تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819402534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت زکات در فکر و رشد ایمانی انسان انقلاب ایجاد می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
پرداخت زکات در فکر و رشد ایمانی انسان انقلاب ایجاد می‌کند خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که پرداخت زکات، در فکر، مشی و رشد ایمانی انسان انقلاب ایجاد می کند، گفت: یکی از مسائل ضروری و مورد نیاز در امر زکات، کار فرهنگی است که در این میان، حوزه های علمیه نقش سازنده ای را ایفا می کنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد زکات این استان، با اشاره به این که همه خیرات به برکت این امر مهم محقق می شود، اظهار داشت: به همان میزانی که اهل ایمان به زکات توجه داشته باشند، خداوند متعال نیز خیرات خود را نصیب آن ها خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، کار فرهنگی جهت آگاه سازی عموم مردم را از اولویت های ستاد زکات استان برشمرد و گفت: یکی از امور ضروری و مورد نیاز در امر زکات، کار فرهنگی است که در این میان، حوزه های علمیه نقش سازنده ای را ایفا می کنند.
 
امام جمعه شهرکرد، عرصه زکات مستحبی را بسیار وسیع تر از عرصه زکات واجب بیان کرد و ادامه داد: از آن جایی که زکات مستحبی در همه زمینه ها وجود دارد و هر کسی و در هر جایگاهی می تواند نام خود را در این پرونده حسنات ثبت کند، بنابراین بسیار وسیع است و همه مشاغل را در بر می گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرصت های خوب زکات در این استان، خاطرنشان کرد: در این استان، هم فرصت ایمانی و فطری خوبی بین مردم است و هم زمینه های زکات واجب و مستحبی وجود دارد که می طلبد با برنامه ریزی های بهتر، زمینه محرومیت زدایی در استان را فراهم آوریم.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که باید زکات جمع آوری شده از مردم صرف امور کلیدی محرومیت زدا در استان شود، اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتبارات را به این سمت سوق دهیم، خود عامل مهمی برای فرهنگ سازی است چرا که مردم با دیدن خروجی و نتیجه کمک های خود، بیشتر به سمت زکات و امور خیر تشویق می شوند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که آگاه سازی عشایر در زمینه زکات به خوبی صورت نگرفته است، تأکید کرد: ستاد زکات استان از سال آینده وارد این عرصه شود و با برنامه ریزی، گروه ویژه ای را به این مهم اختصاص دهد که مهم ترین رسالت این گروه، کار فرهنگی در بین عشایر است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اختصاص زکات به چند چیز و محدود کردن آن را نگاه تنگ نظری به معارف اسلامی بیان کرد و افزود: گستردگی زکات در فرهنگ قرآن و روایات بسیار زیاد است و شامل همه امور می شود به گونه ای که هر فردی و در هر جایگاهی می تواند با عمل به زکات، از فیض الهی آن بهره مند گردد.
 
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: یکی از معیار های مهم شناخت امام در پرداخت زکات است تا آن جا که پرداخت زکات، انسان را از جایگاه غیر ولایت به جایگاه ولایت می رساند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که پرداخت زکات، در فکر، مشی و رشد ایمانی انسان، انقلاب ایجاد می کند، تصریح کرد: سهیم کردن سیستم اداری استان، فرهنگیان و اطبا می تواند کمک زیادی به از بین بردن فقر و مشکلات استان کند که باید در دستور کار ستاد زکات استان قرار گیرد./9457/پ202/س



۱۳۹۲/۱۱/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن