تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803619431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۳ سال پيش در چنين روزيميرحسين موسوي؛ از ۶ دي ۵۹ تا ۶ دي ۸۸


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ۳۳ سال پيش در چنين روزيميرحسين موسوي؛ از ۶ دي ۵۹ تا ۶ دي ۸۸
ميرحسين موسوي: تدوين‌كنندگان قانون مطبوعات، قبل از اينكه به قضاوت افكار عمومي ساخته‌شده توسط بوق‌هاي تبليغاتي آمريكا گوش كنند، تنها و تنها قضاوت اسلام را در نظر داشته باشند. اين هياهوها براي آزادي از آن قبيل كه ليبرال‌ها سر داده‌اند جز لعابي بر روي اهداف شوم جهانخواران چيز ديگري نيست.


رخدادهاي 6 دي 1359

چكيده

* مركز توسعه صادرات ايران: علت افزايش صادرات كشور در سال 58 بالا رفتن حيرت انگيز ميزان صادرات فرش پشمي دستباف و كالاهاي كشاورزي به ويژه خشكبار ، گياهان دارويي و صنعتي ، محصولات دريايي و فراورده هاي دامي بوده است.
* ميرحسين موسوي: تدوين كنندگان قانون مطبوعات از ترس اينكه ممكن است به آنان مارك چماق دار و انحصار گر چسبانده شود از خط عدل اسلامي عدول نكنند و جاده صاف كن رجعت استكبار جهاني به كشورمان نگردند.
* 7 تن از طرفداران سازمان دانشجويان پيشگام به اتهام حمل تعداد زيادي سلاح غير قانوني، در آبادان دستگير شدند.
* سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد يك هيئت الجزايري براي دريافت پاسخ آمريكا به آخرين شرايط ايران در ارتباط با آزادي گروگانها وارد واشنگتن شد.
* از كشورهاي مختلف جهان مسلمانان همراه با ارسال نامه هايي به امام خميني كمك هاي مالي نيز به رزمندگان ارسال مي كنند.
* در سالروز اشغال كشور افغانستان توسط شوروي صبح امروز گروهي از اتباع افغاني براي اعتراض به شوروي سفارت افغانستان در تهران را به اشغال خود در آوردند.

ناخدا افضلي : انقلاب اسلامي ايران انقلابي عليه ابرقدرت ها است

فرمانده نيروي دريايي با اشاره به سياست نه شرقي و نه غربي گفت : انقلاب اسلامي ملت ايران انقلابي عليه ابرقدرت ها است . ناخدايكم دكتر بهرام افضلي فرمانده نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران گفت : انقلاب شكوهمند اسلامي ايران با سياست نه شرقي و نه غربي امام امت انقلابي است صد درصد مردمي در جهت تحقق خواست هاي مستضعفين و عليه ابرقدرت ها و استكبار جهاني در راس آن آمريكا كه دامنه و گسترش اين انقلاب در فراسوي مرزهاي ايران توسعه يافته و دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم و اين انقلاب اسلامي پايه هاي قدرت و چپاول خود را در معرض خطر جدي مي بينند و چه آن ها بخواهند و يا نخواهند امواج اين انقلاب سراسر منطقه را فرا گرفته است و به همين علت است كه دشمنان سعي مي كنند اين خطر را با به خاك و خون كشيدن انقلاب نوپاي ما در نطفه خفه سازند.

افضلي اهداف جنگ را اين گونه برشمرد : در انزوا قرار دادن مسئله فلسطين ، از بين بردن خطر دائمي خطر تحريم نفت ، ايجاد شرايط مناسب براي حضور دائمي آمريكا در منطقه و كشاندن كشورهاي منطقه به يك مسابقه تسليحاتي.(1)

ميزان كل صادرات كشور در سال 58 اعلام شد

مركز توسعه صادرات ايران آماركل صادرات كشور را در سال 1358 اعلام كرد.

بر اساس آمار مركز توسعه صادرات ايران آماركل صادرات كشور در سال 58 بالغ بر 884 هزار تن كالا به ارزش 52 ميليارد و 666 ميليون ريال به خارج از كشور صادر شده است كه در مقايسه با صادرات كشور در سال 1357 كه 667 هزار تن به ارزش 69 ميليارد و 386 ميليون ريال بوده است از نظر وزن 33 درصد و از لحاظ ارزش 89 درصد افزايش نشان مي دهد.

بر اساس همين گزارش هرگاه ارزش صادرات در سال 56 مبناي مقايسه قرار گيرد رشد صادرات 26 درصد بوده است. اين گزارش مي افزايد : علت افزايش صادرات كشور در سال 58 بالا رفتن حيرت انگيز ميزان صادرات فرش پشمي دستباف و كالاهاي كشاورزي به ويژه خشكبار ، گياهان دارويي و صنعتي ، محصولات دريايي و فراورده هاي دامي بوده است فرش پشمي دستباف در سال 58 حدود 45 درصد ارزش صادرات كشور را تشكيل داده است در حاليكه اين نسبت در سال 57 معادل 16 درصد و در سال 56 حدود 13 درصد بوده است. (2)

ميرحسين موسوي : قانون مطبوعات بايد راه نفوذ دشمن را ببندد

ميرحسين موسوي سردبير روزنامه جمهوري اسلامي گفت : قوانين مطبوعات بايد آزادي هاي مشروع و قيد شده در قانون اساسي را براي مطبوعات تضمين كند و در همين حال راه هاي نفوذ استكبار جهاني را از طريق رسانه هاي جمعي كاملا ببندند.

وي ادامه داد : در كشورما اكنون يك خيزش وسيع توده اي در جهت رشد فرهنگ اسلامي به چشم مي خورد كه انشاء الله در مدت كوتاهي جبران صدها سال جدايي از آبشخور فرهنگ اصيل پرخروش اسلامي را تسهيل كند.

بايد جلوي اجراي سياست هاي آمريكا از طريق رسانه ها را گرفت

موسوي اظهار داشت : آنچه در مورد تدوين اين قانون مهم است اين است كه تدوين كنندگان بايد به ظرافت سياست هاي فرهنگي امپرياليسم آمريكا و ديگر امپرياليست هاي جهانخوار آشنايي كامل داشته باشند و ترسي نداشته باشند كه با قدرت جلوي اجراي اين سياست ها را در كشور انقلابي ما بگيرند.

از اينكه به شما بگويند چماق دار و انحصار گر نترسيد/ جاده صاف كن آمريكا نشويد

موسوي ادامه داد : آنها بايد در وهله اول فرق آن آزادي را كه در اسلام به آن احترام گذاشته مي شود و آزادي كه جهانخواران در جهان سوم منادي آن هستند بشناسند و از ترس اينكه ممكن است به آنان مارك چماق دار و انحصار گر چسبانده شود از خط عدل اسلامي عدول نكنند و جاده صاف كن رجعت استكبار جهاني به كشورمان نگردند.

به افكار عمومي ساخته شده توسط بوق هاي آمريكا توجه نكنيد

ميرحسين موسوي ادامه داد : خلاصه قبل از اين كه به قضاوت اين گروه يا آن گروه و يا افكار عمومي ساخته شده توسط بوق هاي تبليغاتي آمريكا گوش كنند تنها و تنها قضاوت اسلام را در نظر داشته باشند و خدا را ناظر و حامي خود بدانند كه اين هياهوها براي آزادي از آن قبيل كه ليبرال ها سرداده اند جز لعابي بر روي اهداف شوم جهانخواران چيز ديگري نيست.(3)

خروج اسلحه از آبادان توسط سازمان دانشجويان پيشگام!

7 تن از طرفداران سازمان دانشجويان پيشگام به اتهام حمل تعداد زيادي سلاح غير قانوني، در آبادان دستگير شدند. اين 3 زن و 4 مرد قصد عزيمت به تهران و شهرهاي ديگر را داشتند كه توسط پاسداران دستگير و مورد بازجويي قرار گرفتند.(4)

سفر هيئت الجزايري به آمريكا درخصوص گروگانها

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد يك هيئت الجزايري براي دريافت پاسخ آمريكا به آخرين شرايط ايران در ارتباط با آزادي گروگانها وارد واشنگتن شد. ترانتر افزود: ما حرف آخرا ايران را قبلا شنيده ايم و زياد روي آن تاكيد نمي كنيم. همچنين ادموندماسكي وزير خارجه آمريكا گفت: مذاكرات درباره رهايي گروگانها ادامه خواهد داشت.(5)

كمك مالي مسلمانان جهان به رزمندگان ايراني

از كشورهاي مختلف جهان مسلمانان همراه با ارسال نامه هايي به امام خميني كمك هاي مالي نيز به رزمندگان ارسال مي كنند. در همين رابطه، يك مسلمان يمني با ارسال نامه به امام خميني و ابراز احساسات نسبت به ايشان، 1100 دلار از طرف خود و 4 ليره طلا از طرف همسرش به برادران مسلماني كه در جنگ با عراق شركت مي كنند، كمك كرد.

در پاكستان نيز انجمن هاي اسلامي كراچي مبالغي روپيه و 6600كيلو برنج و 100 تخته پتو براي ياري رساندن به رزمندگان ايران اهدا كردند.

همچنين «شيخ غلام محمد» رييس انجمن اماميه پاكستان اعلام كرد تاكنون يك ميليون و100 هزار روپيه به مردم ايران كمك شده است.

در اروپا نيز «عصمت رجب» نماينده امام جمعه زاگرب يوگسلاوي از اعلام حمايت 100 هزار نفر از مسلمانان زاگرب از انقلاب اسلامي ايران خبر داد.

همچنين در روماني دانشجويان عرب مقيم اين كشور در نامه اي كه به سفارت ايران در بخارست ارسال كرده اند ضمن پشتيباني از انقلاب اسلامي و امام خميني، آمادگي خود را براي شركت در جبهه هاي جنگ عليه عراق اعلام كرده اند.(6)

سفارت افغانستان در تهران اشغال شد

در سالروز اشغال كشور افغانستان توسط شوروي صبح امروز گروهي كه خود را اعضاي اتحاديه دانشجويان و افغاني هاي مبارز معرفي مي كردند براي اعتراض به شوروي سفارت افغانستان در تهران را به اشغال خود در آوردند. اشغال كنندگان سفارت پس از آن كه قطعنامه 7 ماده اي خود را در حيات سفارت خواندند محل را ترك كردند.(7)

پي نوشت :

1- اطلاعات ، 6 دي 1359 ، صفحه 6 ، تاكيد بر سخنان ناخدا يكم بهرام افضلي از آن رو است كه وي بعدها به دليل جاسوسي براي شوروي از طريق حزب توده دستگير و اعدام شد . وي در حالي كه انقلاب اسلامي را انقلابي بر مبناي سياست اصولي نه شرقي و نه غربي مي دانست در همان حال تلاش داشت براي شوروي جاسوسي كرده و اطلاعات محرمانه اي كه بنا به موقعيت حساس فرماندهي نيروي دريايي در اختيار او بود را به دست دشمنان اين مرز و بوم برساند...

2- اطلاعات ، 6 دي 1359 ، صفحه 9

3- كيهان ، 6 دي1359، صفحه10، 4 سال پيش در عاشوراي 88 ، حاميان ميرحسين موسوي همان كه در سال 59 توصيه مي كرد نبايد جاده صاف كن استكبار جهاني شويم و از اين كه به ما بگويند چماق دار و انحصار طلب نگران باشيم به خيابان ها ريختند و حرمت عزاي سرور و سالارشهيدان را شكستند . از 6 دي 1359 تا 6 دي 1388 ، 29 سال فاصله است يعني اندكي كمتر از سه دهه! و در اين مدت تا چه اندازه يك انسان سقوط مي كند و صد البته اگر با ديد تسامحي نگاه كنيم و موسوي را در آن روزها در اوج بدانيم و بگوئيم او بعدها سقوط كرده است چرا كه شهيدان بزرگواري چون آيت ها و ديالمه ها همان زمان موسوي را مي شناختند و فرياد مي زدند او منحرف است و هيهات كه گوش ها نمي شنيد...4 سال از فتنه آمريكايي 88 گذشته است و اندكي به سالروز يوم الله نه دي باقي است ...روزي كه ميليون ها نفر از مردم مسلمان ايران به خيابان ها ريخته و آرزوهاي آمريكا ، انگليس و اسرائيل را زير پا له كرد ...تلاش براي نشان دادن تغييرات صورت گرفته در مشي عقيدتي و سياسي موسوي در طول ساليان پس از انقلاب كاري عبث مي نمايد چنان چه ذكر آن رفت بزرگاني چون شهيدان آيت و ديالمه به جد معتقد بودند كه اين فرد اصلا در خط انقلاب نيست كه امروز ما با استناد به سخنان آن روزهاي موسوي به دنبال عملكرد امروز او باشيم و بگوئيم كه ببينيد چه اندازه تفاوت ميان اين دو وجود دارد ...تمايز ميان گفتار آن روز موسوي و عملكر امروز او را بايد در نفاق اين شخص جست و جو كنيم و به نظاره بنشينيم نفاقي كه در سال 88 سرباز كرد و خود را نشان داد ...

4- روزنامه اطلاعات 6 دي صفحه 2

5- روزنامه اطلاعات 6 دي صفحه 14

6- روزنامه اطلاعات 6 دي صفحه 14

7- كيهان ، 6 دي 1359 ، صفحه 1

پژوهشگر : سيد روح الله امين آبادي

پايان متن/

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن