست هلندی است که در حال حاضر در تیم منچستریونایتد و تیم‌های هلند بازی می‌کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، "رابین فن پرسی" متولد سال 1983 در شهر "روتردام" هلند است. او در نقش مهاجم برای تیم انگلیسی منچستریونایتد و تیم ملی هلند بازی می‌کند.
 
رابین محصول تیم جوانان "فاینورد" است. او در سال 2004 به آرسنال پیوست و در اوت 2011 کاپیتان این تیم شد. یک سال بعد به منچستریونایتد پیوست. سبک بازی او با « مارکوفان باستن» اسطوره هلندی مقایسه می‌شود.
 
رابین در منطقه «کرالینگن» در شرق روتردام بزرگ شد. مادرش آموزگار و پدرش یک هنرمند مجسمه‌ساز بود ولی پدرش پس از جدایی از همسر او را به تنهایی بزرگ کرد. او اصلیت بوسنیایی دارد.

رابین در منطقه خشن و شلوغ کرالینگن بزرگ شد و به همین دلیل ناهنجاری‌های رفتاری متعددی از خود بروز می‌داد. آن موقع رابین 14 سال داشت و تقریباً هر روز از کلاس اخراج می‌شد و باید در راهروی مدرسه می‌ایستاد. در آن زمان بود که با سرایدار مدرسه که چهل و چند سال داشت دوست شد. از همان زمان بود که رابین به فوتبال روی آورد و وضعیت تحصیلی‌اش بهتر شد. دیگر معلم‌ها او را به خاطر بددهنی و شلوغ‌کاری از کلاس بیرون نمی‌انداختند. گوییاو عاقل شده و دیگر شیطنت نمی‌کرده است.
 


 
فن‌پرسی الان هم آدم پرخاشگری نیست ولی هر از گاهی کارت زرد می‌گیرد. در یکی از بازی‌های آرسنال، "ونگر" که از رفتار او عصبانی شده بود بین دو نیمه به رابین چیزی گفت که رویه او را تغییر داد. او خود می‌گوید: "ونگر" سرم داد نکشید. حرف بدی هم به من نزد فقط یک جمله به من گفت، او گفت: اگر می‌خواهی به اوج برسی باید چیزی را در خودت تغییر دهی. گفتم باشد، چه چیزی را باید عوض کنم؟ او جواب داد: من نمی‌گویم، خودت جواب را پیدا کن. آن روز خیلی در این مورد فکر کردم از همان زمان تصمیم گرفتم برای موفقیت هر کار مثبتی را انجام دهم. دیگر بیشتر سر تمرین می‌رفتم و با دقت به بازی بازیکنان قدیمی‌تر نگاه می‌کردم و سعی می‌کردم تحملم را بالا ببرم. همین کار باعث شد خیلی بیشتر از قبل حرفه‌ای شوم.
 
"رابین فن پرسی" در سال 2005 با "شبرا" یک دختر هلندی مراکشی تبار ازدواج کرد. بشرا همواره پشتیبان رابین بوده است و در کنار او زندگی شیرینی را می‌گذراند.آنها در روز 16 نوامبر 2006 صاحب پسری به نام"شاکوییل" شدند. شاک به گفته رابین معنا و مفهوم زندگی است. این کوچولو شیرینی زندگی مشترک او و همسرش را صد چندان کرده است. رابین خانه‌ای در همستد در نزدیکی لندن دارد. همستد با کرالینگن خیلی متفاوت است ولی فن‌پرسی به همراه همسر و پسرش درآن جا زندگی می‌کنند و خانه‌ای هم در همان نزدیکی دارد تا هر وقت پدرش به دیدنشان آمد رد آن‌جا ساکن شود.
 
رابین می‌گوید: روش آرسنال در مراقبت از بازیکنانشان باور نکردنی است. آنها مراقب خانواده بازیکنان هم هستند. مواظب هستند محل زندگی آنها امن و بی دردسر باشد و همیشه چند نفر به طور نامحسوس مراقب آنها هستند. او قبلاً خیلی تنقلات و غذاهای آماده می‌خورد ولی حالا می‌گوید: همسرم دیگر کیک نمی‌خورد چون می‌داند ونگر با این چیزها مخالف است. همبرگر که اصلا حرفش را نزن. فکر نمی‌کنم تا وقتی در آرسنال هستم چشمم به یک همبرگر بخورد ولی من همیشه عاشق این چیزها بوده‌ام. با این حال راضی هستم در این باشگاه هر کسی می‌داند باید بیشتر از باشگاه سابقش تلاش کند. من فکر می‌کردم در بهترین باشگاه دنیا هستم. هم تیمی‌های دیگرم هم همین فکر را می‌کردند ولی حالا همه ما می‌دانیم که آرسنال از تمام باشگاه‌ها بهتر است.

فن‌پرسی و همسرش زندگی آرامی دارند ولی در سال 2005 اخبار تکان دهنده رسانه‌ها و مطبوعات سعی در متلاشی ساختن این کانون کرد. داستان از وقتی آغاز شد که ملکه زیبایی کشور هلند از فن پرسی شکایت کرد و فردای آن روز نام او در تمام مطبوعات معروف و گمنام هلند دیده می‌شد. همسر فن پرسی به همه ثابت کرد به هیچ قیمتی پشت شوهرش را خالی نمی‌کند. او درباره اتهام همسرش گفت: این هم درست مثل همان بازی ربه کالوس است. او این بازی را اختراع کرد. با وجود تمام اخبار ضد و نقیض درباره ساندرا بوما 21 ساله به وسیله رابین فن پرسی و زندانی شدن او به خاطر شکایت ملکه زیبایی هلند، بشرا همسر فن پرسی از شوهرش به شدت حمایت کرد و گفت: من و رابین عمیقا عاشق یکدیگر هستیم و این شایعات تغییری در احساسمان ایجاد نمی‌کند. این حرف‌های بی‌معنی است. اگر تمام دنیا هم او را متهم بدانند من باز هم به او اعتماد کامل دارم. بشرا می‌گوید آن شب رابین به رستوران رفته بود. هر وقت من و او با هم به چنین جاهایی می‌رویم، مردم دنبال رابین راه می‌افتند و او همیشه به این وضعیت‌ می‌خندید و حلقه ازدواجش را به آنها نشان می‌داد. فن پرسی خیلی زود تبرئه شد و به خاطر عدم وجود هیچ‌گونه مدرک جرم قابل استنادی آزاد شد.
 
فن پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه "فاینورد" هلند آغاز کرد. او در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌کرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین فن پرسی با وجود استعداد زیادی که از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با "برت ون مارویک" مربی فاینور نداشت. مارویک مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یکبار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا من پرسی را به خانه فرستاد.
 


 
رابین در سال 2001 ابتدا در جوانان فاینورد بازی کرد. اما در فاصله اندکی توانست به تیم اصلی راه پیدا کند اما به دلیل مصدومیت‌هایش به طور منظم نتوانست برای این تیم هلندی به میدان برود.
 
وی در سال 2001- 2002 نیز به عنوان مهمترین بازیکن جوان هلند انتخاب شد و جایزه‌ای به این مناسبت دریافت کرد. در سال بعد رابین یک قرارداد 3 سال و نیمه با باشگاه امضا کرد و توانست در آن سال گل‌های خوبی برای تیمش به ثمر برساند. در این فصل رابین در 28 بازی که برای تیمش به میدان رفت توانست 8 گل به ثمر برساند. همچنین در نهایت نایب قهرمان لیگ هلند نیز شدند. در پایان این فصل فاینورد در امضای قرارداد جدید با فن پرسی ناتوان ماند و از این جا زمزمه‌های جذایی وی به گوش رسید.
 
در پی یک سری مسائل حاشیه‌ای نیز مربی تیم فن پرسی را در سال 2003- 2004 بیشتر روی نیمکت نگه داشت و بازی‌های اندکی به وی رسید. در نهایت در 28 بازی که بیشتر به عنوان ذخیره وارد می‌شد بازی کرد اما فقط 6 گل توانست برای تیمش به ثمر برساند. در همین احوال و در نقل و انتقالات زمستانی آرسنال، "ونگر" متوجه فن پرسی شد. البته باشگاه‌های "آیندهوون"، "وردر برمن" و "سه و یا" هم به انتقال و خرید او علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را کنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با او قرارداد بست.
 
پس از ورود فن پرسی به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد. تا وقتی "تیری آنری" در آرسنال بود فن پرسی اغلب روی نیمکت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال او بسیار خوش درخشید.

رابین در 17 می 2004 به آرسنال رسید تا پله‌های پیشرفت را با سرعت طی کند. به راستی در آرسنال وی به یک باره شکوفا شد. در کنار هم‌ وطن خود "نیس برکگمپ" توانست بازی‌های خوبی ارائه دهد و پله پله تا تیم اصلی پیش رفت. "ونگر" در مصاحبه‌های ابتدا پیش در مورد رابین اعلام کرد وی می‌تواند به عنوان هافبک چپ و بازیکن بازی ساز بازی کند.
اما وی در پست مهاجم چپ و مهاجم مرکزی کاربرد بیشتری دارد. جایی که توانست 8 گل برای آرسنال بزند. در همین احوال بود که قرارداد جدید 5 ساله دیگری با فن پرسی امضا شد تا او سال‌های بیشتر را در آرسنال بماند. این قرارداد تا 4 ژانویه 2011 اعتبار داشت. اما پس از عقد این قرارداد فن پرسی دچار شکستگی در ناحیه انگشتان پا شد و مصدومیت بی موردی برای وی حاصل کرد. مصدومیتی که در بازی جام حذفی برابر " کاردیف" رقم خورد. همین امر نیز در نهایت باعث شد رابین در فینال 2006 برابر بارسلونا حضور نداشته باشد. در آن روز مصدومیت‌های مهاجمان باعث شده آرسنال با سیستم تک مهاجم هانری به مصاف بارسلونا برود.
 
اما سال 2006 و 2007 فن پرسی با گل بسیار زیبای خود برابر چارلتون اتلتیک تحسین همه را بر انگیخت. گلی که ونگر آن را بهترین گل تاریخ و بی بی سی نیز بهترین گل ماه سپتامبر انتخاب کرد، این فصل نیز برای رابین در نهایت با 13 گل زده به پایان رسید.

سال بعد و با خروج " تیری هانری " از آرسنال نگاه‌ها بیشتر به فن پرسی رفت. رابین به عنوان مهاجم اصلی تیم آرسنال وظیفه سختی را پذیرفت و باید بازی‌های بسیار خوبی برای تیم انجام می‌داد تا خلاء کاپیتان جدا شده احساس نشود.
 
رابین که شروع بسیار خوبی در این فصل داشت، موفق شد در 10 بازی لیگ 7 گل برای تیمش به ثمر برساند اما مصدومیت بی موقع زانو در تیم ملی باعث شد رابین 2 ماه از میادین دور باشد. رابین در 12 دسامبر دوباره به تیم برگشت و در پیروزی برابر تیمی از مجارستان نقش داشت اما تا برگشتن رابین به اوج آمادگی فرصت زیادی لازم بود. البته در این زمان درخشش " ادواردو‌" کمتر خلا رابین را نشان داد ولی با مصدومیت ادواردو دیگر آرسنال توان گذشته را در خط جلو نداشت. رابین سال 2008 و 2009 را با پیروزی 3 بر صفر برابر نیوکاسل شروع کرد.
 
رابین پنجاهمین گل خود در آرسنال را توانست در بازی برابر تاتنهام به ثمر برساند. بازی که در نهایت با تساوی 4-4 به پایان رسید.
 
با مصدومیت کاپیتان "فابرگاس" نیز رابین موفق شد بازوبند کاپیتانی آرسنال را در جام حذفی به دست ببندد. رابین بازی‌های بسیار درخشانی با آرسنال در ژانویه 2009 انجام داد و در حالی که همه انتظار داشتهن وی به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شود " ویدیچ " از منچستر به این عنوان رسید.
 


 
در 15 اوست 2012 باشگاه آرسنال اعلام کرد که بر سر انتقال رابین فن پرسی با باشگاه منچستر یونایتد به توافق رسید. در 17 اوست 2012 وی با مبلغ 22.5 میلیون پوند به علاوه 1.5 میلیون پوند که در صورت قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال آینده به آرسنال پرداخت خواهد شد، رسما به منچستر یونایتد پیوست. او با منچستر یونایتد قرارداد 4 ساله یعنی تا ژوئن 2016 امضا کرد.
 
وی 22 آوریل 2013 فن پرسی مقابل تیم " استون ویلا " هت تریک کرد و سبب شد تا تیمش با برد سه بر صفر مقابل این تیم به بیستمین قهرمانی در لیگ برتر جزیره دست پیدا کند.
 
فن پرسی در شروع این فصل در بازی جام خیریه با " ویگان" در گول به ثمر رساند و یونایتد با پیروزی 2 بر صفر قهرمان جام خیریه 2013 شد که اولین جام " دیوید مویس" هم به حساب می‌آمد. در اولین بازی لیگ رابین دو گل از 4 گل تیمش مقابل " سوانسی" را به ثمر رساند و یونایتد بازی اول خود را چهار بر یک برد.
 
اگر بخواهیم نگاهی به بازی‌های ملی رابین بیاندازیم، او در بازی‌های ملی تیز کما بیش به عنوان یک مهره‌ی اصلی به کار گرفته می‌‍شود. البته با کهولت سن بازیکن مثل " فن نیستلروی" جا برای رابین بازتر است. در 4 جون 2005 اولین بازی خود را برای هلند برابر رومانی انجام داد و چهار روز بعد در بازی برابر فنلاند اولین گل خود را نیز به ثمر رساند.
 
در جام جهانی 2006 رابین یک مهره مهم برای‌ " مارکو فان باسن" بود. مری هلند از وی در تمامی چهار بازی این تیم به میدان فرستاد. رابین نیز توانست یک گل روی یک ضربه ایستگاهی زیبا برابر ساحل عاج به ثمر برساند.
 
در یورو 2008 قضیه فرق داشت و از رابین فن پرسی به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته می‌شد. البته وی در تمامی بازی‌های هلند با میدان رفت و در سومین بازی این تیم  در مرحله گروهی به طور کامل بازی کرد. رابین در این مسابقات بازی‌های خوبی انجام داد و در بازی برابر فرانسه نیز توانست گلزنی کند. این مهاجم 30 ساله هلندی با 1.86 سانتی متر قد به عنوان پدیده‌ی این دوره از رقابت‌های جام جهانی  اعلام شده است.
 
انتهاي پيام/






تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن