تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820216049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگيري زن و مرد بمبگذار در طلافروشي


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: دستگيري زن و مرد بمبگذار در طلافروشي
يك زن و مرد تبهكار كه در طلافروشي‌اي بمبگذاري كرده و قصد باجگيري داشتند در تجسس‌هاي فوق تخصصي پليس دستگير شدند.

به گزارش ايران، عاملان بمبگذاري تصور داشتند هيچ سرنخي از خود برجاي نگذاشته‌اند غافل از اين‌كه گرفتار سايه پليس خواهند شد.

وقتي مرد طلافروش با يك ساك سياه رنگ در كنار ويترين مغازه‌اش روبه رو شد در ابتدا تصور كرد اين ساك دستي از سوي مشتري‌اش در مغازه جا مانده است و براي شناسايي صاحب ساك، درون آن را بازبيني كرد و از ترس به بيرون از مغازه دويد!

دوشنبه 18 آذرماه سال جاري بود، عقربه ساعت 17 و 45 دقيقه را نشان مي‌داد كه مردي براي خريد يك حلقه انگشتر وارد طلافروشي در بلوار امام خميني(ره) رباط كريم شد. مرد جواهرفروش كه نمي‌دانست اين مرد تبهكار چه نقشه شومي در ذهن دارد همه حواسش به وزن كردن انگشترهاي طلا و محاسبه قيمت بود با اين تصور كه مرد خريدار واقعي باشد، غافل از آن‌كه بداند مرد مرموز باتوطئه‌اي در ساك دستي سياه رنگ قصد دارد با بمبگذاري به اخاذي ميليوني دست بزند.مرد تبهكار پس از قيمت گرفتن يكي دو حلقه انگشتري طلا، به عنوان اين كه وزن طلا و قيمت
آن بالاتر از تصورش بوده به سرعت از مغازه طلافروشي خارج شد.

بعد از چند دقيقه مرد جواهرفروش، متوجه ساك سياه رنگ به‌جا مانده در مغازه‌اش شد و به قصد اين كه شايد مدرك يا كارت شناسايي از صاحب اين ساك جا مانده پيدا كند تصميم گرفت درون ساك را نگاهي بيندازد. همزمان مردي ناشناس با مغازه‌اش تماس گرفت و ادعا كرد در عروسك داخل ساك سياه‌رنگ بمب‌ كار گذاشته و اگر به وي پول ميليوني ندهد آن را منفجر خواهد كرد.

باجگيري بمبي

در ابتدا مرد طلافروش كه تصور مي‌كرد اين يك شوخي بي‌مزه باشد، توجهي به اين تهديد نكرد و تصميم گرفت درون ساك را ببيند. صحنه‌اي را كه مي‌ديد باور نداشت، از ترس به بيرون مغازه دويد و خود را به راننده تاكسي‌اي كه جلوي مغازه‌اش ايستاده بود، رساند و فريادزنان خواست سريع آنجا را ترك كند چرا كه يك بمب ساعتي داخل مغازه‌اش است و چند ثانيه ديگر منفجر خواهد شد.رهگذران و راننده تاكسي كه متوجه اين خطر شدند سراسيمه و با فرياد به اين سو و آن سو دويدند تا جان خود را نجات دهند. در اين لحظه مرد طلافروش با پليس تماس گرفت و دقايقي بعد گروه عمليات خود را به بلوار امام خميني (ره) رساند.

خنثي شدن بمب

مأموران پليس كه با ثانيه‌شمار بمب دستي داخل ساك مواجه شدند خيلي سريع مأموران امنيتي را در جريان گذاشتند و آن‌ها در عرض چند ثانيه در محل حادثه مستقر شده و در اين لحظه عروسكي را داخل ساك ديدند كه با يك چراغ چشمك‌زن و ثانيه شمار كنترل مي‌شد.

مأموران، عمليات خنثي‌سازي بمب را انجام دادند. با اين وجود تعداد زيادي تماشاچي در اطراف طلافروشي نظاره‌گر كار مأموران عمليات خنثي‌سازي بمب بودند. پس از بررسي‌هاي كارشناسانه عنوان شد داخل اين ساك يك عروسك وجود داشته كه فقط شبيه بمب دستي بوده اما داخل آن هيچ مواد منفجره‌اي كار گذاشته نشده بود. مأموران براي رديابي مرد باجگير بلافاصله به بررسي فيلمي كه توسط دوربين‌هاي مدار بسته و انگشت‌نگاري كه صورت گرفته بود، پرداختند و به سرنخ‌هايي رسيدند.

رديابي 2 زن و مرد تبهكار

پليس رباط‌كريم با سرنخي از يك زن و مرد توانست عاملان اين بمبگذاري وحشت‌آور در طلافروشي را به دام اندازد.

كارآگاهان كه تصاوير دوربين‌هاي مداربسته محدوده بمبگذاري را تحت تجسس گرفتــــــه بودند متوجه شدند همزمان با اين اقدام زني 25 ساله در آن محدوده حركات مرموزي دارد. اين زن پيش از مرد بمــــبگذار داخل طلافروشي شده و پس ازگرفتن كارت ويزيت آنجا را ترك كرده بود و دقايقي بعد مرد 20 ساله لاغر اندامي كه يك كلاه نقابدار بر سر داشته با ساك سياه رنگ وارد طلافروشي شده است.

در تصاوير ديده شد اين مرد مرموز به آرامي ساك سياه رنگ را با پا به كنار ويترين طلاها انتقال داده و پس از ديدن چند حلقه انگشتر و پرسيدن قيمت آن‌ها بدون ساك سياه از مغازه خارج مي‌شود.

در بخش ديگري از بررسي‌هاي پليسي، كارآگاهان روي خط اعتباري موبايلي متمركز شدند كه بمبگذار از آن براي تماس تهديدآميز با مرد طلافروش استفاده كرده است. هيچ شكي نبود كه زن جوان كارت ويزيت را گرفته تا شماره تماس طلافروشي را به همدستش داده و جزييات سرقت را نيز به مرد بمبگذار گزارش دهد و مرد 20 ساله نيز با اطلاعات كافي داخل طلافروشي شده و توانسته در خلوتي مغازه ساك حاوي بمب را در گوشه‌اي قرار بدهد.

پليس در ابتكاري كارساز از چهره ثبت شده زن مرموز در دوربين مداربسته بهره برد و توانست با همكاري تيم ويژه‌اي در ثبت احوال اين زن را شناسايي كند.

همين رديابي‌هاي تخصصي كافي بود تا مشخصات زن و مرد بمبگذار در اختيار مأموران قرار گيرد و آنان پس از جست‌وجوهاي ويژه‌اي توانستند عاملان بمبگذاري را در حالي كه سوار بر پرايدي سفيدرنگ در فلكه دوم صادقيه پرسه مي‌زدند، غافلگير و دستگير كنند.

اين زن و مرد جوان وقتي با انتقال به رباط كريم تحت بازجويي قرار گرفتند اعتراف كردند با بمبگذاري دروغين مي‌خواستند از مرد طلافروشي باجگيري كنند كه موفق نشده‌اند.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن