تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820500873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از چهار گوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهار گوشه كشور
فعاليت 66 مدرسه قرآني در مازندران

ساري ـ خبرنگار اطلاعات: 66 مدرسه قرآني در مازندران فعال است كه 15 واحد آن در سال جاري تحصيلي اضافه شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و نيروي انساني آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: 13 هزار دانش‌آموز در اين مدارس تحصيل مي‌كنند.

اسكندر عباسپور بر ضرورت توجه به گسترش كمي و كيفي مدارس قرآني تاكيد كرد و گفت: مدرسه قرآني بايد در سه سطح آشنا كردن دانش‌آموزان با قرآن، حاكم كردن رويكرد قرآني بر برنامه‌هاي مدرسه در ساخت‌هاي مختلف، تعليم و تربيت و پرورش نخبگان قرآني فعاليت داشته باشد.

وي راه‌اندازي مدارس قرآني را از بندهاي مهم سند تحويل بنيادين معرفي كرد و افزود: يكي از موضوعاتي كه در مدارس قرآني بايد مورد توجه قرار گيرد، استفاده از فناوري‌هاي نوين در آنهاست.

برگزاري يادواره 360 شهيد شهرستان ايوان

ايوانغرب ـ خبرنگار اطلاعات: نخستين يادواره 360 شهيد سرافراز ايوان در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.

در اين آيين محمد كريمي مدير آموزش و پرورش ايوان درباره رشادت‌هاي شهدا سخن گفت و با خواندن قطعه‌ شعري خاطره 360 شهيد ايوان را گرامي داشت.

در ادامه سردار حاج حسين‌الله كرم از سرداران دوارن دفاع مقدس در سخناني شهدا را آبروي كشور دانست و تأكيد كرد: ما بايد ادامه دهنده راه شهدا باشيم.وي همچنين درباره رشادت‌هاي رزمندگان و ايثارگران اين خطه در جبهه‌هاي مهران، سرپل ذهاب، گيلانغرب و سومار مطالبي بيان داشت.

نصب ترانسفورماتورهاي برق در لرستان

خرم‌آباد ـ خبرنگار اطلاعات: 394 دستگاه ترانسفورماتور برق در لرستان نصب شد.مديرعامل شركت توزيع نيروي برق لرستان با اعلام اين خبر، افزود: نصب ترانسفورماتورهاي ياد شده با هدف رفع ضعف ولتاژ و تأمين برق مشتركين جديد در استان نصب شده است.

محمود بحريني گفت: نصب اين ترانسفورماتورها موجب كاهش خاموشي‌ها و نيز كاهش تلفات و افزايش ضريب بهره‌برداري شده است.

وي قدرت اين ترانسفورماتورها را 42 هزار و 295 كيلوولت آمپر اعلام كرد و افزود: نصب ترانسفورماتورهاي كم‌ ظرفيت به جاي ترانسفورماتورهاي با ظرفيت بيشتر و بار كمتر در دستور كار شركت توزيع نيروي برق لرستان قرار گرفته است.

وي گفت: ترانس‌هاي كم‌ظرفيت به مركز ثقل بار منتقل مي‌شوند كه موجب كاهش طول شبكه‌هاي فشار ضعيف و كاهش فيوز سوختگي‌ها خواهند بود.بحريني گفت: اين امر علاوه بر صرفه اقتصادي كاهش هزينه تعميرات شبكه‌ها و كاهش خاموشي‌ها، موجب افزايش رضايت‌مندي مشتركين شده است.

كاهش توليد پسته در كرمان

كرمان ـ خبرنگار اطلاعات: كمبود آب بزرگترين چالش استان كرمان براي توليد پسته است.

رئيس جهاد كشاورزي كرمان با اشاره به اهم دلايل كاهش محصول پسته در استان گفت: كم آبي و خشكسالي پي‌درپي، اضافه برداشت از منابع آب استان را به دنبال داشته و موجب شوري آب شده است، به گفته وي آبدهي چاهي كه در سال‌هاي گذشته 50 ليتر در ثانيه بوده هم اكنون به 10ليتر در ثانيه كاهش يافته است.عباس مولايي سرمازدگي پيش از نوروز92 را يكي ديگر از عوامل كاهش توليد محصول پسته استان كرمان دانست و گفت: 40 تا 50 درصد محصول پسته كله قوچي كرمان بر اثر سرمازدگي از بين رفت.

وي از خرده مالكي به عنوان مشكل ديگر كشاورزان كرمان نام برد و افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد ميانگين مالكيت زمين پسته‌كاران كرماني 2 هكتار است كه قاعدتاً اين كشاورزان بنيه مالي رسيدگي به باغ خود را ندارند و سبب كاهش محصول مي‌شود.به گفته مولايي امسال ميانگين عملكرد در هر هكتار باغ پسته از 700 كيلوگرم به 500 كيلوگرم كاهش يافته است.



پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن