تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820419936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۴ موقوفه درآمد میلیاردی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیرکل اداره اوقاف استان تهران:
۲۴ موقوفه درآمد میلیاردی دارند خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره اوقاف استان تهران با بیان این‌که از ۵ هزار موقوفه ۱۵۰۰ مورد آنها درآمدزا است، گفت: از این میان فقط ۲۴ موقوفه درآمد یک تا ۳ میلیارد تومانی دارند.



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا محمد‌زاده یک‌شنبه پانزدهم دی‌ماه در اختتامیه کنگره ملی وقف حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: بخش مهم مأموریت ما در سازمان اوقاف توجه به مقوله اقتصاد موقوفات است که برای این امر از ناحیه واقفین باید تمهیداتی در نظر گرفته شود.
مدیرکل اداره اوقاف استان تهران افزود: با اقداماتی که طی دو سال اخیر در سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده کل موقوفات در کشور جمع‌آوری شده است و امروز در بانک اطلاعاتی نزدیک به 9 هزار و 400 موقوفه به ثبت رسیده است.
به گفته وی از این تعداد 4 هزار موقوفه شامل مساجد، حسینیه‌ها و مراکز درمانی می‌شود که جزء موقوفات انتفاعی است و از 5 هزار موقوفه در کشور 1500 مورد آن درآمد‌زا است که در این میان 24 موقوفه درآمد 1 تا 3 میلیاردی دارند.
حجت‌الاسلام محمد‌زاده در ادامه بیان داشت: هم‌اکنون 40 هزار واحد تجاری فعالیت دارند که متعلق به موقوفات هستند و مابقی تعطیل و غیرقابل استفاده است.
مدیر کل اداره اوقاف استان تهران گفت: بر همین اساس بر آن شدیم که کنگره علمی با حضور اندیشمندان و صاحبان تجربه برگزار کنیم.
حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که حدود 900 اثر به این کنگره ارسال شده است، افزود: 550 اثر فرهنگی، 100 اثر علمی و مابقی مجازی است.
وی با تأکید بر بالا بردن نرخ بهره‌بری در اوقاف و احیای فرهنگ وقف اظهار داشت: این دو امر جزو مأموریت‌های سازمان اوقاف است و لازم است که موقوفات و نیات واقفین به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.
مدیرکل اداره اوقاف استان تهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بخش درمان، تحصیل و پژوهش و همچنین محیط زیست نیازمند طرح موقوفات و نیات واقفین هستیم تا ثروت خصوصی تبدیل به ثروت عمومی شود./9598/د102/ی



۱۳۹۲/۱۰/۱۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن