تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802428001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارشناس فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان:كارشناس فرهنگي كانون قصه‌گويي بيان هنرمندانه قصه‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كارشناس فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان:كارشناس فرهنگي كانون قصه‌گويي بيان هنرمندانه قصه‌هاست
كارشناس فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خوزستان گفت: قصه‌گويي بيان هنرمندانه قصه‌هاست و قصه‌گو بايد بتواند پيام قصه خود را به مخاطب انتقال دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، ليلا قنواتي‌فرد صبح امروز در دومين روز برگزاري ويژه برنامه‌ قصه‌گويي مرثيه‌اي براي خورشيد كه در سالن آمفي‌تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شماره 3 آبادان برگزار شد، اظهار كرد: قصه گويي فعاليتي است كه در آن قصه گو بايد لحظه‌هاي ناب و غير تكراري را خلق كند و با بهره گيري از قابليت‌هاي وجودي، زبان اندام و ابزار توانمندي چون لحن و كلام، بتواند به ذهن شنونده كمك كند تا مخاطب حوادث و شخصيت‌هاي قصه را با تمام وجود درك كند و در اين تجربه‌ مشترك و آفرينش هنرمندانه، همراهي‌اش كند.

وي در ادامه به نكات مربوط به قصه و انتخاب قصه مناسب اشاره كرد و افزود: دقت در انتخاب قصه متناسب با گروه سني مخاطب و برخورداري قصه از زبان تصويري غني و توجه به ارزش‌هاي والاي انساني از نكات مهمي است كه قصه گو بايد به در انجام آن‌ها دقت كافي را انجام دهد.

كارشناس فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خوزستان، ضرورت انتخاب قصه‌هاي داراي قابليت روايي لازم و يا ايجاد اين روايي با پرداخت مناسب قصه را ديگر نكته مهم در انتخاب قصه معرفي كرد و توضيح داد: توجه به ساختار قصه و نوآوري در انتخاب زاويه ديد، وجود گره‌ها و حس تعليق مناسب در ساختار و متن قصه انتخابي و ضرورت برخورداري قصه از پيام متناسب با گروه سني مورد نظر ديگر نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي همچنين توجه به ساختار تكنيكي داستان و پرهيز از ارائه متن‌هاي ادبي يا تاريخي به عنوان داستان و توجه به روند منطقي حاكم بر داستان و افسانه در ساختار كلي متن را ديگر نكاتي بيان كرد كه قصه‌گو بايد در انتخاب قصه رعايت كند.

قنواتي‌فرد در ادامه اشاره‌اي نيز به ويژگي‌هاي توانايي و عملكرد قصه گو كرد و گفت: فضاسازي خوب براي ورود به قصه به منظور ايجاد زمينه حسي و ذهني لازم در مخاطب، توجه به سنديت قصه هاي ديني وعدم بيان صرف شنيده‌ها و مطالب غير معتبر و نوآوري و خلاقيت در پرداخت قصه به ويژه ارائه‌ي روايتي تازه در مورد قصه‌هاي تكراري از جمله اين ويژگي‌ها است.

كارشناس فرهنگي نمونه كشوري، اجراي خلاقانه قصه و توجه به ميزان درك، فهم و حوصله مخاطب با هدف حفظ ارتباط با او و بهره گيري از صداي رسا، لحن مناسب و كاربرد صحيح و ماهرانه واژگان را ديگر ويژگي يك قصه گو عنوان كرد و ادامه داد: انتخاب لباس با توجه به موازين اسلامي و با عنايت به مضمون قصه و علاقمندي قصه گو به قصه‌ خود، به نوعي دروني شدن قصه در او و عدم بيان كليشه‌اي با اتكا به حفظ متن قصه را ديگر ويژگي‌هاي يك قصه گو معرفي كرد.

وي از قصه گويان خواست در قصه گويي از مستقيم‌گويي، شعارزدگي و استفاده از لحن دوگانه رسمي و محاوره‌اي در يك قصه پرهيز كنند و بيشتر از زبان وجودي در قصه گويي‌هايشان استفاده كنند و همچنين با گويش محلي و نيز تلفيق دو زبان در برقراري ارتباط و درك قصه توسط مخاطب وي را ياري كنند.

قنواتي‌فرد، همچنين رعايت نكاتي چون: داشتن تعامل با مخاطب با توجه به شرايط محيط، رعايت آهنگ صحيح شعر و نظم، براي قسمت‌هاي منظوم قصه، دقت در حفظ ضوابط و شيوه‌ي انتخابي براي قصه‌گويي و عدم ورود به فضاي نمايش، پرهيز از اعلام چند گروه سني براي قصه، استفاده از زبان وجودي براي انتقال حس‌هاي گوناگون قصه، پرهيز از كاربرد اصطلاحات و واژه‌هاي غير مرسوم و نامناسب با سن و قدرت درك مخاطب، رعايت مكث‌هاي لازم و عدم يكنواختي صدا در جريان قصه گويي، استفاده صحيح از ابزار جهت انتقال حس و مفاهيمي كه فقط با كلام قابليت تجسم ندارند، استفاده از ابزار براي خدمت به قصه گويي و نه بهبود نقايص قصه، كاربرد ابزار براي خدمت به قصه‌گو و نه قصه‌گو در خدمت ابزار، استفاده‌ صحيح از ابزار به دور از نمايشي شدن قصه و استفاده از زبان يكدست و همگون در جريان قصه‌گويي را براي قصه گو لازم و ضروري دانست.

انتهاي پيام/ 72001/ي30

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن