تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818757108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد: فعال‌سازي رصدخانه جمعيت استان اصفهان در دهه فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مديركل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد: فعال‌سازي رصدخانه جمعيت استان اصفهان در دهه فجر
اصفهان-خبرنگار ابتكار-مديركل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به برگزاري همايش مهندسي فرهنگ نام و نامگذاري در نيمه دوم بهمن ماه گفت: همچنين رصدخانه جمعيت استان در دهه فجر فعال و آخرين آمار جمعيتي استان و شهرستان به تفكيك به شكل روزانه و حداكثر هفتگي به مسئولان ارائه مي‌شود.
صدور نخستين شناسنامه در ثبت احوال
تورج حاجي رحيميان در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ثبت احوال اظهار داشت: سوم دي ماه روز ثبت احوال نام گرفته است چراكه سوم دي ماه 1297 هجري شمسي مطابق با صدور نخستين شناسنامه در ثبت احوال بوده است كه به نام فاطمه ايراني نخستين شناسنامه صادر شد. حاجي رحيميان با اشاره به هفت وظيفه اصلي ثبت احوال بيان داشت: ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت گواهي فوت، تعويض شناسنامه‌هاي در دست مرم، ثبت ازدواج و طلاق، ثبت ولادت و فوت اتباع خارجي، صدور و دفاتر ثبت وقايع، جمع آوري و تهيه آمار انساني سراسر كشور و انتشار آن از جمله وظايف اين نهاد است.
برگزاري همايش مهندسي فرهنگ نام و نام نويسي در نيمه دوم بهمن ماه
مدير كل ثبت احوال استان اصفهان با بيان اينكه قضازدايي نيز از ديگر كارهاي مهم اين نهاد بوده است، گفت: با ايجاد شوراي حل اختلاف در ثبت احوال مواردي مانند تغيير سن، نام و موارد ديگر به ثبت احوال واگذار شده ست تا به جاي حكم گرفتن از دادگاه خود ثبت احوال اين كارها را تسهيل و تسريع كند. حاجي رحيميان با اشاره به برگزاري همايش مهندسي فرهنگ نام و نام نويسي در نيمه دوم بهمن ماه اظهار داشت: در اداره ثبت احوال پايگاه جامعي از اسامي ايراني و اسلامي متناسب داريم و اين آمادگي را داريم كه اسامي افرادي كه با فرهنگ اسلامي ايراني جور نيست در كمترين زمان ممكن تغيير كند. وي با بيان اينكه با توجه به فرهنگ مردم اصفهان آمار خوبي از اسامي متناسب در اصفهان داريم، بيان داشت: فراواني 5 نام اول پسر اصفهان در هشت ماه گذشته به ترتيب امير علي، علي، اميرحسين، محمدطاها و ابوالفضل بوده است و به همين ترتيب اسامي فاطمه، زهرا، نازنين زهرا، فاطمه زهرا و ريحانه اسامي اول تا پنجم نام دختران در هشت ماهه گذشته بوده است. مدير كل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به آغاز اجراي پروژه كارت هوشمند ملي افزود: تا 22 بهمن ماه اطلاعات تكميلي در اين زمينه ارائه مي‌شود چرا كه قرار است براي تمام شهروندان كارت هوشمند ملي صادر شود تا بدين شكل فرد از ساير كارت‌هاي فردي بي نياز شود.
فعال شدن رصد خانه جمعيت استان در دهه فجر
وي با بيان اينكه رصد خانه جمعيت استان در دهه فجر فعال مي‌شود، بيان داشت: بر اين مبنا آخرين آمار جمعيتي استان و شهرستان به تفكيك و به شكل روزانه و حداكثر هفتگي به مسئولان ارائه مي‌شود كه در تصميم گيري‌هاي آنها تاثير دارد. وي با اشاره به آمار مختلف جمعيتي در هشت ماهه ابتداي سال 92 گفت: در اين مدت 52 هزار و 933 مورد واقعه ولادت ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 87 صدم درصد كاهش داشته است.
نسبت جنسي استان 103 مرد به ازاي 100خانم
وي ادامه داد: همچنين تعداد آمار فوتي در اين مدت 15 هزار و 787 مورد بوده است كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل 4.13 درصد كاهش داشته است. وي افزود: در هشت ماهه امسال 28 هزار و 730 مورد ازدواج در استان ثبت شده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 14.71درصد كاهش يافته است. وي همچنين از كاهش 13.41درصدي آمار طلاق در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در اين مدت پنج هزار و 12 مورد طلاق در استان ثبت شده است. وي افزود: جمعيت شهري استان 4 ميليون و 168 هزار و 219 نفر است و همچنين 710 هزار و 989 نيز روستايي هستند. مدير كل ثبت احوال استان تاكيد كرد: جمعيت شهر اصفهان دو ميليون و 18 هزار و 681 نفر است و نسبت جنسي استان 103 مرد به ازاي 100خانم است.

ارسال نظر

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن