تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804458196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجاریان:سیاست صحنه ستیز و سازش است/عبدی:کار سیاست، کاهش آلام جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
حجاریان:سیاست صحنه ستیز و سازش است/عبدی:کار سیاست، کاهش آلام جامعه است

حجاریان:سیاست صحنه ستیز و سازش است/عبدی:کار سیاست، کاهش آلام جامعه است
فعالان اصلاح طلب در نشستی به تبیین شخصیت نلسون ماندلا پرداختند.
به گزارش نامه نیوز، سعید لیلاز در نشست "مدارا، میراث ماندلا" که توسط سازمان مردم نهاد امید نسل سوم،عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: من با این جمله که ماندلا مدارا را برای ملتش برگزید مخالفم. آدم‌ها هر چه قدر بزرگ باشند ملت‌ها از آن‌ها بزرگ‌تر هستند و یک آدم نمی‌تواند خواسته ای را مانند مدارا به ساختار یک کشور تحمیل کند.

این تحلیل گر مسائل اقتصادی سیاسی با بیان اینکه باید از یک جامعه به ماندلا برسیم و نه از ماندلا به یک جامعه، گفت: شاهد هستیم که امروز مشابهت سازی‌هایی از ماندلا در جامعه ما می‌شود که این شبیه سازی‌ها درست نیست. چرا که هر کشور دارای ساختارهای خاص خود است و برای همین شیوه‌های خاص خود را نیز انتخاب می‌کند.

وی میراث ماندلا را میراث پیروزمندی برای افریقای جنوبی ندانست و ادامه داد: وقتی که به جامعه این روزهای آفریقای جنوبی نگاه می‌کنیم. می‌بینیم که نرخ بسیار بالایی از بیکاری تورم و فساد در این کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: انچه مهم است کارنامه و سمت گیری‌ها و نتایح عمل افراد است.

لیلاز تاکید کرد: وقتی به نتایج کار افراد بنگریم مشاهده خواهیم کرد که کارنامه ریاست جمهوری آقای خاتمی از کارنامه ماندلا بسیار قوی‌تر است، مسیری که امروز آفریقای جنوبی می‌رود مسیر خوبی نیست و همراه با تلاطمهای بسیاری همراه بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ماندلا را مخلوق به بن بست رسیدن هژومونی سفید پوستان و رژیم آپارتایمی آفریقای جنوبی دانست.

همچنین عباس عبدی  در خصوص ماندلا و میراثش با بیان اینکه ماندلا را نمی‌توان از جامعه جدا دانست، گفت: اما این حرف به این معنی نیست که وی را فارغ از استعداد‌هایش تحلیل کنیم، چرا که وی قوه ماندلا شدن را نیز داشت.

این تحلیل گر مسائل سیاسی مهم‌ترین دستاورد ماندلا را انتقال یک رژیم‌نژاد پرست به رژیم دیگری دانست و اظهار داشت: اگر ما شرایط آن روزهای آفریقا را مشاهده کنیم می‌بینیم کشوری مانند زیمباوه نیز در‌‌ همان سال‌ها به انقلاب رسیده بود و از نظر نرخ توسعه در جایگاه بدی قرار نداشت، اما اینک در قعر نرخ توسعه است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب کار سیاست را کاهش آلام جامعه دانست و تاکید کرد: کار سیاستمدار این نیست که فقط مبارزه کند و در زندان باشد مبارزه‌ای که به کاهش آلام جامعه نینجامد فایده‌ای نیز ندارد.

وی ادامه داد: سیاست مداری که نتواند مقاومت درست داشته باشد، مسیر را هم درست طی نمی‌کند.

عبدی مدارای مد نظر ماندلا را در معنای اخلاق فردی ندانست و خاطر نشان کرد: مدارای مد نظر ماندلا به معنای الزام رفتاری در سیاست است تا بر مبنای آن بر اساس اصول رفتار کرد.

سعید حجاریان نیز در این نشست در خصوص ماندلا و میراثش گفت: ماندلا جمله‌ای دارد که می‌گوید «می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم» اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا می‌توان فراموش نکرد و اینجا دو مبحث روی می‌دهد، یکی فعل بخشیدن و دیگری فراموش کردنی که انفعال است و در اینجا این انفعال عارضی است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد: اینکه یک ملت چیزی را ببخشد یا چیزی را نبخشد بعدا تبدیل به هویت آن می‌شود. اما چگونه می‌توان یک مسئله‌ای را ببخشد؟ بخشیدن در موضع قدرت است، چرا که با قدرت است که می‌توان بخشید.

مشاور سید محمد خاتمی ادامه داد: بخش دوم حرف ماندلا در فراموشی است. در چین معبدی است که سربازان چینی و کره‌ای در آن مدفون شده‌اند و چند روز پیش که نخست وزیر ژاپن می‌خواست از آن معبد دیدار کند چینی‌ها و کره‌ای‌ها آن را توهین به خود دانستند این نشان می‌دهد که نمی‌توان یک چیز را به راحتی فراموش کرد.

حجاریان با بیان اینکه آفریقای جنوبی پس از سقوط آپارتاید با چند شانس روبرو شد تا به جنگ داخلی نرسید، تاکید کرد: یکی از این چند شانس‌ها، انتخاب این کشور برای میزبانی جام جهانی بود. سپس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که به این کشور کمکهایی کردند و سفید پوستان کار بلدک مک کردند تا این کشور با کمک این وام‌ها تکانی به خود بدهد.

حجاریان با بیان اینکه ماندلا کمک کرد تا رابطه سیاه پوستان و سفید پوستان جوش بخورد، تاکید کرد: سیاست صحنه ستیز و سازش است و لازم است هر دو را داشته باشیم و ماندلا نیز از این ابزار به خوبی استفاده کرد و موجب به هم پیوند خوردن روابط سیاهان و سفید پوستان شد.



1392/10/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن