تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805261927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برترين‌ها از نگاه اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: برترين‌ها از نگاه اوباما
مقامات آمريكايي از جمله باراك اوباما اين روزها مواضع قابل توجهي در باب تحولات جهاني اتخاذ كرده‌اند كه نشانگر ديدگاه آنها نسبت به بشريت مي‌باشد. باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در مواضعي كه آن را قاطعيت در تحولات جهاني ناميده‌اند تاكيد مي‌كند«اگر دولت سودان جنوبي اقدامي در حمايت از شهروندان آمريكايي صورت ندهد، واشنگتن گزينه نظامي را مورد توجه قرار مي‌دهد» در همين حال منابع خبري اعلام كردند كه آمريكا انفجار يك دستگاه اتوبوس رژيم صهيونيستي را به شدت محكوم كرده و خواستار مجازات عاملان اين حادثه به ادعاي آنها تروريستي شده است؟
اين مواضع در حالي از سوي سران آمريكا اتخاذ شده كه در باب آنها چند نكته قابل توجه است. نخست آنكه سودان جنوبي در روزهاي اخير با درگيري‌هاي داخلي گسترده‌اي همراه بوده كه صدها سوداني در آن كشته و دهها هزار نفر آواره شده‌اند. جالب توجه آنكه مقامات آمريكايي در باب اين افراد صرفا به ابراز تاسف بسنده كرده و صرفا نگراني خود را از وضعيت اتباع آمريكايي اعلام كرده‌اند.
دوم آنكه آمريكا در حالي انفجار اتوبوس صهيونيست‌ها را محكوم كرده كه در هفته‌هاي اخير رژيم صهيونيستي صدها فلسطيني را در كرانه باختري و قدس بازداشت و خانه‌هاي بسياري را ويران كرده‌ است. وضعيت محاصره غزه نيز به اذعان سازمان ملل به سمت تشديد فاجعه انساني پيش مي رود. در اين عرصه نيز آمريكايي‌ها هيچ موضعي نداشته و صرفا ادعاي لزوم ادامه مذاكرات سازش ميان تشكيلات خودگردان و صهيونيست‌ها را مطرح كرده است.
آنچه ذكر شد تنها بخشي از سياست‌هاي دوگانه آمريكا در قبال تحولات جهاني است كه مي توان مسائلي مانند سكوت آمريكا در به شهادت رسيدن صدها عراقي در روزهاي اخير در انفجارهاي تروريستي، بي تفاوتي و حتي حمايت واشنگتن از كشتار مردم سوريه توسط گروه‌هاي تروريستي، به خاك و خون كشيده شدن صدها نفر در پاكستان و افغانستان به دست تروريست‌ها، ناآرامي‌هاي خونين در بسياري از كشورهاي آفريقايي، سركوب گسترده مردم بحرين و عربستان را به اين كارنامه افزود. زنجيره اين تحولات نشان مي دهد كه براي سران آمريكا بشريت و حقوق بشر صرفا در دو جمله آمريكايي‌ بودن و صهيونيست بودن خلاصه مي‌شود و ساير انسان‌ها حق حيات ندارند. اوباما در حالي ادعاي حمايت از صلح و بشريت را سر مي‌دهد كه مواضع وي و در كل ساختار سياسي آمريكا در قبال تحولات جهاني نشانگر سياسي و پوشالي بودن اين ادعا است چنانكه در منطقه اي مانند سودان جنوبي قرباني شدن هزاران انسان بي گناه ناديده گرفته مي‌شود و صرفا جان چند تبعه آمريكايي برجسته مي شود و حتي اين كشور تهديد به حمله نظامي مي‌گردد. اين است حقيقت حقوق بشر آمريكايي‌ كه در آن صرفا برترها كه همان آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها هستند حق حيات دارند و ديگر محكوم به نابودي هستند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن