تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803218063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع تمام قد رئيس رسانه ملي از رئيس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
دفاع تمام قد رئيس رسانه ملي از رئيس جمهور
رئيس رسانه ملي از هنرمندان خواست آثار خود را در بستر اميد بسازند تا جامعه اميدوارانه به پيش رود.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ رئيس سازمان صداوسيما در اختتاميه سومين دوره جشنواره جام‌جم محور اصلي سخنان خود را موضوع اميد در خلق آثار هنري عنوان كرد.

مهندس ضرغامي در اين سخنان به نقدي كه يكي از كارگردانان به سخنان اخير رئيس جمهور در ديدار با هنرمندان وارد كرده بود اشاره كرد و افزود : هدف آقاي روحاني از دعوت هنرمندان به خلق آثاري با درون مايه " اميد " ، محدود كردن آنان به توليد كارهاي سفارشي نيست .
 
آقاي ضرغامي در سخنان خود ، نظر همه را به زاويه برداشت از اين سخن جلب كرد و گفت :مشابه اين بحث در ابتداي انقلاب روي موضوع "فقه سنتي و فقه پويا "ميان دو گروه فكري  به وجود آمد و حضرت امام (ره) به اين بحث با يك جمله " فقه سنتي جواهري در ذات خودش پوياست و پويايي ذات فقه سنتي است " خاتمه دادند .
 
مهندس ضرغامي در دفاع از سخنان آقاي روحاني ، درخواست از هنرمند براي توليد آثار هنري اميدآفرين را به معناي فرمايشي كردن كارهاي هنري ندانست بلكه آن را به معناي گرايش هنرمندان به مشاوره با مديران فرهنگي در باره مشكلات و نياز هاي جامعه ارزيابي كرد تا خلق آثار هنري علاوه بر نگاه هنرمند به مشكلات جامعه ، به نگاه چند وجهي مديران فرهنگي كشور نيز مجهز شود .
 
رئيس رسانه ملي گفت : چه كسي گفته است كه منظور كساني كه مي‌گويند كار اميدوارانه انجام دهيد اين است كه در اثر هنري نبايد نقد باشد و نگاه نبايد به واقعيات جامعه باشد؟ در اين مساله هيچ اختلاف نظري وجود ندارد. اتفاقا اين ويژگي يك نظام قدرتمند است كه ميل به آسيب شناسي داشته باشد و نقدپذير باشد. بنابراين اصل مطلب اساسا اين نيست كه در توليدات هنري نگاه به واقعيت و آسيب‌ها نباشد. بلكه حرف اصلي اين است كه همه اينها بايد در بستري از اميد توليد و به مردم عرضه شود ؛ اميد همه چير انسان است؛ وقتي اميد هست همه چيز هست. مادر با اميد به فرزندش شير مي‌دهند. كشاورز با اميد بذر در دل زمين مي‌كارد و هر كس حركتي مي‌كند چشم به اميد دوخته است. اتفاقا در بسياري از فيلم‌هاي هاليوودي، اميد شاخصه برجسته است. بنابراين اگر بحث اميد مطرح مي‌شود به اين علت است كه يك هنرمند در نگاه متعهدانه خود به گونه‌اي حركت كند كه كسي كه در مقابل اثر قرار مي‌گيرد نهايتا بعد از استفاده از اثر هنري يك قدم به اميدواري نزديك شود "
 
مهندس ضرغامي آزاد بودن هنرمندان در خلق آثار را مورد توافق همه دانست و افزود: اصل انگيزه و اصل رسيدن به يك موضوع روشن در دل و جان هنرمند؛ چيزي است كه همه به آن معتقديم . هنرمندي كه هنري خلق مي‌كند بايد با همه وجود احساس كند كه به آن رسيده است تا آن را خلق كند اما اين جا يك نكته ظريف وجود دارد : آيا صرف يك انگيزه شخصي و يك اولويت فردي در دنيايي كه موضوعاتي و مسائل به شدت متنوع و گسترده و كثير شده است براي خلق يك اثر هنري كفايت مي‌كند؟ يا ديگران هم مي‌توانند در اين مسير به هنرمند كمك كنند و به او مشاوره بدهند . كسي كه در حال حركت است نياز به راهنمايي و مشورت دارد. رابطه بين مديران و هنرمندان هم در واقع همين است. خارج از تعارفات با بار ارزشي مثبت كلمه؛ كار مديران صرفا يك كار اداري نيست . مديران مشاور و همفكر هنرمندان هستند و به آنها كمك مي‌كنند اينها در واقع حلقه‌هاي يك زنجيرند. هنرمند، تهيه‌كننده، برنامه ساز، رئيس شبكه، مديرگروه، معاونت ، همه و همه با هم يك مسير را مي‌روند. من در دفاع از همه مديران فرهنگي در همه نهادهاي فرهنگي اين را مي‌گويم كه ما بايد جايگاه خودمان را خوب بشناسيم، گاهي اوقات هنرمندي كاري مي‌خواهد بسازد ؛ اما اين مطلب براي عرضه به جامعه نياز به يك روتوش مديريتي دارد . اگر اين مشاوره‌ها داده نشود خيلي از اثرها معلوم نيست به كجا مي‌رود و چه سرنوشتي پيدا مي‌كند .

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن