تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803609605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهيه بانك اطلاعات تحقيقات پاياني بانوان طلبه با اطلاعات 19هزار تحقيق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تهيه بانك اطلاعات تحقيقات پاياني بانوان طلبه با اطلاعات 19هزار تحقيق
گروه حوزه‌هاي علميه: مسئول امور تحقيقات پاياني حوزه‌هاي علميه خواهران از تهيه بانك اطلاعات تحقيقات پاياني بانوان طلبه با اطلاعات 19 هزار تحقيق پاياني دفاع‌شده يا در حال دفاع خبر داد.


به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا)، معصومه سالك با اشاره به اينكه بانوان طلبه در پايان مقطع تحصيلي عمومي سطح دو (كارشناسي) تحقيق پاياني ارائه مي‌كنند، اظهار كرد: سامانه تحت وب تحقيقات پاياني اوايل سال آينده به مرحله تست و سپس به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر امور مرتبط به تحقيقات پاياني در قالب گزارش‌هاي فصلي ارسالي از مديريت‌هاي استاني حوزه‌هاي علميه خواهران نظارت و كنترل مي‌شود، افزود: در روند نظارت فعلي، در هر فصل به طور متوسط عناوين پيشنهادي حدود 500 تحقيق پاياني ملاحظه و در مورد همين تعداد تحقيق پاياني، مسائل مربوط به دفاعيه،‌ اساتيد داور، تخصص اساتيد، رعايت حد مجاز راهنمايي و داوري توسط يك استاد و رعايت ضوابط و مقررات آيين‌نامه، بررسي مي‌شود.

مسئول امور تحقيقات پاياني حوزه‌هاي علميه خواهران يكي از ثمرات اين گزارش‌ها و نظارت‌ها را تهيه و به‌روزرساني بانك تحقيقات پاياني بانوان طلبه عنوان كرد و افزود: اين بانك حاوي اطلاعات حدود 19هزار تحقيق پاياني دفاع شده و در دست تدوين طلاب مدارس علميه خواهران سراسر كشور است.

وي با اشاره به بازنگري در آيين‌نامه تحقيقات پاياني بانوان طلبه تصريح كرد: با توجه به برخي كاستي‌هاي آيين­نامه قبلي تحقيقات پاياني و برخي نظرسنجي­ها از مدارس علميه خواهران، آيين‌نامه تحقيقات پاياني با هدف تبيين موارد مبهم و به‌روزرساني متناسب با شرايط علمي پژوهشي حوزه‌هاي علميه خواهران، تهيه گشته است. در اين آيين‌نامه، ضمن ارتقاء شرايط اساتيد راهنما و داور، وظايف طلبه، استاد راهنما، استاد داور و نيز دست‌اندركاران مرتبط در ستاد تبيين شده است.

سالك تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين تغييرات آيين­نامه جديد در كاربرگ صورتجلسه دفاعيه و تعيين حد نصاب حداقلي در معيارهاي مختلف كاربرگ ارزشيابي تحقيق پاياني است كه طلاب را ملزم به رعايت حداقل ضوابط در كليه معيارهاي مندرج در فرم ارزيابي مي‌كند.

وي با بيان اينكه با ابلاغ آيين‌نامه نهايي به مدارس، از اين پس طلاب نمي‌توانند موضوعات تكراري ديگر طلاب در استان محل تحصيل خود را به عنوان موضوع تحقيق پاياني پيشنهاد دهند، افزود: بر اساس اين آيين‌نامه امتيازدهي به تحقيقات از 100 لحاظ شده است كه نهايتاً در بازه 20 محاسبه مي‌شود. علاوه بر اينكه طلبه بايد اين حد نصاب امتياز را كسب نمايد، بايد در تك تك معيارهاي ارزشيابي، حداقل‌هاي پژوهشي را رعايت كند.

وي با اشاره به تشكيل شوراي پژوهش در مدارس علميه خواهران تصريح كرد: تاكنون تأييد موضوعات تحقيقات پاياني در شورايي به همين نام در مدارس علميه پيگيري مي‌شد، در حال حاضر و بر اساس آيين‌نامه جديد، اين موضوع و نيز تصويب طرح‌نامه‌هاي طلاب و تاييد صلاحيت علمي اساتيد راهنما در شوراي پژوهش مدارس كه ارتقا يافته همان شوراي قبلي است، پيگيري مي‌شود.

سالك با اشاره به اقدامات و برنامه‌هاي صورت‌گرفته در زمينه ساماندهي و مهارت‌افزايي اساتيد راهنما يادآور شد: بخش دوم دوره‌هاي مهارت‌افزايي اساتيد راهنما كه در ادامه دوره قبلي (دوره برگزار شده در سال89 توسط معاونت آموزش) برنامه‌ريزي و اجرا شد، شامل سرفصل‌هاي جديد و مبتني بر آسيب‌شناسي دوره قبل و نيازسنجي از مدارس علميه بود و روند اجراي آن طي بازه زماني حدود پنج ماه در سال 91 انجام شد.

وي افزود: در اين دوره بيش از 600 استاد راهنماي واجد شرايط در حدود 30 كارگاه كه اغلب توسط اساتيد بومي مناطق مختلف برگزار شد، مباحث مورد نياز خود را تحت سرفصل هاي واحد فراگرفتند.

مسئول امور تحقيقات پاياني حوزه‌هاي علميه خواهران با بيان اينكه سامانه جامع اساتيد حوزه‌هاي علميه خواهران از سوي معاونت آموزش حوزه‌هاي علميه خواهران پيگيري مي‌شود، اظهار كرد: با راه‌اندازي اين سامانه ساماندهي اساتيد راهنما نيز تسهيل مي‌شود. پس از آماده شدن سامانه، اساتيد راهنما مي‌توانند با مراجعه به سامانه مذكور نسبت به تكميل پرونده خود اقدام كنند و مدارس، مديريت‌هاي استاني و ستاد مركز نيز از طريق اين سامانه بر عملكرد اساتيد راهنما و داور نظارت كنند. برنامه‌ريزي‌هاي ارتقايي و دوره‌هاي مهارت‌افزايي نيز بر اساس گزارش‌هاي اين سامانه صورت خواهد گرفت.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن