تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چين بزرگترين مشتري گوگرد ايران/ درآمد گازي ايران به يك ميليارد دلار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چين بزرگترين مشتري گوگرد ايران/ درآمد گازي ايران به يك ميليارد دلار رسيد
مديرعامل شركت بازرگاني گاز از چين به عنوان مهمترين مشتري گوگرد ايران نام برد و اعلام كرد: حجم درآمدهاي سالانه كشور از محل صادرات گوگرد و گازمايع به حدود يك ميليارد دلار رسيده است.

محمدعلي براتي در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت صادرات گوگرد ايران، گفت: در حال حاضر پس از تامين نيازهاي صنايع داخلي تمامي گوگرد بنتونيت و كلوخه پالايشگاه‌هاي گاز پارس جنوبي و شهيد هسامي نژاد به بازارهاي جهاني صادر مي شود.

مديرعامل شركت بازرگاني گاز ايران با اعلام اينكه هم اكنون حجم صادرات سالانه گوگرد ايران به حدود 650 هزار تن رسيده است، تصريح كرد: با توجه به راه‌اندازي پالايشگاه‌هاي جديد پارس جنوبي، براي صادرات سالانه حدود يك ميليون تن گوگرد برنامه ريزي و هدف گذاري كرده ايم.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي چين بزرگترين خريدار گوگرد صادراتي ايران است، اظهار داشت: پس از چين كشورهاي هند و برخي از كشورهاي آسياي جنوب شرقي جز مشتريان گوگرد ايران هستند.

وي با بيان اينكه سال گذشته حجم درآمدهاي كشور از محل صادرات گوگرد و گازمايع به حدود يك ميليارد دلار رسيده بود، بيان كرد: در شرايط فعلي در كنار صادرات گوگرد به كشورهاي هدف، شناسايي بازارهاي جديد براي صادرات گوگرد در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش مهر، جداسازي گوگرد از تركيب فرآورده‌هاي نفتي و گاز يكي از سياست‌هاي وزارت نفت بوده و بر اين اساس ظرفيت توليد اين محصول گازي در پالايشگاه‌ها در حال افزايش است.

بر اين اساس با بهره برداري از طرح توسعه، بهينه سازي و نوسازي پالايشگاه‌هاي موجود نفت ظرفيت توليد گوگرد با افزايشي حدود 4 برابري به افزايش مي يابد.

از سوي ديگر با افزايش توليد بنزين و گازوئيل با استاندارد يورو 4 و 5 اتحاديه اروپا، گوگرد اين فرآورده‌هاي نفتي جداسازي و به جاي سوختن به عنوان يك محصول به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي شود.

مطابق با برنامه زمان بندي پيش بيني مي‌شود ظرفيت توليد گوگرد در پالايشگاه‌هاي نفت كشور به بيش از يكهزار و 200 تن در روز افزايش يابد به طوريكه با اجراي طرح‌هاي بهينه سازي و بنزين‌سازي در پالايشگاه‌هاي لاوان، آبادان و امام خميني (ره) شازند تا پايان امسال، ميزان بازيافت گوگرد از فرآورده‌هاي نفتي به 1200 تن مي رسد.

اين در حالي است كه تا پيش از از اجراي طرح‌هاي بهينه‌سازي و بنزين سازي در پالايشگاه‌هاي نفت ميزان توليد گوگرد حدود 280 تن در روز بوده است.

در همين حال با بهره برداري رسمي از طرح بهبود كيفيت فرآورده‌ها در پالايشگاه نفت تهران ميزان گوگرد توليدي در پالايشگاه‌هاي نفت كشور به 500 تن رسيده است از اين ميزان 130 تن در پالايشگاه بندرعباس، 32 تن در تبريز، 86 تن در اصفهان و 10 تن نيز در پالايشگاه شيراز توليد مي شود.

در شرايط فعلي60 تن گوگرد در پالايشگاه امام خميني (ره) شازند و 40 تن در پالايشگاه آبادان توليد مي شود كه با بهره برداري از طرح‌هاي بهبود كيفيت در اين پالايشگاه ها اين رقم به ترتيب به 711 و 80 تن افزايش مي يابد.

طرح توسعه و بهينه سازي پالايشگاه لاوان از ديگر طرحهايي است كه با اجراي آن تا پايان امسال 30 تن گوگرد از فرآورده هاي نفتي استحصال خواهد شد.

كد خبر: 2202186

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۱:۵۹

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن