تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819813329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دختر پادشاه اسپانیا به دادگاه احضار شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دختر پادشاه اسپانیا به دادگاه احضار شد
یک قاضی اسپانیایی، جوان‌ترین دختر پادشاه این کشور را برای پاسخگویی به اتهامات پولشویی و تقلب مالیاتی به دادگاه احضار کرده است.
آفتاب: شاهزاده کریستینا ۴۸ ساله که دختر خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا، و سوفیا، ملکه این کشور است، قرار است پس از آن که رسما به عنوان یکی از مظنونان پرونده معرفی شد، در ماه مارس در دادگاهی در پالما د مایورکا حاضر شود.


 ایناکی اوردانگارین، شوهر او نیز طی یک سال گذشته در دست بررسی بوده است. او نیز مظنون به میلیون ها دلار سوء استفاده از اموال عمومی است که به خیریه‌های تحت مدیریت او داده شده بود. او تمامی اتهامات علیه خود را رد می‌کند و رسما نیز متهم نشده است.


خبرنگاران می‌گویند انتشار اخبار سوء استفاده های مالی در کنار برخی دیگر از اقدامات سایر اعضای خانواده سلطنتی اسپانیا باعث سرافکندگی این خانواده و تشدید انتقادها از آن شده است.


محبوبیت خوان کارلوس پادشاه اسپانیا به شدت در میان مردم این کشور کاهش یافته و طبق نظرسنجی‌ها بسیاری از اسپانیایی‌ها خواهان آن هستند که او از سلطنت به نفع پسرش کناره‌گیری کند. گروهی نیز خواهان انحلال نظام سلطنتی هستند.


گفته می‌شود که این برای اولین بار است که یک خویشاوند نزدیک پادشاه اسپانیا ناگزیر می شود برای چنین موضوعی در دادگاه حاضر شود.


دربار اسپانیا در واکنش گفته است که به تصمیم‌های قضایی احترام می‌گذارد.


قاضی دادگاه خواهان سئوال از دختر پادشاه اسپانیا در باره شراکت او با شوهرش در شرکتی به نام Aizoon است.


شاهزاده کریستینا یک خواهر بزرگ‌تر از خود و یک برادر جوان‌تر (ولیعهد) دارد.


روزنامه ال پائیس نوشته است که قاضی دادگاه به رغم مخالفت دادستان که ارتباطی میان دختر پادشاه و اقدامات شوهرش نمی‌دید، دستور احضار شاهزاده کریستینا را صادر کرده است.


به گزارش بی بی سی؛ این قاضی سال پیش نیز درصدد صدور حکم احضار شاهزاده کریستینا بود اما دادگاه استانی با چنین اقدامی مخالفت کرد.




تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن