تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819436771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت با كدام است تيم ملي يا باشگاه‌ها؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: اولويت با كدام است تيم ملي يا باشگاه‌ها؟
كوروس سليماني

برنامه كارلوس كي‌روش براي حضور ملي‌پوشان در اردو پس از پايان ليگ برتر در تاريخ 20 فروردين 93، باعث به وجود آمدن چالش و اختلاف بين فدراسيون فوتبال و باشگاه‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا بخصوص استقلال و سپاهان - كه بيشترين ملي‌پوش را دارند - شده است، زيرا اين تيم‌ها در تاريخ 26 فروردين و 2 ارديبهشت 93 دو بازي پاياني از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا را در پيش دارند و بشدت به بازيكنان ملي‌پوش خود براي رويارويي با رقيبان نيازمندند. مديران و مربيان اين باشگاه‌ها اعلام كرده‌اند كه نمي‌توانند در آن تاريخ بازيكنان خود را به تيم ملي بدهند.
علي كفاشيان كه به حمايت تمام‌قد از كي‌روش و برنامه‌هايش برخاسته نگران اين موضوع است كه نتواند طبق قول و قراري كه با سرمربي تيم ملي داشته، ملي‌پوشان اين تيم‌ها را در اختيار وي قرار دهد و در همين‌باره گفته است: «به هر حال تداخلي در اين بين به وجود آمده است، اما بايد ببينيم اولويت با فوتبال ملي است يا باشگاهي. هشت سال است در جام جهاني نبوده‌ايم، با اين حال جامعه فوتبال بايد تصميم بگيرد و اولويت را مشخص كند البته با باشگاه‌ها همفكري مي‌كنيم و آن‌ها نيز تيم ملي كشورشان را دوست دارند.»
نرمش استقلال
در اين بين علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل باشگاه استقلال كه پيشتر اعلام كرده بود به هيچ عنوان بدون بازيكنان ملي‌پوشش در ليگ قهرمانان آسيا حاضر نمي‌شود، بعد از جلسه با مديران فدراسيون فوتبال، موضع ملايم‌تري نسبت به همتاي اصفهاني خود اتخاذ كرد. مديرعامل باشگاه استقلال ازتوافق اوليه با درخواست كي‌روش خبر داد و گفت: «چون اين موضوع يك خواسته ملي است، به همين خاطر رسيدن به تعامل نيز بسيار راحت است، مباحثي كه در اين جلسه مطرح شد، كاملاً علمي بود و خواسته‌ها بسيار منطقي است، به همين دليل توانستيم به توافق اوليه برسيم.»
وي در ادامه افزود: «البته نمي‌توان در يك جلسه به نتيجه كامل رسيد و نياز است جلسه‌اي با امير قلعه‌نويي داشته باشيم، چرا كه مسائل فني استقلال در اختيار او است.»
پس از توافق ضمني فتح‌الله‌زاده با برنامه‌هاي فدراسيون فوتبال، به نظر مي‌رسد قلعه‌نويي هم تلويحاً با اين برنامه موافقت كرده است. گويا قرار است در صورت صعود استقلال به مرحله حذفي ليگ قهرمانان، بازيكنان با توافق طرفين در اختيار هم قرار بگيرند.
جنگ لفظي كي‌روش و كرانچار
اما در سوي ديگر ماجرا، سپاهان اصفهان موضع سخت‌تري گرفته و حتي كار به جنگ لفظي بين كي‌روش و سرمربي سپاهان هم رسيد. زلاتكو كرانچار بعد از اين‌كه اعلام شد باشگاه‌ها بايد ملي‌پوشان خود را بعد از 20 فروردين به تيم ملي بدهند، با انتقاد شديد از اين برنامه گفت: مطمئناً تيم‌هايي مثل استقلال و سپاهان كه ملي‌پوشان زيادي دارند، دچار مشكل مي‌شوند و شانس‌شان پايين مي‌آيد. فكر مي‌كنم در صورت اتخاذ چنين تصميمي مسئولان باشگاه‌ها بايد قيام كنند و واكنش نشان دهند.» وي در ادامه گفت: «آيا اين اتفاق در ايتاليا، انگليس و اسپانيا هم رخ مي‌دهد؟ واقعاً بيان اين موضوع، ساده‌لوحانه است و هركس اين ايده را بيان كند نشان مي‌دهد ارتباطي با فوتبال ندارد. به جاي استقبال از موفقيت باشگاه‌ها با اين تصميمات، فوتبال را بي‌اعتبار مي‌كنيم.» البته اين اظهار‌نظر از طرف كي‌روش بي‌پاسخ نماند و وي در جريان نشست خبري خود، كساني را كه فوتبال ايران را با قدرت‌هاي اروپايي مقايسه مي‌كنند كمدين خطاب كرده بود.
محمد ترابيان - مديرعامل باشگاه سپاهان - كه از سرمربي تيم خود حمايت كرده بود در دفاع از وي گفت: «همان‌طور كه كرانچار گفته، ما به بازيكنان‌مان در ليگ قهرمانان آسيا احتياج داريم اما در عين حال به فكر تعاملي درست با سازمان ليگ و فدراسيون هستيم.» وي اضافه كرد: «دعواي تيم ملي با باشگاه‌ها به خاطر 12 روز است. در ضمن قرار نيست بازيكنان بعد از پايان ليگ بدون تمرين بمانند و در اختيار باشگاه‌ها هستند كه اين موضوع جاي نگراني ندارد.»
ترابيان در پايان افزود: «بعضي وقت‌ها بدون فكر كردن دعوا راه مي‌اندازيم و براي 12 روز جنجال به پا مي‌كنيم، در صورتي كه بايد يك تعامل سازنده بين باشگاه‌ها و تيم ملي شكل بگيرد و نبايد اين كشمكش باعث به‌هم خوردن تمركز بازيكنان شود. نبايد اين مسائل به بازيكنان كشيده شود و آن‌ها را رسانه‌اي كنيم و اين مسائل بايد مديريت شود. بهتر است اين موضوع را در يك جلسه حل و به تعامل برسيم.»
نظر كارشناسان
رضا رجبي كارشناس فوتبال در همين‌باره مي‌گويد: «تيم ملي آبروي كشورمان است، بنابراين اولويت با اين تيم است، ولي به هيچ‌وجه نبايد حق باشگاه‌ها پايمال شود. درخشش تيم ملي كشورمان باعث تغيير نگاه مردم جهان به فوتبال ملي ايران و سربلندي كشورمان مي‌شود، اما با اين حال نبايد به باشگاه‌ها هم كم‌توجهي شود زيرا خروجي تيم ملي از همين باشگاه‌ها است.»
حميد درخشان مربي و پيشكسوت فوتبال هم درباره اين موضوع كه حق با چه كسي است، مي‌گويد: «موضوع اين نيست كه حق با چه كسي است، به هر حال هميشه گفته‌ايم باشگاه‌هاي ما در اولويت هستند و اولويت اول باشگاه‌ها هم تيم ملي است. پس مي‌بينيد كه اين موضوع كاملاً همسو است. البته از اين 4 باشگاه آسيايي همه تيم‌ها 5 يا 6 بازيكن ندارند، خب تصور كنند همين يك يا دو بازيكن ملي‌پوش‌شان هم مصدوم شده اند، در اين بين فقط استقلال است كه 6-5 بازيكن ملي‌پوش دارد و لطمه مي‌بيند كه اميدوارم برنامه‌اي چيده شود كه نه باشگاه‌ها صدمه ببينند و نه تيم ملي.»

باريج اسانس در صدر جدول جاخوش كرد

شكست متين ورامين برابر پيكان تهران را مي‌توان شگفتي هفته يازدهم مسابقات ليگ برتر واليبال كشور برشمرد. كمتر كسي فكر مي‌كرد متيني‌ها كه در اين هفته ميزبان شاگردان پيمان اكبري بودند با نتيجه 3 بر يك متوقف شده و به رتبه سوم جدول رده بندي سقوط كنند. اين چهارمين شكست دانيله بانيولي، سرمربي ايتاليايي متين بود كه در هفته يازدهم رقم خورد. متين كه با شكست ناباورانه‌اش در ديدار قبلي خود برابر شهرداري زاهدان صدر جدول را از دست داده بود اين هفته هم شكست تلخ ديگري را تجربه كرد تا كار برايش در ادامه راه سخت‌تر شود.
شاگردان مسعود آرمات در نوين كشاورز هم ديگر برنده اين هفته بودند و به سختي با نتيجه 3 بر 2 از سد سايپا البرز قعرنشين گذشتند و در رده هشتم جا گرفتند.
باريج اسانس كاشان نيز در ديداري خانگي با شكست 3 بر يك جواهري گنبد صدرنشيني خود را تثبيت كرد. ديدار كاله مازندران و شهرداري زاهدان هم 3 بر 2 به سود مازندراني‌ها خاتمه يافت. هر 2 ديدار شهرداري اروميه و آلومينيوم المهدي و شهرداري تبريز و ميزان خراسان هم با نتيجه 3 بر يك به سود شهرداري اروميه و ميزان خراسان پايان يافت.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن