تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819388226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگران لرستان، ظرفيت‌هاي راكد اقتصادي را فعال كنند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پژوهشگران لرستان، ظرفيت‌هاي راكد اقتصادي را فعال كنند
خرم‌آباد ـ خبرنگار اطلاعات: پژوهشگران لرستان تلاش كنند ظرفيت‌هاي راكد و از كارافتاده اقتصادي را فعال كنند.

استاندار لرستان با اعلام اين مطلب از پژوهشگران بومي خواست از فرصت‌هاي پيش آمده استفاده كنند و مسئولان محلي را در بهره‌برداري از منابع غني و سرشار استان ياري دهند.

هوشنگ بازوند كه در آيين نكوداشت 48 پژوهشگر برتر اين استان سخن مي‌گفت: اضافه كرد: مشاركت فعال دانشگاهيان در روند رشد و توسعه، امري مهم و ضروري است.

وي گفت: حضور دانشگاهيان به عنوان قشر تحصيل كرده و فعال در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي در عرصه توسعه استان بسياركمرنگ است و بايد در اين زمينه با هدف مشاركت فعال اين قشر در رشد و توسعه استان، تجديدنظر شود.

او در مراسم نكوداشت پژوهشگران برتر لرستان افزود: نبود هماهنگي ميان دانشگاه و حوزه پژوهش يكي از دلايل اصلي است كه منجر به اُفت توسعه در لرستان شده است و اين موضوع به حضور كمرنگ دانشگاهيان در اين عرصه نيز برمي‌گردد.

وي با اشاره به اين‌كه دستيابي به توسعه بدون بهره‌گيري از يافته‌هاي پژوهشي امكان‌پذير نيست افزود: با انجام طرح‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي با استفاده از اعضاي هيات علمي، دانشجويان و دانشگاهيان توانمند مي‌توان به راحتي قابليت‌‌ها و ظرفيت‌هاي مؤثر استان را شكوفا كرد.

بازوند با اشاره به اينكه در صورت پيمودن درست مسير توسعه، مي‌توان مسير كوتاهتري را در عرصه فعاليت‌هاي خود طي كرد گفت: برغم تعبيرهاي بدي كه درباره محروميت لرستان وجود دارد، اين استان قابليت‌‌ها و امكانات خدادادي بسياري دارد كه با استفاده از محققان و پژوهشگران برجسته استان مي‌توان براي تحقق رشد و توسعه لرستان گام‌هاي مؤثري برداشت به همين منظور از تمام پايان نامه‌‌ها در زمينه توسعه استان و در بخش‌هاي مختلف استقبال مي‌شود.

بازوند با بيان‌اينكه جاي انجام طرح‌هاي تحقيقي و پژوهشي در حوزه‌هاي گردشگري، صنعت، كشاورزي و توسعه خدمات در استان خالي است، افزود: در بخش كشاورزي استان لرستان داراي 800 هزار هكتار اراضي با6 تا 7 درصد باغ، يك ميليارد مترمكعب آب از سفره‌هاي زيرزميني و يك ميليارد مترمكعب آب از آب‌هاي سطحي است كه تحقيق و انجام پژوهش در اين زمينه تأثير بسزايي در توسعه اين بخش دارد.

استاندار لرستان افزود: مديران و تصميم‌گيران دستگاه‌هاي اجرايي لرستان بايد محور فعاليت‌‌ها و برنامه‌ريزي خود را بر مبناي «نتايج پژوهشي» قرار دهند تا ديگر شاهد انجام پروژه‌هاي زمينگير و فاقد توجيه اقتصادي در استان لرستان نباشيم.

وي با بيان‌اين‌كه اجراي طرح‌هاي عمراني نظير راه‌‌ها، راه‌آهن و سدها فقط 15 درصد فعاليت‌هاي اصلي ما است، افزود:‌ 85 درصد فعاليت‌‌ها بايد در اثرگذاري پژوهش و تحقيق خلاصه شود چرا كه اثربخشي كار مطالعاتي و پژوهشي بسيار بيشتر است.

او بااشاره به اين‌كه راه و چاره‌اي اساسي براي اين سرمايه و ظرفيت خوابيده در استان وجود ندارد افزود: توقع داريم پژوهشگران در فعال كردن اين ظرفيت‌هاي خوابيده به ما كمك كنند و در اين زمينه نيز بايد ارتباط اقتصاد استان با ساير استان‌‌ها برقرار شود چرا كه اين ارتباط نيز نزديك است.

وي با تأكيد براين‌كه بايد امكانات و تجهيزات لازم در زمينه پژوهش در اختيار پژوهشگران واقعي قرار گيرد، گفت: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد پژوهش را به عنوان اولويت اصلي خود قرار دهند.

در اين آيين از 48 پژوهشگر برتر لرستان در حوزه استادان، دانشجويان و دانش‌آموزان قدرداني شد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن