تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819190582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل ثبت احوال اصفهان:تك فرزندي ‌تهديدكننده است‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل ثبت احوال اصفهان:تك فرزندي ‌تهديدكننده است‌
مديركل ثبت احوال اصفهان گفت: خانواده‌هايي كه يك فرزند دارند و اين عامل در آينده تهديدكننده و عارضه جمعيتي ايجاد مي‌كند.


به گزارش خبرنگار فارس از اصفهان، تورج هادي رحيميان شامگاه امشب در همايش تجليل از كاركنان ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اينكه نخستين شناسنامه در كشور در سال 1297 به نام فاطمه ايراني صادر و سپس از آن زمان تاكنون پس از 95 سال براي همه افراد شناسنامه صادر شده است، اظهار كرد: در كشور يكسري اسناد حاكميتي و زيرساختي چنانكه اسناد هويتي و وقايع حياتي جزء اسناد زيرساخت حاكميتي محسوب مي‌شود.

وي افزود: ثبت احوال با ارائه آخرين آمار و اطلاعات از ازدواج، فوت، تولد و طلاق منباء اطلاعاتي قوي را در اختيار مديران براي تصميم‌گيري قرار مي‌دهد.

مديركل ثبت احوال اصفهان با تاكيد بر اينكه 4 راهبرد براي ثبت وقايع حياتي در سازمان تهيه شده است ادامه داد: يكي از اين راهبردها ثبت فوت در كمتر از 10 روز است.

وي با اشاره به اينكه به زودي رصدخانه جمعيت ثبت احوال استان اصفهان در بهمن‌ماه جاري افتتاح مي‌شود، گفت:‌ اتفاق ديگر صدور اسناد هويتي همچون كارت هوشمند است و ديگري تمام اسناد هويتي در استان اصفهان است.

حاجي رحيميان با اشاره به اينكه ثبت احوال يكي از پررابطه‌ترين سازمان‌هاست، بيان كرد:‌در كمترين زمان ممكن بيش از 80 درصد اسناد اصفهان و نيز ساير ادارات آرشيو سازي شده است به نحوي كه به جرأت گفت صددرصد اسناد هويتي در استان اصفهان آرشيوسازي شده است.

وي اضافه كرد: البته ثبت احوال از ظرفيت دفاتر پيشخوان دولت و نيز ثبت‌ياران براي ثبت اسناد هويتي استفاده مي‌كنند چنانكه امسال 1500 نفر ثبت يار با ثبت احوال اصفهان همكاري داشتند.

مديركل ثبت احوال اصفهان قضايي‌زدايي يا واگذاري اختيار را از ديگر اقدامات مهم ثبت احوال عنوان كرد كه به اين وسيله مراجعه و نياز افراد به دستگاه قضايي كاهش پيدا كرده است.

وي در ادامه به راهبرد صدور كارت ملي هوشمند اشاره كرد و افزود: افزايش جمعيت و نرخ 1.6 باربري در اصفهان يكي از نگراني‌هاي ثبت احوال استان اصفهان است.

حاجي رحيميان گفت:‌به طور ميانگين خانواده‌ها يك فرزندي هستند و اين عامل در آينده تهديدكننده و يك عارضه محسوب مي‌شود.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود از برگزاري همايش نام و نامگزيني در بهمن‌ماه خبر داد و افزود: همچنين گردهمايي با حضور سادات در اين ماه برگزار مي‌شود.

مديركل ثبت احوال اصفهان رونمايي از مفاخر استان اصفهان را يكي ديگر از اقدامات ثبت احوال دانست و بيان كرد: از اين پس از سند هويتي مفاخر اصفهان در ثبت احوال به ثبت مي‌رسد.

انتهاي پيام/63012/ش30

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن