تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799266710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار زنجان:فعاليت واحدهاي توليدي با ظرفيت اسمي مشكلات اقتصادي را كاهش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار زنجان:فعاليت واحدهاي توليدي با ظرفيت اسمي مشكلات اقتصادي را كاهش مي‌دهد
استاندار زنجان گفت: فعاليت واحدهاي توليدي با ظرفيت اسمي مشكلات اقتصادي را كاهش مي‌دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، جمشيد انصاري امشب در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به گزارش‌ 100 روز رئيس جمهور اظهار داشت: وي در اين گزارش مشكلات اقتصادي كشور را در چهار بخش تشريح كرده است.

وي، ركود، اشتغال، نرخ بالاي تورم و حجم بالاي نقدينگي را چهار مشكل كشور در حوزه اقتصاد اعلام و اضافه كرد: اين مشكلات در نوع خود علت و معلول ديگر مشكلات محسوب مي‌شوند.

استاندار زنجان، بيكاري را از پيامدهاي ركود و تورم دانست و تصريح كرد: راه‌كار مقابله با تورم كاهش حجم نقدينگي در سطح كشور است.

نماينده عالي دولت در استان زنجان با بيان اينكه راه كار مشكلاتي مانند حجم بالاي نقدينگي و به تبع آن كاهش نرخ تورم نيازمند برنامه‌ريزي كشوري است، ادامه داد: خارج شدن از ركود و ايجاد رونق به دليل تفاوت‌هاي ساختاري اقتصادي مي‌تواند در خود استان‌ها هم برنامه‌ريزي كرد.

انصاري تأكيد كرد: اگر بتوان براي رونق اقتصاد استان‌ها كاري انجام داد آثار آن در اشتغال مشاهده مي‌شود.

* تعطيلي 30 درصد از واحدهاي توليدي و صنعتي در زنجان

وي از تعطيلي 30 درصد از واحدهاي توليدي و صنعتي استان زنجان خبر داد و متذكر شد: اين تعطيلي دلايل مختلفي از جمله عدم عمل به تعهدات بانكي، مشكل تامين مواد اوليه كه اغلب ناشي از تحريم است، مشكل بازار كه دليل آن تكنولوژي قديمي است و در نهايت مشكل نقدينگي يا همان سرمايه در گردش است.

استاندار زنجان با اشاره به اينكه بخش 70 درصدي فعال صنعت استان زنجان اغلب با 60 تا 65 درصد ظرفيت فعاليت مي‌كنند، اذعان داشت: دليل اصلي اين ظرفيت خالي كمبود نقدينگي و مشكل بازار است.

نماينده عالي دولت در استان زنجان ادامه داد: برخي از شركت‌هاي مانند ايران ترانسفو و پارس سوئيچ به دليل تعطيل شدن پروژه‌هاي عمراني دولت با ظرفيت پايين فعاليت ميكنند.

انصاري، راهكار فائق آمدن بر مشكلات موجود را فراهم كردن امكانات براي فعاليت با ظرفيت اسمي كامل براي واحدهاي صنعتي استان زنجان اعلام كرد و متذكر شد: بايد منابع اعتباري بانك‌ها براي حل مشكلات ظرفيت‌هاي خالي اين واحدها هزينه شود.

وي با بيان اينكه در واقع واحدهاي توليدي استان زنجان فقط با 45 درصد ظرفيت خود فعاليت مي‌كنند، خاطرنشان كرد: اگر بتوان اين ظرفيت را به 60 درصد رساند مي‌توان زمينه اشتغال براي 15 درصد افزايش ظرفيت فعال را براي نيروي كار فراهم كرد.

استاندار زنجان ادامه داد: پروژه‌هايي كه بيش از 75 درصد پيشرفت فيزيكي هم دارند مشمول تخصيص بودجه در سال مالي آينده مي‌شوند تا طي يك سال به بهره‌برداري برسد.

نماينده عالي دولت در استان زنجان با بيان اينكه اعتباري براي پروژه‌هاي جديد در نظر گرفته نمي‌شود، افزود: اين پروژه‌ها فقط مي‌توانند به توان مالي صاحبان خود اتكا كنند.

* احتمال تغييرات جدي بودجه در مجلس

انصاري در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه لايحه بودجه در موعد مقرر توسط دولت به مجلس اشاره كرد و يادآور شد: به دليل در اختيار نبودن جداول هنوز مبلغ بودجه استان مشخص نيست ضمن اينكه احتمال تغييرات جدي در بودجه توسط مجلس وجود دارد.

وي، بودجه تنظيم شده توسط دولت را انقباضي اعلام كرد و گفت: حجم بودجه نسبت به سال مالي جاري هم كاهش يافته است.

استاندار زنجان اضافه كرد: بودجه عمراني ارائه شده به مجلس 65 درصد بودجه سال جاري است.

* تشكيل هفت كار گروه مشورتي تخصصي

نماينده عالي دولت در استان زنجان با اذعان به وجود مشكلاتي در هدفگذاري برنامه توسعه‌اي استان تصريح كرد: اين برنامه نياز به تجديد نظر دارد.

انصاري از تشكيل هفت كار گروه مشورتي در حوزه‌هاي مختلف خبر داد و ابراز داشت: صنعت و معدن، آب و كشاورزي، خدمات و گردشگري، امور زيربنايي، عمران و مديريت شهري، فرهنگي و اجتماعي هفت كار گروه مورد نظر براي تشكيل شدن هستند.

وي، افراد حاضر در كار گروه‌ها را داراي تجارت ارزشمند اجرايي برشمرد و ادامه داد: افراد متخصص دانشگاهي و متخصصان هم در اين كار گروه‌ها حضور مي‌يابند.

استاندار زنجان، ارائه تحليل از وضعيت موجود و ارائه تحليل واقعيت‌هاي موجود را از اهداف تشكيل كار گروه‌هاي هفتگانه عنوان كرد و گفت: با در دست داشتن تحليل‌هاي واقعي است كه مي‌توان تصميم‌گيري‌هاي درستي براي استان انجام داد.

اين مسئول به پيگيري‌هاي انجام شده براي تقويت فضاي رسانه‌اي در كشور اشاره و بيان داشت: بر همين اساس همه شكايت‌هاي مجموعه دولت از رسانه‌ها پس گرفته مي‌شود.

انصاري تأكيد كرد: فعالان حوزه فرهنگ و هنر بايد اطمينان داشته باشند كه فعاليت‌هاي آنها مورد حمايت دولت است.

* پالايشگاه زنجان صرفاً يك كلنگ‌زني بوده است

وي در پاسخ به سئوالي در مورد پالايشگاه كلنگ زني شده زنجان تاكيد كرد: به نظر من پالايشگاه زنجان يك كلنگ زني بوده است.

استاندار زنجان با مهم ارزيابي كردن كلنگ زني پالايشگاه خاطرنشان كرد: تامين خوراك نكته مهم احداث يك پالايشگاه محسوب مي‌شود.

نماينده عالي دولت در استان زنجان تا زماني كه موضوع تامين خوراك پالايشگاه كلنگ زني شده زنجان حل نشود، احداث آن حتي اگر كارخانه آماده هم وجود داشته باشد در نوع خود بي معني است.

انصاري با اشاره به افت توليد نفت خام در كشور تصريح كرد: تضمين تامين سوخت روزانه پالايشگاه شرط اصلي براي احداث پالايشگاه است.

وي، تأمين سوخت از طريق سوآپ كشورهاي آسياي ميانه را از راه‌كارهاي موجود براي تضمين تامين سوخت پالايشگاه كلنگ زني شده زنجان دانست و اضافه كرد: اگر اين كار انجام شود به شرط توجيه اقتصادي مي‌توان در مورد احداث خط لوله انتقال نفت هم تصميم‌گيري كرد.

استاندار زنجان در پاسخ به سئوالي در مورد سفرهاي شهرستاني گفت: به محض تعيين تكليف سفرهاي استاني دولت در اين مورد هم تصميم‌گيري مي‌شود.

* 60 درصد سهامداران پتروشيمي مردم زنجان هستند

نماينده عالي دولت در استان زنجان؛ 60 درصد از سهامداران پتروشيمي زنجان را متعلق به مردم دانست و ادامه داد: اين عده به دليل پراكندگي سهام قادر به اعمال مديريت در اين شركت نيستند.

انصاري، 23 درصد باقيمانده از سهام پتروشيمي را متعلق به چند شركت وابسته به بنياد تعاون سپاه دانست و متذكر شد: كل اختيارات پتروشيمي زنجان در حال حاضر در دست اين شركت است كه البته مسئوليت‌هايش هم بر عهده آنها است و بايد پاسخگو باشند.

وي با بيان اينكه بانك صادرات حاضر نيست 16.5 درصد از سهام پتروشيمي زنجان را بابت طلب خود قبول كند كه در ارديبهشت ماه گذشته بابت بدهي دولت به آنها واگذار شده است، خاطرنشان كرد: اين درصد از سهام پتروشيمي زنجان در حال حاضر بلاتكليف است.

استاندار زنجان با اشاره به اينكه اقداماتي براي بازپس گيري سهام واگذار شده شركت ملي پتروشيمي انجام شده است، متذكر شد: اگر شركت ملي پتروشيمي در اين شركت سهامدار نباشد امكان عملياتي شدن آن تقريبا منتفي است.

اين مسئول تأكيد كرد: مردم به اعتبار دولت اقدام به خريد سهام پتروشيمي زنجان را كرده‌اند و بايد مسئوليت شركت ملي پتروشيمي در آن اعاده شود.

انصاري با بيان اينكه دولت حق هزينه كرد در ورزش قهرماني را ندارد، افزود: هر كسي قولي براي حمايت از تيمي داده است بايد پاسخگو باشد.

وي در پاسخ به سئوالي در مورد انتخاب القاب و عناوين خاص براي استان زنجان از جمله شهر شاد، گفت: انتخاب اين القاب توسط افراد مشكلي را ايجاد نمي‌كند منتهي بايد مواظب افاضات مقام‌هاي دولتي در اين مورد بود.

استاندار زنجان با اذعان به كمبود‌هاي موجود در شهرستان‌هاي استان خاطرنشان كرد: كمك‌ها و مساعدت‌هاي دولت در اين بخش فقط مي‌تواند به شهرهاي زير 25 هزار نفر انجام شود.

* مسئوليت تغييرات مديران با وزارتخانه است

نماينده عالي دولت در استان زنجان با بيان اينكه مسئوليت تغييرات مديران دستگاه‌هاي اجرايي با وزرا است، ادامه داد: حضور افراد منتخب توسط وزارتخانه‌ها منوط به تاييد استاندار است.

شايان ذكر است، موضوع تبرئه افراد درگير در پرونده اختلاس پتروشيمي هم در اين جلسه مطرح شد.

انتهاي پيام/73004/ذ40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن