تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802709328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آملي‌لاريجاني: فتنه 88 يك سوء‌تفاهم نبود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آملي‌لاريجاني: فتنه 88 يك سوء‌تفاهم نبود
رييس قوه قضاييه در آستانه سالگرد «حماسه 9 دي» اين رويداد را «حادثه‌اي عظيم» توصيف و اظهار كرد: حركت مردمي 9 دي بساط فتنه را يكجا جمع كرد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با بيان اينكه «داستان فتنه 88 فراموش شدني نيست؛ زيرا به جزئي از تاريخ كشور تبديل شده است»، افزود: نمي‌دانيم اگر آن حركت و حماسه مردمي روي نمي‌داد، اكنون كشور در چه وضعي قرار داشت.

رييس دستگاه قضايي خاطرنشان كرد: بصيرت مردم سبب شكل‌گيري حركت خودجوش و حماسه نهم دي شد؛ بنابراين فتنه‌گران توجه داشته باشند كه مردم ما همان مردم هستند و اگر فتنه‌گران بخواهند دوباره دست به اقداماتي برنند، چنين اجازه‌اي به آنان نخواهند داد، بلكه مستحكم‌تر از گذشته در برابر فتنه‌گران خواهند ايستاد.

آملي‌لاريجاني با توجه به اظهارات برخي از كساني كه به نحوي در شكل گيري فتنه 88 نقش داشتند، گفت: متأسفانه برخي از كساني كه در فتنه دخيل بودند و براي راه‌اندازي جريان‌هاي فتنه در كشور اتاق فكر تشكيل دادند، ادعا مي‌كنند از ظلمي كه به ما شده است مي‌گذريم كه در پاسخ به آنان بايد گفت پررويي و بي‌حيايي هم حدي دارد؛ شما با دشمنان اين كشور هم صدا شديد، با دشمنان اين كشور هم‌نوا شديد و حالا ادعا مي‌كنيد بر شما ظلم رفته است؟ ظلمي كه شما بر نظام و مردم روا داشتيد، هيچ وقت فراموش شدني نيست.

رئيس قوه قضاييه به انتقاد از برخي تلاش‌ها براي كوچك‌نمايي ابعاد فتنه 88 پرداخت و تصريح كرد: عده‌اي در تلاش هستند فتنه 88 را كه در كشوري ديگر ممكن بود به يك فتنه مخرب خطرناك تبديل شود به يك سوء تفاهم كوچك تقليل بدهند؛ اين يك سوء تفاهم نبود؛ زيرا با آن همه نصايح و توصيه‌هايي كه شد متأسفانه بر رأي‌شان باقي و بر عمل خودشان پافشاري كردند و اين چيزي نيست كه ملت ما فراموش كند.

آملي‌لاريجاني افزود: مردم امروز بصيرتر از گذشته‌اند به طوري كه دشمنان را بهتر از قبل مي‌شناسند و درباره عوامل ايجاد انحراف در مسير كشور و خدشه بر نظام آگاهي بيشتري دارند.

رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه «خوشحال و شاكريم كه چنين مردم بصيري داريم» تاكيد كرد: بصيرت يك نعمت و عنايت الهي است كه ربطي به سمت ‌هاي اجتماعي و جايگاه سياسي افراد ندارد؛ بلكه بصيرت به معناي تشخيص درست و به موقع وظيفه است.

وي اظهار كرد: بسياري از بزرگان هم در هنگام تشخيص وظيفه ممكن است بلغزند، اما مشاهده مي‌كنيم كه همواره بر بصيرت مردم كشور ما در طول زمان افزوده شده است.

رييس دستگاه قضا در ادامه با تسليت اربعين حسيني، به راهپيمايي ميليوني زائران اباعبدالله الحسين(ع) در اين ايام اشاره كرد و گفت: مشاهده حركت مردم از اطراف و اكناف دنيا به سوي كربلا، انسان را شديداً تحت تأثير قرار مي‌دهد، اگر همه دولت‌ها هم جمع مي‌شدند هرگز نمي‌توانستند چنين اجتماع عظيمي را به وجود آورند.

آملي‌لاريجاني شكوه روزافزون مراسم عزاداري اربعين حسيني در هر سال را ناشي از «تأثير روح بزرگ حضرت سيدالشهداء در قلوب مومنين» دانست و خاطرنشان كرد: جاذبه باطني حضرت اباعبدالله الحسين(ع) از هزار و چهار صد سال پيش تاكنون باقي مانده و هر سال بيشتر هم شده است. اين جذب قلوب را نمي‌توان به امور ظاهري توجيه كرد. حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در باطن به همه عوالم مسيطر و مهيمن است و آن قدر و قربي كه ايشان در نزد حق تعالي دارند در باطن انسان ها تأثير مي‌گذارد.

رييس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنانش با تبريك سالروز ميلاد حضرت مسيح، گفت: اميدواريم كشورهايي كه خود را پيرو حضرت مسيح (سلام الله عليه) مي‌دانند و بويژه رؤساي آنها، پيام اين پيامبر الهي را درك و راه ايشان را دنبال كنند.

آملي لاريجاني پيام حضرت مسيح(ع) را «معنويت، عدالت، صلح و عدم شقاوت» دانست و افزود: آيا سردمداران كشورهاي مسيحي به اين پيام عمل مي‌كنند؟ اگر حضرت عيسي مسيح(ع) در اين روزگار بود آيا واقعاً تجويز مي‌كرد كه ملت ايران به دليل همراهي نكردن با غرب، 30 سال مورد تحريم باشد؟ آيا اجازه مي‌داد به ادعاي خلاف واقع وجود سلاح هاي كشتار جمعي، هزاران نفر در عراق كشته ‌شوند؟ آيا رفتاري كه غرب با مردم بحرين و فلسطين دارد، رفتاري است كه از پيروان يك پيامبر الهي انتظار مي‌رود؟

وي با يادآوري تصويري كه قرآن كريم از حضرت مريم(س) و حضرت مسيح(ع) براي مسلمانان تشريح كرده و حاكي از «مقام عظيم و جايگاه بلند» آنان است، تصريح كرد: آيا رواست مسلمانان كه براي ديگر اديان الهي چنين احترامي قائلند، به دليل برخي از اتهامات و خيالات باطلي كه درباره مسلمانان مطرح مي‌شود، در كشورهاي گوناگون حقوق‌شان مورد ظلم و تجاوز قرار بگيرد و حتي در مواردي شاهد كشتار و نسل‌كشي مسلمانان باشيم؟

رئيس دستگاه قضا تأكيد كرد: نزاع، كشمكش، جنگ و تجاوز به حدود انسان‌ها هرگز شيوه انبيا نبوده و اميدواريم رؤساي كشورهايي كه ادعاي تبعيت از آيين حضرت عيسي(ع) را دارند در راه آن حضرت قرار گيرند و به پيام اين انسان الهي عمل كنند.

بر اساس اين گزارش، در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي بندهاي ديگري از آيين نامه جمع‌آوري و استنادپذيري اسناد الكترونيكي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و به تصويب رسيد و ادامه بحث به جلسه آينده موكول شد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن