تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821180164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعاهاي جديد ميركاظمي در پاسخ به


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: ادعاهاي جديد ميركاظمي در پاسخ به
به دنبال درج «گزارش مقايسه‌اي از عملكرد 2 وزير نفت» روابط عمومي دفتر مسعود ميركاظمي جوابيه‌اي ارسال كرده كه آن را همراه با پاسخ گروه اقتصادي روزنامه ايران مي‌خوانيد:
روزنامه ايران در روز پنجشنبه مورخ 21/9/92 مطلبي تحت عنوان «گزارش مقايسه‌اي از عملكرد 2 وزير نفت» را منتشر كرده است كه فقدان اطلاعات صحيح و كارشناسي مندرج در آن، هر صاحب بصيرتي را به تعجب مي‌اندازد. واقعيت اين است دست‌اندركاران سرويس اقتصادي روزنامه ايران با ارائه يك استنتاج نادرست كه برآمده از يك تحليل عليل و شتابزده و مبتني بر اطلاعات غيركارشناسي و غيرصحيح است درصدد دستيابي و مصادره به مطلوب منويات رسانه‌اي خود است و بس. بي‌ترديد روزنامه ايران به دليل وابستگي به يك مشرب سياسي خاص نمي‌خواهد و نمي‌تواند در انعكاس اخبار و درج گزارش‌‌هاي رسانه‌اي، بي‌طرف و مستقل عمل كند و انتظار درج گزارش‌هاي واقع‌بينانه و حقيقت‌ياب از اين رسانه بيهوده است ولي به قصد آگاهي و اطلاع‌رساني به خوانندگان محترم، موارد مندرج در ذيل را يادآوري مي‌نماييم:
1‌- روزنامه ايران خبر داشته باشد كه: در مصاحبه رئيس محترم كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با يكي از رسانه‌هاي كشور توصيه‌هايي براي حل مسائل و مشكلات صنعت نفت ارائه شد كه بي‌توجهي دولتمردان محترم به اين موارد موجب مي‌شود هزينه‌هاي گزافي را ملت شريف ايران بپردازد. با اين همه بر اين باوريم كه بي‌مهري روزنامه ايران در قبال نصايح مشفقانه دلسوزان نمي‌تواند موجبي براي عدم ارائه مجدد ديدگاه‌ها و توصيه‌هاي رئيس محترم كميسيون انرژي مجلس باشد.
2-‌ روزنامه ايران خبر داشته باشد كه: برخلاف آنچه در گزارش خود آورده است عملكرد و كاركرد مقايسه‌اي انجام شده بين دو وزير محترم، ابهام‌برانگيز و سؤال‌انگيز است و دليل اصلي آن نيز رويكرد سياسي و گروهي مشهود در گزارش است. امري كه با اعلام آمار و ارقام غيرواقعي در گزارش بر آن صحه گذارده و دامن زده‌ايد. بي‌خبران سرويس اقتصادي روزنامه ايران يا معنا و مفهوم (توسعه، رشد، پيشرفت، ارتقا و تعالي) را نفهميده‌اند يا اينكه اغراض سياسي و امراض جناحي موجب نديدن يا نفهميدن اعداد و ارقام مورد تأييد صاحبنظران و فعالان اقتصادي و مستندات موجود در وزارت نفت گرديده است!
اميد است درج و مشاهده آمار و ارقام كه از سوي مديران محترم و فعلي وزارت نفت غيرقابل انكار است موجب گردد دست‌اندركاران روزنامه ايران با درايت و تمشيت عقلايي براي ايفاي مسئوليت خطير رسانه‌اي خود، تدبيري شايسته به كار ببندند.
3‌- روزنامه ايران خبر داشته باشد كه:
ثبت ركورد توليد بيش از ميزان برنامه در توليد زودهنگام در ميادين آزادگان، ميدان هنگام، دو برابر شدن ميزان توليد ميدان هنگام، تعيين تكليف توسعه ميادين آرش (مشترك با كويت و عربستان)، تمليك كامل و ثبت حاكميت ايران بر ميدان مبارك (مشترك با عمان)، افزايش توان توليد از ميدان نفت شهر به بيش از دو برابر، تمركز بر فعاليت‌هاي اكتشافي در بيش از 30 ميدان مشترك خشكي و دريايي تا پيشتازي ايران در برخي از ميادين مشترك نظير آذر، يادآوران، فرزادپي و آزادگان در مقايسه با ساير كشورها تنها و تنها گوشه‌اي از فعاليت‌هايي است كه در گزارش مقايسه‌اي روزنامه ايران به فراموشي و بي‌خبري سپرده شده است.
همچنين با اتكا به توانمندي و تعهد كاركنان و مديران كارآمد صنعت نفت، ميهن اسلامي شاهد دستاورد درخشان ديگري در دوره زماني مورد مقايسه روزنامه ايران بود كه در شرايط خطير، حربه كشورهاي سلطه‌طلب به منظور تحريم بنزين را خنثي و توليد بنزين در كشور را در يك برنامه منظم و يكپارچه با تشريك مساعي 9 پالايشگاه و 6 مجتمع پتروشيمي به كسب ركورد توليد بيش از 60 ميليون ليتر بنزين داخلي در روز رسانيد و يأس و نوميدي و انفعال دشمنان انقلاب اسلامي را در پي داشت كه فصل جديد و تحول‌آفرين در مقابله با تحريم كشورهاي سلطه‌طلب بود.
فراموش نكرده‌ايم علي‌رغم تأخير 10 ساله در اكتشاف و شروع برداشت از ميدان پارس جنوبي در دولت‌هاي پيشين خوشبختانه با سرمايه‌گذاري 26ميليارد دلاري، قراردادي با پيمانكاران داخلي و صاحبنام ايران نظير پترو‌پارس، اوپك، ايدرو و... منعقد گرديد كه در گذشته نيز توسعه فازهاي قبلي پارس جنوبي و راهبري كنسرسيوم توسعه را بر عهده داشته‌اند. ساير شركت‌هاي مشاركت‌كننده نظير تأسيسات دريايي، شركت ملي حفاري، صدرا و... نيز جزو پيمانكاران اصلي توسعه پارس جنوبي بوده‌اند. آيا اجراي طرح‌هاي توسعه ملي توسط پيمانكاران داخلي و توانمند ايراني توسط رسانه‌اي كه مزين به نام ايران است، مستحق خرده‌گيري و تشكيك است؟
4- روزنامه ايران خبر داشته باشد كه:
استناد به اظهارات و القائات دروغين معدود كساني كه اهداف نادرست و ويژه‌خواري‌شان توجيه‌كننده وسيله‌هاي نامشروع آنان است و كساني كه سوابق شرم‌آوري در صنعت نفت ميهن اسلامي بر جاي گذاشته‌اند، متاعي ظاهر فريب است كه ديگر خريداري ندارد و اينك كه چندي است تحقيق و تفحص از كارنامه تخلف آنان توسط مراجع ذيصلاح آغاز گرديده است افرادي نظير نايب رئيس اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي نفتي موسوم به حميد حسيني با تاكتيك «فرار به جلو» در تلاش گريز از عواقب اجتنا‌ب‌ناپذير اعمال خود است. شايان ذكر است كميته ماده 239 در مجلس شوراي اسلامي براي فساد پرونده كرسنت، توتال و استات اويل نامبرده را براي اداي توضيحات جهت وجوه قابل توجهي كه از سوي عباس يزدان‌پناه‌يزدي به حساب مربوط به شركت متعلق به وي واريز كرده، احضار نموده است كه اسناد و مدارك مثبته در دسترس نمايندگان محترم مجلس قرار دارد كه در موعد مقتضي و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.
5- روزنامه ايران خبر داشته باشد كه:
برخلاف مطالب واهي و ساختگي آن رسانه و به منظور جلوگيري از هرگونه برداشت خلاف واقع يادآوري مي‌شود، دكتر سيدمسعود ميركاظمي از دانش‌آموختگان رشته مهندسي صنايع با گرايش توليد از دانشگاه علم و صنعت و داراي دكتراي مهندسي سيستم از دانشگاه تربيت مدرس (با تز دكتراي توليد) در سال 1376 است. راه‌اندازي نخستين مركز بررسي سيستم‌ها و افزايش بهره‌وري در سال 1364 و مؤسس دو مركز مطالعاتي و تحقيقاتي ديگر در زمينه لجستيك و زنجيره‌هاي تأمين و مديريت تحقيقات و مؤسس چند انجمن علمي از جمله انجمن علمي نگهداري و تعميرات، انجمن علمي لجستيك و انجمن علمي تحقيق در عمليات (OPERATION RESEARCH) است.
ëپاسخ گروه اقتصادي روزنامه ايران
گروه اقتصادي روزنامه ايران در پاسخ به جوابيه دكتر مسعود مير كاظمي تنها سه سؤال مطرح مي‌كند و انتظار دارد ايشان با سعه صدر بيشتر و بدون به كاربردن الفاظي كه در شأن يك استاد دانشگاه نيست، آنها را پاسخ دهد تا افكار عمومي خود درباره آن قضاوت كند.
1-‌ به رغم توضيحاتي كه در جوابيه دكتر ميركاظمي در خصوص افزايش توليد نفت آمده است، آمار رسمي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران نشان مي‌دهد كه در سال‌هاي تصدي وزارت نفت جنابعالي يعني 1388 تا 1389 ميزان توليد و صادرات نفت كاهش يافته است.بر اساس اين آمار توليد نفت در سال 1388، 3 ميليون و 557 هزار بشكه در روز بوده كه نسبت به سال قبل 8/9 درصد كاهش يافته است.ميزان صادرات نفت نيز در اين سال با 3/12 درصد افت به 2 ميليون و 24 هزار بشكه رسيده است.
در سال بعد(1389) نيز روند كاهشي توليد و صادرات نفت ادامه يافته است به‌طوري كه در اين سال توليد نفت با 3 ميليون و 536 هزار بشكه در روز 6 دهم درصد و صادرات نفت با 2 ميليون و 2 هزار بشكه در روز 1/1 درصد كاهش نشان مي‌دهد. حتي جدولي كه جناب آقاي دكتر مير كاظمي به پيوست جوابيه خود ارسال كرده و البته منبع و مأخذ آن مشخص نيست هم كاهش توليد نفت در سال نخست وزارت ايشان را تأييد مي‌كند. حال سؤال اينجاست كه با وجود ركوردهايي كه در بهره‌برداري و توليد ميادين نفتي در جوابيه به آن‌ها اشاره شده است چرا آمار رسمي بانك مركزي – كه برگرفته از آمار اعلامي وزارت نفت است – از كاهش چشمگير توليد و صادرات نفت در دوره وزارت شما حكايت دارد به‌طوري كه در اين دوره براي نخستين بار صادرات نفت كشور به مرز 2 ميليون بشكه در روز رسيده است و جايگاه بين‌المللي ايران در جهان و اوپك را خدشه‌دار كرد.
2- سؤال دوم گروه اقتصادي روزنامه ايران در خصوص دلايل صدور دستور توقف سواپ نفت توسط جناب آقاي دكتر مير كاظمي است كه باعث قطع ارتباط با 16 شركت نفتي خارجي شد.به اعتقاد تمام صاحبنظران تداوم سواپ نفت مي‌توانست در شرايط تحريم گره‌گشاي بسياري از مشكلات اين صنعت باشد.
3‌– به‌طور قطع به‌كارگيري پيمانكاران توانمند داخلي در پروژه‌هاي صنعت نفت امر پسنديده‌اي است ولي در شرايطي كه تعدادي از فازهاي در دست اجراي پارس جنوبي به دليل ضعف مديريتي و عدم تزريق مناسب اعتبار مالي از برنامه زمانبندي عقب مانده‌اند، امضاي قرارداد جديدي با تبليغات گسترده و تعيين زمان بهره‌برداري كه از همان ابتدا كه 35 ماه به عنوان زمان بهره‌برداري از فازهاي جديد پارس جنوبي تعيين شد بسياري از دلسوزان كشور نسبت به عدم تحقق و آسيب‌هاي احتمالي آن هشدار دادند. به‌طوري كه هم‌اكنون پس از گذشت 42ماه از امضاي فازهاي موسوم به 35ماهه هيچ يك از اين فازها حتي به افتتاح نزديك هم نشده‌اند.سؤال مشخص اين است كه چرا در اين دوره حتي يك فاز پارس جنوبي به رغم صرف هزينه‌هاي كلان به مرحله توليد نرسيده است؟
در پايان با دعوت دوباره جناب آقاي دكتر مسعود مير كاظمي به سعه صدر، گروه اقتصادي روزنامه ايران آماده دريافت پاسخ روشن و مبتني بر آمار رسمي مراجع ذيصلاح از سوي ايشان است. در ضمن اين گروه آمادگي خود را براي انجام يك مصاحبه حضوري با جناب آقاي دكتر ميركاظمي اعلام مي‌كند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن