تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803027471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر وزير درباره فيلتر وي‌چت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نظر وزير درباره فيلتر وي‌چت
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه ما هيچ ارتباطي به توقيف وي‌چت نداريم، گفت: ‌فكر مي‌كنم راه‌حل برخورد در اين روزگار با توجه به پيشرفت تكنولوژي اين‌چنين نيست و بايد اجازه دهيم مردم خودشان تصميم بگيرند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود واعظي در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوالي درباره مرورگرهاي ايراني كه مورد توجه اين وزارتخانه است، با بيان اينكه محققان ما در مركز مخابرات و هم در دانشگاه‌ها از آخرين دستاوردهاي دنيا استفاده مي‌كنند، اظهار كرد: كارهاي مقدماتي مرورگري به نام زمين انجام شده و به عنوان پايلوت در يكي از دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و اميدواريم وقتي جواب داد به بازار بيايد.

وي افزود: در ارتباط با موضوع نرم‌افزار محققان و دانشگاهيان ما به خوبي عمل مي‌كنند و ما هم طي چهار ماه گذشته اعلام كرديم كه وزارت ارتباطات مصمم است به تحقيقات داخلي بها دهد و از بخش خصوصي حمايت كند و با اين وجود شاهد بوديم كه در بخش‌هاي مختلف گروه‌هاي دانشگاهي و شركت‌ها علاقه‌مندي بيشتري نشان دادند و مورد حمايت ما هم هستند و اميدواريم بتوانيم بخشي از فعاليت‌هاي نرم‌افزاري خود را حل كنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه اظهار كرد: تصميم جدي دولت از روز اول اين بوده كه براي مردم كار كند و سياست دولت تفاهم است و ما به هيچ وجه به دنبال درگيري نيستيم تا اينكه از اين درگيري‌ها فضايي به وجود بيايد و طي آن مشكلات به گردن اين و آن انداخته شود.

واعظي در ادامه با انتقاد از آناني كه مي‌خواهند دولت را با توجه به اينكه سياست آشتي را در پيش گرفته است به حاشيه برانند، گفت: من به عنوان يك عضو دولت از اينكه اين همه خبر از طرف آقاي رييس‌جمهور جمع شده است خيلي ناراحت شدم و به نظر مي‌رسد برخي جريان‌ها به دلايل مختلف به دنبال توفيق و پيشرفت اين دولت نيستند.

وي خاطرنشان كرد: به عنوان كسي كه در عرصه سياست خارجي كار كرده‌ام مي‌گويم آنچه كه در ارتباط با سياست خارجي و انرژي هسته‌يي اتفاق افتاد توفيق بزرگي بود و البته اين توقيف مربوط به يك وزارتخانه و يا تنها به دولت نمي‌شود. اين توفيقي است كه با هدايت مقام معظم رهبري و با توجه به حماسه‌اي كه مردم آفريدند كسب شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه تاكيد كرد: در هشت سال از حاشيه‌ها ضرر كرديم. ما به جاي اينكه در وزارتخانه‌هاي مختلف وقت‌مان را صرف برنامه‌ريزي و كار كردن كنيم بايد وقت‌مان را براي پاسخگويي به اين مسائل بگذاريم البته دولت فقط نبايد دفاع كند، رسانه‌ها بهترين قوايي هستند كه مي‌توانند به اين مسائل بپردازند.

واعظي درباره علت فيلتر شدن وي‌چت كه مورد سوال يكي از خبرنگاران در اين نشست بود، گفت:‌ وي‌چت يك شبكه اجتماعي چيني است كه تقريبا توانسته در مقابل شبكه‌هاي اجتماعي غربي قد علم كند. اين شبكه 400 ميليون عضو دارد و يك درصد اين اعضا را ايرانيان تشكيل مي‌دهند.

وي افزود: فرق اين شبكه با شبكه‌هاي ديگر وجود people nearby است و آنچه كه در كميته تعيين مصاديق مجرمانه براي توقيف آن مدنظر قرار گرفت وجود اين آيكون است چرا كه معتقد بودند ما به نوعي وارد حريم خصوصي ديگران مي‌شويم. البته ما هيچ ارتباطي به توقيف وي‌چت نداريم و فقط يك عضو از اعضاي دوازده‌گانه اين كميته هستيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: ما حتي اين پيشنهاد را هم داشتيم كه اين گزينه حذف شود و مردم بتوانند از بقيه بخش‌هاي وي‌چت استفاده كنند چرا كه بسياري از افراد جامعه به صورت صحيح از اين شبكه استفاده مي‌كنند.

واعظي همچنين تاكيد كرد: ‌فكر مي‌كنم راه‌حل برخورد در اين روزگار با توجه به پيشرفت تكنولوژي اين‌چنين نيست و ما بايد كارهاي فرهنگي كنيم و از نظر تكنولوژي خود را توسعه دهيم و اجازه دهيم مردم خودشان تصميم بگيرند.

وي در ادامه درباره شبكه ملي اطلاعات نيز اظهار كرد: ما بايد بتوانيم همه نيازمندي‌هاي مردم را در چنين شبكه‌اي مرتفع كنيم و طراحي شبكه ملي اطلاعات و فراهم كردن زيرساخت‌هاي آن را مورد توجه قرار خواهيم داد و اميدواريم از اول سال آينده اين پروژه را تعريف كنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين گفت: در آينده پهناي باند بين‌الملل چهار هزار و پهناي باند داخل 20 هزار مي‌شود و طبيعي است كه مردم در اين پهناي باند با سرعت بيشتري مي‌توانند جستجو كنند.

واعظي همچنين اظهار كرد: تلاش من اين بوده كه تعرفه‌هاي تلفن ثابت گران نشود و من در اين راستا مقاومت كردم و فشار هم روي من بود. همچنين من در نظر دارم كه بحث استفاده از اينترنت يك به هشت شود در حاليكه هم‌اكنون يك به بيست است و به همين دليل سرعت در برخي مقاطع پايين مي‌آيد.

انتهاي پيام

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن