تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819245058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمایش‌های خداوند نشانه رشد انسان‎ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




آزمایش‌های خداوند نشانه رشد انسان‎ها است خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که آزمایشات خداوند نشانه رشد انسان‎ها است، گفت: خداوند عالم را خلق نکرده مگر این‎که مردم به معرفت الهی دست پیدا کنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‎الاسلام رضا اصلانی، کارشناس مسائل مذهبی شامگاه چهارشنبه بیست و هفتم آذرماه در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در حسینیه بنت الرقیه(س) واقع در شهرری خیابان آستانه ابراز داشت: قرآن مجید هدف خلقت انسان‎ها را این گونه بیان می‎کند که «ما خلق نکردیم انسان‎ را مگر برای عبودیت و بندگی».
وی بندگی را بالاترین مقام انسان دانست و با بیان این‌که توحید راه مستقیمی است که ما را به بندگی خداوند می‎رساند، اظهار داشت: انبیا آمده‌‎اند تا هدف اصلی خلقت را کامل کنند و این هدف را از قوه به فعل برسانند.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‎که همه ما چه ‎اختیارا و چه اجبارا به سوی خداوند متعالی مهاجرت کرده و از سوی او آمده‎ایم و به‎سویش باز می‎گردیم، خاطرنشان کرد: خداوند انسان را در یک فضایی شبیه به آزمایشگاه قرار داده است و در این آزمایشگاه همه انسان‎ها مورد آزمایش قرار گرفته و خداوند در این مورد می‎فرماید «ما همه شما را در هر کجا و در هر مقامی که باشید آزمایش می‎کنیم».
حجت‎الاسلام اصلانی آزمایش را نشانه رشد و شناخت انسان‎ها دانست و گفت: انسان‎ها با توجه به اعمالشان می‎توانند بنده صالح یا فاسدی شوند و تلاش انسان باید این باشد که در صراط مستقیم الهی حرکت کرده و توشه آخرت خود را در این دنیا کسب کند  زیرا در آخرت مؤمن‎هایی هستند که به خاطر کم کاری خود پشیمان هستند.
وی با بیان این‌که خداوند این عالم را خلق نکرده مگر این‎که مردم به معرفت الهی دست پیدا کنند، افزود: اگر به ما می‎گویند عالم و زاهد باشید برای این است که بتوانیم به معرفت الهی دست یابیم امام حسین(ع) نیز دعوتش به عشق و بندگی خداوند بود اما نگذاشتند.
این کارشناس امور مذهبی ادامه داد: اگر انسان‎ها به شناخت خدا برسند عبد و بنده می‎شوند که در این دنیا هیچ چیز بالاتر از بندگی خدا نیست و همه چیز از بین رفتنی بوده و آنچه باقی می‎ماند روح و عرفان انسان است.
حجت‎الاسلام اصلانی در پایان تأکید کرد: انسان افزون بر معرفت خدا باید معرفت امام زمان خود را داشته باشد، همچنین امام حسین می‎فرمایند خدا شناس واقعی باید امام شناس واقعی هم باشد و نیز بیان کردند هر کس در مجالس امام حسین(ع) شرکت کند پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام زمان(ع) برایش دعا می‎کنند و همین طور خداوند و ملایکه به شرکت کنندگان این مجالس درود می‎فرستند./9598/پ202/ی



۱۳۹۲/۹/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن