تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802922074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش مهندسي فرهنگ نام و نامگذاري برگزار مي‌شود/ فعال‌سازي رصدخانه جمعيت استان اصفهان در دهه فجر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش "مهندسي فرهنگ نام و نامگذاري" برگزار مي‌شود/ فعال‌سازي رصدخانه جمعيت استان اصفهان در دهه فجر
اصفهان – خبرگزاري مهر: مديركل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به برگزاري همايش مهندسي فرهنگ نام و نامگذاري در نيمه دوم بهمن ماه گفت: همچنين رصدخانه جمعيت استان در دهه فجر فعال و آخرين آمار جمعيتي استان و شهرستان به تفكيك به شكل روزانه و حداكثر هفتگي به مسئولان ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج حاجي رحيميان ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ثبت احوال اظهار داشت: سوم دي ماه روز ثبت احوال نام گرفته است چراكه سوم دي ماه 1297 هجري شمسي مطابق با صدور نخستين شناسنامه در ثبت احوال بوده است كه به نام فاطمه ايراني نخستين شناسنامه صادر شد.

وي با اشاره به اينكه اداره ثبت احوال اصفهان از سال 1304 فعاليت خود را آغاز كرده است، افزود: سازمان ثبت احوال به لحاظ ثبت چهار واقعه حياتي بيشترين ميزان ارباب رجوع را در خود جاي داده است.

مدير كل ثبت احوال استان اصفهان با بيان اينكه ثبت احوال با اين سابقه در ميان مردم به عنوان سازماني سنتي و قديمي محسوب مي شود، ابراز داشت: اين سازمان با حفظ هويت اصلي يعني بايگاني محرمانه اسناد هويتي مردم در سال هاي اخير جهش خوبي براي گذران دوران سنتي به نوين داشته باشد.

ثبت احوال جديد پايه گذار توسعه نوين است

وي با بيان اينكه ثبت احوال نوين پايه گذار توسعه نوين خواهد بود، ابراز داشت: اگر بخواهيم به سمت دولت الكترونيك پيش برويم لازمه آن تقويت ثبت احوال است.

حاجي رحيميان با اشاره به هفت وظيفه اصلي ثبت احوال بيان داشت: ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت گواهي فوت، تعويض شناسنامه هاي در دست مرم، ثبت ازدواج و طلاق، ثبت ولادت و فوت اتباع خارجي، صدور و دفاتر ثبت وقايع، جمع آوري و تهيه آمار انساني سراسر كشور و انتشار آن از جمله وظايف اين نهاد است.

وي با اشاره به فعاليت هاي مهم و تاثير گذار اداره ثبت احوال بيان داشت: افتتاح نمايندگي در برخي شهرستان ها مانند بادرود، زيبا شهر و حبيب آباد از جمله اين خدمات است گرچه قصد داريم با ايجاد دفاتر پيشخوان به جاي نمايندگي به كوچك تر كردن دولت كمك كنيم.

قضازدايي مهم ترين فعاليت اداره ثبت احوال

مدير كل ثبت احوال استان اصفهان با بيان اينكه قضازدايي نيز از ديگر كارهاي مهم اين نهاد بوده است، گفت: با ايجاد شوراي حل اختلاف در ثبت احوال مواردي مانند تغيير سن، نام و موارد ديگر به ثبت احوال واگذار شده ست تا به جاي حكم گرفتن از دادگاه خود ثبت احوال اين كارها را تسهيل و تسريع كند.

وي با اشاره به تعيين تكليف 100 هزار سند راكد در استان، گفت: يكي از پروژه هاي مهم در اين زمينه آرشيو الكترونيك اسناد مردم استان اصفهان است كه هشت ميليون سند در اين زمينه داشتيم كه جزو بيشترين اسناد كشور است و اطلاعات اسناد مردم اصفهان با رتبه سوم در اين زمينه در پايگاه جامع اطلاعات ايرانيان قرار گرفت.

حاجي رحيميان با اشاره به برگزاري همايش مهندسي فرهنگ نام و نام نويسي در نيمه دوم بهمن ماه اظهار داشت: در اداره ثبت احوال پايگاه جامعي از اسامي ايراني و اسلامي متناسب داريم و اين آمادگي را داريم كه اسامي افرادي كه با فرهنگ اسلامي ايراني جور نيست در كمترين زمان ممكن تغيير كند.

آمار خوبي از نامگذاري متناسب با فرهنگ ايراني اسلامي در اصفهان داريم

وي با بيان اينكه با توجه به فرهنگ مردم اصفهان آمار خوبي از اسامي متناسب در اصفهان داريم، بيان داشت: فراواني 5 نام اول پسر اصفهان در هشت ماه گذشته به ترتيب امير علي، علي، اميرحسين، محمدطاها و ابوالفضل بوده است و به همين ترتيب اسامي فاطمه، زهرا، نازنين زهرا، فاطمه زهرا و ريحانه اسامي اول تا پنجم نام دختران در هشت ماهه گذشته بوده است.

مدير كل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به آغاز اجراي پروژه كارت هوشمند ملي افزود: تا 22 بهمن ماه اطلاعات تكميلي در اين زمينه ارائه مي شود چرا كه قرار است براي تمام شهروندان كارت هوشمند ملي صادر شود تا بدين شكل فرد از ساير كارت هاي فردي بي نياز شود.

وي ادامه داد: در اين كارت ها علاوه بر مشخصات شناسنامه اي افراد اثر 10 انگشت و عكس افراد به شكل زنده ذخيره مي شود و داراي تراشه اي است كه اطلاعات مختلفي را مي توان بر روي آن ذخيره كرد.

حاجي رحيميان تصريح كرد: تا زمان آماده بودن شرايط جايگزيني كارت هاي هوشمند ملي، اعتبار كارت هاي ملي فعلي تمديد مي شود.

فعال شدن رصدخانه جمعيت استان اصفهان

وي با بيان اينكه رصد خانه جمعيت استان در دهه فجر فعال مي شود، بيان داشت: بر اين مبنا آخرين آمار جمعيتي استان و شهرستان به تفكيك و به شكل روزانه و حداكثر هفتگي به مسئولان ارائه مي شود كه در تصميم گيري هاي آنها تاثير دارد.

مدير كل ثبت احوال استان اصفهان ابراز داشت: در صورت كسب مجوزهاي لازم قصد داريم براي اطلاع رساني عمومي نيز سايتي ايجاد كنيم كه آمار لحظه اي جمعيت جهان، ايران و استان اصفهان به شكل آنلاين بر روي وب سايتي قرار گيرد.

ثبت حدود 52 هزار ولادت در هشت ماهه نخست امسال

وي با اشاره به آمار مختلف جمعيتي در هشت ماهه ابتداي سال 92 گفت: در اين مدت 52 هزار و 933 مورد واقعه ولادت ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 87 صدم درصد كاهش داشته است.
حاجي رحيميان ادامه داد: همچنين تعداد آمار فوتي در اين مدت 15 هزار و 787 مورد بوده است كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل 4.13 درصد كاهش داشته است.

كاهش 14.71 درصدي ازدواج نسبت به سال گذشته

وي افزود: در هشت ماهه امسال 28 هزار و 730 مورد ازدواج در استان ثبت شده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 14.71درصد كاهش يافته است.

مدير كل ثبت احوال استان از كاهش 13.41درصدي آمار طلاق در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در اين مدت پنج هزار و 12 مورد طلاق در استان ثبت شده است.

وي اضافه كرد: آمار ازدواج و طلاق براساس آمار به دست آمده مي تواند تغيير كند چرا كه برخي دفاتر ازدواج و طلاق به شيوه سنتي عمل و آمار را با تاخير به اين اداره كل اعلام مي كنند.

حاجي رحيميان با اشاره به اينكه سن اميد به زندگي در زنان 74 سال و در مردان 5/72 سال است، اظهار داشت: آخرين آمار جمعيتي استان را براساس آمار ثبتي چهار ميليون و 879 هزار و 312 مورد است كه از اين تعداد دو ميليون و 476 هزار و 21 نفر مرد و دو ميليون و 403 هزار و 291 نفر زن هستند.

وي افزود: جمعيت شهري استان 4 ميليون و 168 هزار و 219 نفر است و همچنين 710 هزار و 989 نيز روستايي هستند.

مدير كل ثبت احوال استان تاكيد كرد: جمعيت شهر اصفهان دو ميليون و 18 هزار و 681 نفر است و نسبت جنسي استان 103 مرد به ازاي 100خانم است.

كد خبر: 2200215

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۶:۵۵

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن