تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803814499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ جوانان ما عوض نشده است/ قرائت‌هاي اصيل ديني به جوانان ارائه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: فرهنگ جوانان ما عوض نشده است/ قرائت‌هاي اصيل ديني به جوانان ارائه شود
گروه اجتماعي: معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه معتقد است فرهنگ عمومي جوانان از فرهنگ اصيل اسلامي ـ ايراني فاصله نگرفته است، گفت: فقط بايد آنچه را درباره اسلام و دين به جوانان مي‌گوييم با نگاهي وسيع‌تر و سازنده‌تر و برگرفته از متن دين باشد.


به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) محمود گلزاري، معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز چهارشنبه چهارم دي ماه با حضور در جمع خبرنگاران اولين نشست خبري خود را برگزار كرد.

در ابتداي نشست وي با اشاره به سوابق كاري خود در حوزه جوانان كه با نوشتن مقاله‌اي در اين خصوص از سن 19 سالگي آغاز شده است، گفت: آسيب‌هايي در حوزه جوانان وجود دارد اما عميق نيستند و اگر با محبت، صداقت و احترام با جوانان رفتار شود اين آسيب‌ها نيز توسط خود جوانان حل خواهد شد.

گلزاري جوانان را به سه گروه اكثريتي كه در حوزه اشغال، مسكن، ازدواج و ... دچار چالش هستند و بايد براي آنها برنامه‌ريزي كرد، اقليتي فعال كه مشغول كار و فعاليت هستند و اقليت بسيار كمي كه دچار آسيب شده‌اند، تقسيم كرد و گفت: اگر به مشكلات گروه آسيب ديده رسيدگي شود آنها نيز به گروه دوم الحاق مي‌شوند.

جوان باوري جاي جوان هراسي را بگيرد

وي با اظهار اميدواري از اينكه جاي جوان هراسي (كه قبلاً در جامعه وجود داشت) جوان باوري جايگزين شود، اظهار كرد: ما مي‌‌خواهيم به عنوان سازماني فرابخشي تمام امكانات، بودجه و تلاش‌هاي ساير سازمان‌ها را فعال و در مسير هدف‌هاي اصلي جوانان قرار دهيم.

مسئله ازدواج با وامي حدود سه تا شش ميليوني حل نمي‌شود

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بقيه وقت نشست خبري را براي پاسخ‌دهي به سؤال‌هاي خبرنگران اختصاص داد و در پاسخ به سؤالي در خصوص وام ازدواج، گفت: مسئله ازدواج با وامي حدود سه تا شش ميليوني حل نمي‌شود. بلكه توان اقتصادي براي ازدواج شامل چهار مسئله: شغل ثابت و سالم، درآمدي روبه رشد، مسكن و هزينه‌هاي ازدواج است.

وي با اشاره به اينكه بخشي از اين مسائل از جمله هزينه‌هاي ازدواج را مي‌توان با اقدامات فرهنگي حل كرد، پرسيد: حال اين وام ازدواج كجاي قضيه مالي ازدواج را تأمين مي‌كند؟ ما در حال بررسي اين مسئله هستيم كه وام ازدواج و اشتغال را تركيب كنيم.

گلزاري از برگزاري نشستي با مسئولان بانك مركزي در خصوص اختصاص وام ازدواج خبر داد و اعلام كرد: مقرر شده است با وزارت اقتصاد، وزرات رفاه و وزارت مسكن كارگروهي اشتغال، مشكن و وام ازدواج را تشكيل دهيم.

در خصوص همسريابي مشكل جدي داريم

وي در پاسخ به سؤالي در خصوص برنامه‌هاي معاونت ساماندهي امور جوانان براي ازدواج، گفت: ازدواج از علاقه و انگيزه جوانان آغاز مي‌شود، مسئله دوم اين است كه جوان آگاهي داشته باشد كه هم‌كف وي چه ويژگي‌‌هاي پايداري بايد داشته باشد، آگاهي به ملاك‌ها، راه‌هاي تشخيص ملاك‌ها، پيدا كردن فرد مورد نظر(كه در خصوص همسريابي مشكل جدي داريم كه روش سنتي جواب‌گو نيست و روش‌هاي اينترنتي هم آسيب‌هاي خاص خود را دارد) و در نهايت اگر فرد مورد نظر پيدا شد، چگونه سه تا پنج سال اول زندگي را مديريت كنيم كه به ازدواج پايدار منجر شود ادامه اين روند است.

توليد 100 برنامه 45 دقيقه‌اي با محوريت جوانان

گلزاري تصريح كرد: از 15 مسئله مطرح در خصوص ازدواج 12 مورد علمي، مشاوره‌اي و فرهنگي است و بايد امر مشاوره ازدواج ساماندهي شود كه بر همين اساس طي برنامه مشتركي با صدا و سيما قرار شده است 100 برنامه 45 دقيقه‌اي با محوريت جوانان توليد و پخش شود.

وي ادامه داد: همچنين با وزارتخانه‌هاي بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد صحبت شده است تا دوره‌هاي آموزشي مسائل ازدواج را در دانشگاه‌ها فعال كنند.

روش سنتي همسريابي پاسخ‌گوي نيست

معاون ساماندهي امور جوانان در خصوص رويكرد اين معاونت به بنگاه‌هاي همسريابي، گفت: روش‌هاي همسريابي در جامعه بررسي شده است؛ روش سنتي اكنون پاسخ‌گوي همه نيازها نيست و آسيب‌هاي خاص خود را دارد، روش انتخاب از طريق فضاي مجازي كه به شدت آسيب‌زا است و به عنوان يك روش با فرهنگ ما همخواني ندارد اما روش سوم كه انتخاب در محل كار و دانشگاه‌ به كمك افرادي مطلع و با در جريان گذاشتن خانواده بهتر است كه بايد اين مسئله همچنان مورد بررسي قرار گيرد.

تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها ازدواج جوانان را با مشكل مواجه مي‌كند

وي با تصريح بر اينكه تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها ازدواج جوانان را با مشكل مواجه مي‌كند، عنوان كرد: ما راه‌اندازي مراكز مشاور‌ه اي كه در امر همسريابي و همسرگزيني نيز فعاليت مي‌كنند را قبول داريم و به نظر ما سازمان نظام روانشناسي تنها مرجع قانوني است كه براي تأسيس اين مراكز مي‌تواند مجوز صادر كند.

گلزاري آيه 22 سوره نور كه مي‌فرمايد: وَلَا يَأْتَلِ أُوْلُوا الْفَضْلِ مِنكُمْ وَالسَّعَةِ أَن يُؤْتُوا أُوْلِي الْقُرْبَى وَالْمَسَاكِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ؛ و سرمايه‏ داران و فراخ‏ دولتان شما نبايد از دادن [مال] به خويشاوندان و تهيدستان و مهاجران راه خدا دريغ ورزند و بايد عفو كنند و گذشت نمايند مگر دوست نداريد كه خدا بر شما ببخشايد و خدا آمرزنده مهربان است» را دستور قرآن براي مسئول بودن همه در قبال ازدواج جوانان دانست و گفت: همه خيرين، بخش خصوصي و دولت مسئول هستند هر كاري مي‌توانند براي ازدواج جوانان انجام دهند.

وي با اشاره به كمبود بودجه وزارت ورزش و جوانان علي‌رغم افزايش 17 درصدي ميزان بودجه نسبت به سال 92، اظهار اميدواري كرد با همكاري بخش خصوصي و خيرين بخشي از مشكلات حل شود.

ارائه لايحه شهر دوست‌دار جوان به شوراي شهر تهران

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از فعال شدن شوراي راهبردي جوانان شهر تهران كه هم اتاق فكر و هم اتاق عمل است، خبر داد و گفت: لايحه شهر دوست‌دار جوان نيز تنظيم و به شوراي شهر تهران ارائه خواهد شد، همچنين مقرر شده است اداره كل سلامت شهر تهران مركز كنترل خشم فعال كند چرا كه در كنار اعتياد و طلاق سومين آسيب اجتماعي مطرح در جامعه مشكلات مربوط به عدم كنترل خشم است.

وي شش برنامه اساسي در مورد جوانان را ازدواج و استحكام آن طي پنج سال اول ازدواج، رفع مشكلت معيشتي، فعال كردن جوانان در تشكل‌هاي مردمي و ثمن‌ها كه البته اميدوار هستيم نگاه به ثمن‌ها و تشكل‌هاي مردمي از حالت امنيتي خارج شود، اوقات فراغت، هويت(افزايش هويت اسلامي ــ ايراني) و سلامت و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد، طلاق و كنترل خشم اعلام كرد.

گلزاري در پاسخ به سؤال خبرنگار ايكنا كه سؤال كرد: آيا فرهنگ عمومي جوانان جامعه ما از فرهنگ اصيل اسلامي ـ ايراني فاصله گرفته است، يا خير؟ گفت: فرهنگ عمومي جوانان ما واقعاً از فرهنگ اسلامي ـ ايراني فاصله نگرفته است.

وي ادامه داد: ريشه اين كشور از قبل از اسلام هم ريشه توحيدي و پاكي بوده است پس خيلي نگران جوانان نباشيد فرهنگ خيلي عوض نشده است فقط بايد آنچه را راجع به اسلام و دين به جوانان مي‌گوييم با نگاهي وسيع‌تر و سازنده‌تر و برگرفته از متن دين باشد. بايد قرائت‌هاي اصيل (نه حرف‌هاي غير ديني و التقاطي) از دين به جوانان ارائه شده و برخوردهاي ديني و برداشت‌هاي ديني مربوط به مسائل روز و نسل جوان كه جنبه گره‌گشا، شادي‌آفرين و اميد‌بخش دارد به جوانان داده شود تا جوانان ما فطرتاً به سمت دين بيايند.

گلزاري تصريح كرد: مشكل از ما و همه كساني است كه به عنوان مبلغان ديني دانشگاهيان، معلمان، پدرها و مادرها و ... برخورد درست ديني نداريم.

زوج‌هاي سفيد ...

وي در خصوص بروز زوج‌هاي سفيد (دخترها و پسرهايي كه بدون ازدواج با هم همخانه هستند) گفت: اين مسئله در دنيا در حال گسترش است كه بخشي از آن مربوط به مشكلات ازدواج است اما اين مشكل را مي‌توان طوري ساماندهي كرد كه خارج از چارچوب فرهنگي ما قرار نداشته باشد البته تعداد آنها در كشور ما زياد نيست و نبايد خيلي نگران بود.

با فيلترينگ مخالف هستم

گلزاري در خصوص ديگاه خود در زمينه فيلترينگ نيز گفت: با فيلترينگ مخالف هستم. اگر به جوانان راه‌هاي درست استفاده را ياد دهيم و اعتماد كنيم مي‌توان از فضاي مجازي كه يك واقعيت در حال گسترش است به جاي تهديد يك فرصت ساخت.

وي با انتقاد از عدم وجود مركز ملي مورد اعتماد براي رصد آسيب‌هاي اجتماعي گفت: عده‌اي نمونه‌اي را انتخاب و نتايج آن را به عموم تسري مي‌دهد كه اين درست نيست.

وي در خصوص مطالبي كه از افزايش روسپيگري (كه براي امرار معاش انجام نمي‌شود) خبر مي‌دهند نيز گفت: آماري در اين زمينه نداريم اما جامعه ايران يك جامعه به شدت خانواده محور است و اين مسائل خيلي عميق نيست و نبايد نگران بود، در خصوص مبارزه با اعتياد نيز به جاي هزينه تمام بودجه براي مبارزه با قاچاق‌چيان بايد تقاضاي مواد مخدر را كاهش دهيم.

گلزاري در پايان آمارهاي مربوط به طلاق را در حال افزايش اعلام كرد و گفت: 35 درصد ازدواج‌ها در تهران طي چهار سال اول زندگي به طلاق منجر مي‌شود و حتي در شهرهايي مانند يزد كه آمار طلاق بسيار كم بود اكنون با رشد آمارها(البته نسبت به خود آن شهر) مواجه هستيم و به طور كلي آمار طلاق در كشور به طور ميانگين 20 درصد است.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن