تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835474559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان موفق ایرانی و یک گام برای یک تحول بزرگ؛ عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



جوان موفق ایرانی و یک گام برای یک تحول بزرگ؛ عکس
این جوان ایرانی به همراه یک تیم کارشناسی، موفق شده اند مواد فیلتر های سه بعدی را که تحولی در دنیای عکاسی است به دست آورند اما هنوز آن را به خط تولید نرسانده و قصد دارند در آینده آن را در خود ایران تولید کنند.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ عکاسي و فيلمبرداري سه بعدي در ايران هنر نوپايي است که به تازگي جاي خود را در خانه ها و آلبوم تصاوير باز کرده است.
همان طور که تلويزيون هاي سياه و سفيد جاي خود را به تلويزيون هاي رنگي دادند و تلويزيون هاي رنگي جاي خود را به تلويزيون هاي اچ دي و فول اچ دي دادند و از طرفي صداهاي مونو جاي خود را به استريو و سپس به "دالبي سوراند" دادند، قطعا هدف بعدي در صنعت فيلمسازي و عکاسي و توليدات بصري هنر سه بعدي استريوسکپي خواهد بود   با این مقدمه به سراغ جوانی می رویم که تنها 18 بهار از زندگی او گذشته اما به موفقیت بزرگی در این تکنولوژی نوپا در ایران دست یافته است.   بنابراین تصمیم گرفتیم تا ضمن آشنایی بیشتر خوانندگان عزیز با تکنولوژی نوپا سه بعدی در ایران، این موفقیت را در گفتگو با وی در میان بگذاریم.   گفتگو با امید اسدی، عکاس و فیلمساز سه بعدی استریوسکوپ و فعال استریوسکپی در ایران و طراح اولین انیمیشن سه بعدی پرسپکتیو و کلیک زن تکنیک پلفریچ سه بعدی در ایران و نویسنده و عکاس کتاب سه بعدی 3d book   این جوان مخترع ایرانی می گوید: اگر ما به ریاضیات سری بزنیم فضای سه بعدی فضای برداری، دارای 3 بعد و یک مدل هندسی از جهان فیزیکی می باشد که ما در آن زندگی می کنیم.   این ابعاد 3 گانه معمولا با نام های طول و عرض و عمق یا ارتفاع شناخته می شود البته نام گذاری آن اختیاری است.
در فیزیک دنیای 3 بعدی، t به همراه زمان در یک فضای 4 بعدی قرار می گیرد که به فضای مینکوفسکی مشهور است.   مغز انسان دو تصویر را از دو چشم می گیرد و با هم ترکیب می کند و تصویر بعد داری همراه با عمق را می سازد.   به همین دلیل در تولید و فیلمسازی 3 بعدی از 2 تصویر با دو زاویه متفاوت استفاده می شود که در اصطلاح رایج سینمای فرانسه به آن ابجکتیف و معدل انگلیسی آن ابجکتیو است.   در سال 1840، شخصی به نام چارلز ویتستون وسیله ای به نام استریوسکوپ را به عنوان یک برجسته بین معرفی می کند و پس از 6 سال یک شخص آلمانی تکنیک عکاسی استریوسکپیک را ابداع کرد.
عکسبرداری سه بعدی بیش از 100 سال در جهان قدمت دارد اما در ایران به خوبی به مرحله تولید و بررسی نرسیده است و فیلم های سه بعدی نسخه های دی وی دی که به صورت کپی شده هستند و امروزه توسط اکثر فروشگاه های با عنوان فیلم اورجینال سه بعدی به فروش می رسد فاقد اعتبار هستند.   به این دلیل که نسخه های دی وی دی فقط استفاده تبلیغاتی آزمایشی دارد و تمامی فیلم های سه بعدی اصل و اورجینال، در قالب دیسک های معروف بلورای کمپرس فول اچ دی می شوند اما بیشتر فیلم های تقلبی که در فروشگاه های نامعتبر اینترنتی و با قیمت ارزان به فروش می رسد کپی و تبدیل شده از روی نسخه اصلی هستند که دیگر کیفیت اصلی خود را ندارند و فاقد استاندارد می باشند و فقط در یک صورت اینگونه فیلم ها را می توان استاندارد دانست که از مرحله فیلتر رایت و تدوین کمپرس مخصوص دی وی دی گذشته باشند و کیفیت آنها مناسب با پردازش دی وی دی و وب تنظیم شده باشد.   لازم است که بگویم فیلم های سه بعدی در خارج از کشور به صورت میانگین 40 دلار قیمت دارد که برای مصرف کنندگان ایرانی به صرفه نخواهد بود به همین دلیل تمامی فیلم های سه بعدی استاندارد در ایران کپی شده از روی نسخه اصلی و کاور آنها می باشد.
در عکسبرداری و فیلمبرداری سه بعدی همه چیز باید هماهنگ باشد و از قبل مورد ارزیابی و کارشناسی قرار بگیرد. یک ناهماهنگی در لغزش دوربین و لنز دوربین می تواند افکت سه بعدی را بر هم بزند و بیننده نتواند فیلم را از صفحه نمایش به سمت بیرون ببیند.   در یک فیلمبرداری سه بعدی همه عوامل میزان نور، میزان سن ها و شدت نور و کمپوزیسیون باید کنترل شود. اکثر اشتباهات فیلمبرداری سه بعدی در مرحله تدوین که به صورت کارشناسی تدوین می شود قابل تغییر و ترمیم است اما اشتباهات فوکوس و نابرابری لنز ها به هیچ عنوان قابل تصحیح نیستند.   برای فیلمسازی و عکسبرداری سه بعدی نیاز به کارگردان و کارشناسی سه بعدی می باشد که حداقل یک یک فریم عکس سه بعدی استاندارد را تجربه کرده باشد و تمام عوامل را کنترل کند.   نوع حرکت دوربین . زاویه دوربین . اشیا و میزان نور از عوامل مهم در فیلمبرداری سه بعدی هستند که کارگردان فیلم باید از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد و همچنین در تولید یک فیلم سه بعدی یا استریوفتوگرافی به لوازم و نرم افزارهای روز استاندارد و تخصص کافی در این زمینه مورد نیاز است.   فیلم سه بعدی یک نوع سینمای پویاست و با خطای دید عمیق بر درک بصری تاثیر می گذارد و با کمک جلوه های ویژه مخصوص سخت افزاری یا چشم افزاری خطای دید سطح و عمق یا دور و نزدیکی در تصاویر قابل رویت می شود.
فیلم سه بعدی از سال 1890 تا 2010 میلادی وجود داشته است اما چون تولید این فیلم ها نسبت به فیلم های معمولی هزینه چندین برابری دارد و نیازمند تلاش چندین برابری می باشد به فراموشی سپرده شده بود که در سال 1900 توسط دو شرکت معروف تا حدی به این سینما ها پرداخته شد و در فاصله سال های 2000 تا 2009 به اوج موفقیت خود رسید.
اولین فیلمی که خودم به روش استریوسکپی در سال 1386 تنظیم و شات کردم تمام قوانین بین المللی سه بعدی در آن رعایت شده بود که امروزه به عنوان فیلم سه بعدی گل های لاله زار شهرت دارد. این فیلم را در 4 قالب ویدیویی برای تلویزیون سه بعدی و برای سینما سه بعدی و برای اناگلیف و پلورایز تنظیم کرده بودم که در همان سال به دست هم میهنان رسید.
در سال 1387 به بعد متوجه شدم با استقبال مردم از تولیدات بصری سه بعدی، اشخاص سودجو اقدام به تولید عینک های سه بعدی اناگلیف کرده اند با عنوان ها و مارک های فریبنده که وجود خارجی ندارند.  
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن