تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830626820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«در شوره زار» حرف امروز جامعه ما را می‌گوید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت//
«در شوره زار» حرف امروز جامعه ما را می‌گوید
اولین نیاز یک بازیگر نمایشنامه‌ای خوب است و این اتفاقی است که در نمایش «در شوره زار» افتاد؛ شخصیت‌های این نمایش راهی پیش روی بازیگر قرار می‌دهند.


به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، اولین نیاز یک بازیگر نمایشنامه ای خوب است و این اتفاقی است که در نمایش «در شوره زار» افتاد؛ شخصیت های این نمایش راهی پیش روی بازیگر قرار می دهند که به خوبی نشان می دهد چگونه قرار است شکل بگیرند و این نقش ها چه روندی باید طی کنند تا کامل شده و کاراکتر خلق شود، برای کاراکتر «افسون» هم چنین اتفاقی به وجود آمده بود.
 
اما اولین کاری که بازیگر باید انجام دهد، خلق شناسنامه ای برای کاراکتر است؛ از کجا آمده، قرار است به کجا برود، گذشته اش چه بوده است و در چه موقعیتی به سر می برد؟ «افسون» خبرنگاری مبتلا به بیماری است و در موقعیتی بحرانی و دردناکی به سر می برد که سرانجام او را به شوره زار رسانده و من همیشه با نقش هایی از این دست مشکل داشته ام، زیرا نقش هایی هستند که از عوام دورند...

 نقش آدم های عادی را بازی کردن بسیار راحت است، چرا که نشانه های بسیاری از آنها در اطراف ما وجود دارد، حتی می توان برای آنها تیپ های مختلفی هم ساخت. شاید تماشاچی نیز راحت تر آنها را باور کند و حتی دوستشان داشته باشد. اما شخصیت هایی مانند افسون برای تماشاگر غریب است و دشوار است که تماشاگر در چنین شرایطی تو را بپذیرد و باور کند. بنابراین سعی کردم اول از همه افسون را یک انسان ببینم و دیدم در چنین شرایطی، ترس و امید خواهد داشت و برای رهایی هر کاری انجام خواهد داد... دیالوگ ها و خود متن هم البته نشانه های لازم را داشت و من هم سعی کردم به دور از تیپ سازی و شعارزدگی به این کاراکتر برسم تا تماشاگر آن را پس نزند...
 
در نمایشنامه «در شوره زار» قشرهای مختلفی از جامعه وجود دارد؛ از طبقه متوسط تا فقیر، تفاوت های فرهنگی آنها نیز در دیالوگ هایشان مشخص است. نویسنده با هدفی مشخص اینها را انتخاب کرده و قصد داشته اقشار تاثیرگذار جامعه را در اثرش بگنجاند... اما پرسشی که مطرح است، این است؛ اینها چه سرنوشتی پیدا کرده اند که همگی به این شوره زار رسیده اند؟!
 
«در شوره زار» حرف امروز جامعه من را می گوید؛ شخصیت ها و اتفاق ها متعلق به جامعه خودم هستند و می توان گفت از جمله آثاری است که در سالهای اخیر کمتر نمونه ای از آن داشته ایم. نمایشنامه های ما از هویت و زندگی واقعی ما دور شده اند، متن ها متعلق به زمانه ما نیست، در حالی که اتفاق های جامعه باید برای نمایشنامه نویس اهمیت داشته باشد و ما بازتاب آنها را در نمایشنامه اش ببینیم. من نیز در جایگاه بازیگر ترجیح می دهم متن هایی را بازی کنم که متعلق به جامعه و مردم کشور خودم باشند.
 
«حسین کیانی»، نویسنده و کارگردان این نمایش، جز کارگردان هایی است که به بازیگرهایش انگیزه بسیاری برای پرداخت کاراکتر می دهد و فضای نمایشنامه هایش هم همواره فضای مورد علاقه من بوده است.   
 
  یادداشت از: «رویا میرعلمی»، بازیگر نمایش «در شوره زار»







تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن