تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798757270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان:درمان بيماريها ۵۰ هزار ميليارد تومان هزينه روي دست مردم و دولت گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان:درمان بيماريها ۵۰ هزار ميليارد تومان هزينه روي دست مردم و دولت گذاشت
مدير عامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان با اعلام اينكه 95 كمردردها بدون جراحي و با فيزيوتراپي استاندارد درمان مي‌شود گفت: سال گذشته 50 هزار ميليارد بار مالي نظام سلامت بود كه بيش از 65 درصد اين هزينه‌ها را مردم تقبل مي‌كردند و دولت 35 درصد آن را پرداخت مي‌كند.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، انوشيروان محسني در مراسم افتتاح چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات، اظهار داشت: توسعه شهرنشيني، صنعتي شدن جوامع، ماشيني شدن زندگي و تغيير سبك زندگي و به دنبال آن بي‌تحركي و چاقي در افزايش بيماري‌هاي اسكلتي و به خصوص دردكمر سهم فزاينده‌اي ايفا كرده است.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان گفت: جمعيت ما رو به سالمندي حركت مي‌كند و مهمترين عارضه سالمندي دردهاي مزمن كمر و ستون فقرات است و اينجاست كه ما به يك رشته تخصصي علمي مثل فيزيوتراپي در كم كردن دردها و درمان بيماري‌ها پي مي‌بريم.

محسني ادامه داد: خوشبختانه كشور ما به لحاظ علمي و تخصصي با توجه به خدماتي كه از ديرباز در فيزيوتراپي به كار گرفته است، از غني‌ترين نيروهاي علمي اين رشته برخوردار است. از طرفي قديمي‌ترين انجمن علمي را داريم كه از لحاظ علمي هم قوي‌ترين افراد را در خود جاي داده است.

محسني افزود: شناساندن توانمندي و ظرفيت علمي اين گروه يكي از كارهاست كه ما نتوانستيم آن گونه كه انتظار مي‌رفت، در جامعه عرضه كنيم.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان گفت: ما بايد به غناي علمي خود اكتفا نكنيم و از تجربيات كشورهاي همسايه و مختلف استفاده كنيم و من شاهد بوده‌ام كه آقاي ابراهيمي با چه تلاشي براي كسب DPT دكتراي فيزيوتراپي تلاش مي‌كنند ولي با مقاومت غير كارشناسانه‌اي مواجه‌اند كه قدرت بيشتري دارند.

وي به اغنا و افزايش جامعه پزشكي و آشنايي مردم با خدمات اشاره داشت و گفت: در مقايسه بين جراحي و روش علمي فيزيوتراپي و توانبخشي در بيماراني كه دچار درد مزمن كمر بوده‌اند تعدادي به سمت جراحي و تعدادي به سوي فيزيوتراپي رفتند كه در ادامه مشخص شد كه هزينه خدمات جراحي 2 تا 3 برابر بيش از خدمات علمي فيزيوتراپي بوده و اثربخشي متفاوتي نبوده است كه البته هزينه خدمات جراحي در كشور ما 7 تا 8 برابر است.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان گفت: اقتصاد سلامت حكم مي‌كند ما به سمت اثربخشي بيشتر رويم و روش تهاجمي كمتر باشد.

وي گفت: 95 درصد آنهايي كه دچار كمردرد هستند مي‌توانند با دريافت استاندارد فيزيوتراپي از عمل جراحي معاف شوند و بازتواني خود را دريافت كنند. كه ما همواره از خدمات فيزيوتراپي در جنگ تحميلي و بعد از آن در سوانح جاده‌اي برخوردار بوده‌ايم.

محسني به تغيير نام سازمان بيمه خدمات درماني به سازمان بيمه سلامت، اشاره داشت و تصريح كرد: ما از درمان‌نگري به سلامت‌نگري رفته‌ايم و مي‌خواهيم در پيشگيري و بازتواني و جلوگيري از هزينه‌هايي كه به نظام سلامت تحميل مي‌شود، مداخله كنيم.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان اظهار داشت:‌ در سال 91، 50 هزار ميليارد بار مالي نظام سلامت بود و بيش از 65 درصد مردم هزينه‌ها را تقبل مي‌كردند و دولت 35 درصد آن را.

وي گفت: ما از لحاظ درآمدي جزو كشورهاي متوسط به بالا هستيم، اما از لحاظ مشاركت دولت در سلامت مثل كشورهاي فقيريم.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان به سه استراتژي كه سرلوحه بيمه سلامت است اشاره كرد و گفت: تأمين اعتبارات مالي يكي از بحث‌هاي ماست تا بتوانيم جهت تحقق برنامه بودجه پنجم گام برداريم و هزينه‌ها را از دوش مردم كمتر كرده و به دولت منتقل كنيم.

محسني افزود: ناعادلانه‌ترين مشاركت مالي در نظام سلامت اين است كه ما از جيب مردم بيشتر برداريم كه خوشبختانه با رويكرد دولت جديد بيشترين رشد اعتبارات مالي به بيمه سلامت تعلق گرفته و 65 درصد اعتبارات به سلامت تعلق گرفته است. البته مسلماً عقب‌ماندگي دو دهه گذشته با افزايش اعتبارات يكساله نمي‌تواند پاسخگويي و جوابگويي لازم را داشته باشد.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان تصريح كرد: نبود تعرفه واقعي تا امروز از ديگر مشكلات پيش‌روست چرا كه شوراي عالي بيمه سلامت موظف است قبل از پايان سال نسبت به بازنگري ارزش نسبي و تعيين تعرفه خدمات در پيشگيري، تخصصي و بازتواني چه دولتي،‌چه خصوصي و چه غير دولتي گام بردارد تا بتواند قيمت تمام شده را مشخص كرد.

وي گفت: در سنوات گذشته هزينه آب و برق محاسبه مي‌شد و آنچه كه بايد از جيب مردم پرداخت مي‌شد، تأمين مي‌شد اما وقتي به بخش سلامت مي‌رسيديم، اين كار انجام نمي‌شد و بار مالي ناشي از قيمت تمام شده و قيمت ابلاغي از جيب مردم پرداخت مي‌شد.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان به خريد راهبردي اشاره داشت و گفت: ‌در خريد راهبردي بيمه از حالت انفعالي به راهبردي هدايت مي‌شود.

محسني ادامه داد: ما بايد تعيين كنيم كه خدمات را چه كساني مي‌خواهند دريافت كنند، سالمندان، روستائيان، كودكان و قشر آسيب‌پذير و تعيين كنيم كه مكانيزم پرداخت چگونه باشد و فرهنگ استفاده از فيزيوتراپي را تهادينه كنيم.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايرانيان ادامه داد: ما بايد ارتباط تنگاتنگي با انجمن‌هاي علمي داشته باشيم و اگر وزارت بهداشت فرصت و زمان اين كار را ندارد ما به عنوان متولي و بيمه سلامت دخالت كرده و از اين ظرفيت علمي استفاده مي‌كنيم.

وي به اعمال سقف‌گذاري در قيمت دارو و خدمات فيزيوتراپي اشاره داشت و گفت:‌ اين كارها يعني محدوديت قائل شدن و كم كردن انگيزه و بايد با انجمن‌هاي علمي ما روابط علمي و تنگاتنگي داشته باشيم و جامعه پزشكي از حمايت سازمان‌هاي بيمه‌گر برخوردار باشند تا خدمات اثربخش‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشد تا شاهد جامعه پويا باشيم.

محمد‌علي محسني، دبيرعلمي چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات نيز در مراسم افتتاحيه اين سمينار اظهار داشت: در سال گذشته يك تحقيقي انجام شد كه 77 درصد دانشجويان تكميلي اعلام كردند كه تحقيقات خود را بر اساس علائق شخصي انجام مي‌دهند.

وي گفت: در سال 85 نيز اعلام شد كه 95 درصد تحقيقات آكادمي ايران غيركاربردي است و محققان ما پشت درهاي بسته تحقيقات خود را انجام مي‌دهند و بيماران ما با بيماري خود دست و پنجه نرم مي‌كنند.

محسني تصريح كرد: تحقيقات را بر اساس نياز مشتريان انجام دهيم و من همواره اعلام كرده‌ام كه حتي در انتخاب بهترين پايان‌نامه‌ها بايد اين را در نظر بگيريم كه پايان‌نامه مذكور در راستاي اهداف چشم‌انداز 20 ساله باشد.

وي توصيه كرد: بايد كميته‌اي در اين زمينه تشكيل شود چرا كه ما 530 دانشجوي تحصيلات تكميلي داريم و اين نشان از پتانسيل عظيم تحقيقاتي ماست.

دبير علمي چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات گفت: در همين سمينار 202 مقاله اعلام شده يعني اينكه ما 202 فرد تحقيقاتي دانشگاهي داريم و آيا فرصت آن نرسيده كه دغدغه‌ها را هدايت شده به مقصد برسانيم؟ اينها ميسر نخواهد شد مگر اينكه مركز تحقيقاتي تاسيس كنيم.

وي افزود: معاونت تحصيلات تكميلي كمك كرد تا مركز ملي ستون فقرات را شكل دهيم و حالا ما بايد اولويت‌ها را مشخص كنيم كه سالمندان اولويت هستند يا كودكان در معرض خطرند.

دبيرعلمي چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات تصريح كرد: در اين سمينار مثل 13 سمينار گذشته استقبال خوبي از طرف رشته‌هاي مختلف توانبخشي، جراحان ارتوپدي، ستون فقرات، طب ورزشي، طب فيزيكي، طب كار، مهندسي پزشكي و غيره داشته‌ايم و دانشجويان و اساتيد مقالات متعددي ارائه داده‌اند.

دبير علمي كنگره به 238 مقاله كه به دبيرخانه سمينار رسيده بود اشاره داشت و گفت: همه مقالات از كيفيت بالايي برخوردار بوده‌اند و اين كار تصميم‌گيري ما را سنگين‌تر كرد.

محسني افزود: 202 مقاله از داخل ايران بود و 19 مقاله بين‌المللي كه طي پروسه‌هاي داوري 72 سخنراني و 72 پوستر براي اين سمينار انتخاب شده‌اند.

دبير علمي چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات خاطرنشان كرد: چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات در 4 و 5 دي در سالن كنفرانس دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن