تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802203996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 97 هزار میلیاردی شهرداری به 102 هزار میلیارد افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد؛
بودجه 97 هزار میلیاردی شهرداری به 102 هزار میلیارد افزایش یافت
در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی بررسی برنامه پنج ساله شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت که براساس آن بودجه 97 هزار میلیاردی شهرداری تهران به 102 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در سی و هشتمین جلسه علنی  از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برنامه بررسی لایحه برنامه پنج ساله شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت.

براساس این گزارش در جریان بررسی این لایحه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که شهرداری بیش از درآمد مصوب شورا بوده  که مجبور به ارائه متمم شده است و کمیسیون عمران با پیشنهاد افزایش درآمدها موافقت کرد.
 
دنیامالی عضو کمیسیون عمران شورای ادامه داد: یکی از اشکالات این برنامه این است که این برنامه برای شهر تهران نیست و در واقع روح حاکم بر این برنامه برای شهرداری تهران است و نه تنها در بحث بودجه بلکه در بحث احکام این برنامه نیز این موضوع رعایت نشده است.
 
وی ادامه داد: اینکه پیشنهاد می‌شود نظر کمیسیون را مبنا قرار دهیم اشکال دارد و اگر نرخ رشد تورم را 20 درصد در نظر بگیریم باید به یک عدد حدود 133 هزار میلیارد برسیم.   
 
دنیامالی در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان به موضوع آلودگی و حمل و نقل تاکید کردند و از این وضعیت اظهار نگرانی کردند و به همین دلیل در برنامه پنج ساله باید به تو به ویژه توسه مترو. توجه شود و در این راستا منابع لازم در نظر گرفته شود.
 
سرخگو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران گفت: در این بحث کمیسیون‌ها جلسات مفصلی داشتند متاسفانه نسبت به نتایج مباحث که کم عمران مصوب کرده به یک مورد آن هم عنایت نشده است.
 
پورزرندی معاون مالی شهرداری تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: همیشه درآمدهای ما در سه ماه از آخر سال بیشتر است و در جلسه‌ای که با مناطق داشتیم بسیاری از آنها از باب درآمد شهری ابراز نگرانی دارند.
 
وی ادامه داد: همیشه برای مترو مصوباتی داریم اما تحقق پیدا نمی‌کند چراکه در بودجه آورده نمی‌شود و همیشه برای این موضوع یک تبصره در نظر گرفته می‌شود که آخر سال اضافه می‌شود.
 
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه بودجه شهر تهران در ادامه جریان بررسی این لایحه بیان داشت: به عنوان عضو شورای شهر تهران با بالا رفتن درآمدها مخالف هستیم حتی آمادگی 500 تا 600 میلیارد تومان از این ارقام را نیز دریم اما باید دقت کرد که امروز تنها رد زمینه درآمدهای شهرداری صحبت می‌شود و مشکلات مربوط به مترو، توسعه حمل و نقل عمومی و نظایر آن به صورت جداگانه در جداول مشخص قرار می‌گیرد.
 
به گفته این عضو شورای شهر تهران نباید درآمدهای غیر نقد را شامل فروش تراکم مجاز، تغییر کاربری و فروش اموال را افزایش دهیم بلکه در کمیسیون این ارقام را گم کرده‌ایم.
 
مهدی چمران عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: در سال جاری نیز اگر 20 هزار میلیارد تومان درآمد بر عهده شهرداری بگذارند نیز شهرداری توان تحقق آن را دارد اما راه تامین این درآمدها بالارفتن ساختمنا‌‍ها و فروش تراکم مجاز است.
چمران ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم حدود 4 درصد به این رقم درآمده‌ها افزوده شود  درآمدها به حدود 101 میلیارد تومان برسد و به این ترتیب این رقم نزدیک به رقم پیشنهادی کمیسیون عمران خواهد بود اما این افزایش به شرطی است که برای حمل و نقل عمومی تمهیداتی در نظر گرفته شود و هزینه شود.
 
سلطانی فر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بر ضرورت ارئه گزارش بدهی شهرداری به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: سرفصل مربوط به موسسات تابع شهرداری تهران تنها حدود 140 میلیارد تومان آمده است که به نظر می‌رسد که این رقم یک رقم واقعی نیست و باید برای ان تجدیدنظر شود.
 
مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در پایان این بحث تاکید کرد: با این رویکرد کاملا موافق هستم که دست شهرداری را برای کسب درآمد باز نگذاریم و به این معنی که منابع طبیعی شهر را نفروشم و هویت شهر ، معماری و میراث طبیعی شهر را حفظ کنیم.
شایان ذکر است در ادامه جریان بررسی این لایحه اعضای شورای شهر تهران هر کدام نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در نهایت با اکثریت آرا افزایش بودجه پنج ساله دوم شهرداری تهران از 67 به 102 تصویب شد.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن