تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار: ارزش 7 برابري معاملات نسبت به 4 سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار: ارزش 7 برابري معاملات نسبت به 4 سال گذشته
ارزش معاملات در سال 88، حدود 18 هزار ميليارد تومان بود و امروز به 72 هزار ميليارد تومان رسيده است كه عمده اين معاملات و در حدود 50 هزار ميليارد تومان معاملات خرد و بلوك است. مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار: ارزش 7 برابري معاملات نسبت به 4 سال گذشته


مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار با بيان اينكه بازار سرمايه نقش اساسي در رشد و توسعه اقتصادي دارد، گفت: بهترين زمان براي تامين مالي از طريق بازار سرمايه در دوره رونق است.

به گزارش ايلنا، حسن قاليباف اصل، كاركردهاي بورس اوراق بهادار را كشف قيمت،نقدشوندگي، شفافيت، تامين مالي دانست و افزود: در اقتصاد بازار محور كشف قيمت نقش مهمي است و ظاهر بازار داد و ستد است.

وي تصريح كرد: اما قيمت ها در بازار علامت دهي مي كنند و مسير را در اقتصاد نشان مي دهند كه با توجه به نقدشوندگي كه اتفاق مي افتد، سرمايه به چه سمتي حركت كند زيرا در بورس دارايي برخلاف ساير بازارها مانند مسكن، به طور دائم دست به دست مي شود.

قاليباف اصل گفت: افرادي كه در بازار سرمايه فعال هستند به طور دائم دنبال اطلاعات هستند و تقاضاي شفافيت اطلاعات از بنگاه هاي اقتصادي را دارند.

وي تاكيد كرد: بازار سرمايه در كشورها، سبب مي شود شفافيت در اقتصاد نسبت به زماني كه بازار سرمايه وجود ندارد به ميزان زيادي افزايش مي يابد.

مدير عامل شركت بورس، نقش اساسي بازار سرمايه را تامين مالي دانست و افزود: بنگاه اقتصاد هنگامي كه سهام شركت خود را در بازار سرمايه عرضه مي كند، دنبال تامين مالي در زمان عرضه اوليه است و پس از آن هم در زمان افزايش سرمايه يا از طريق بدهي مي تواند تامين مالي كند.

وي اظهار داشت: بازار سرمايه با توجه به اينكه شركت ها را رتبه بندي مي كند امكان تامين مالي متفاوت را براساس ويژگي هاي شركت ها فراهم مي كند.

قاليباف اصل به توسعه هاي بازار سرمايه در 5 سال اخير اشاره و خاطرنشان كرد: ارزش معاملات در سال 88، حدود 18 هزار ميليارد تومان بود و امروز به 72 هزار ميليارد تومان رسيده است كه عمده اين معاملات و در حدود 50 هزار ميليارد تومان معاملات خرد و بلوك است.

ميانگين ارزش روزانه معاملات در سال88 حدود 75 ميليارد تومان و در سال 91يكصد ميليارد تومان و امسال 400 ميليارد تومان بوده است.

مديرعامل بورس تهران به شاخص هاي بازار اشاره كرد و گفت: ارزش جاري در سال 88 حدود 65 هزارميليارد تومان بوده و با رشد 7 برابري به حدود 430 هزار ميليارد تومان در سال جاري رسيده است.

وي به فرصت هاي زياد بازار سرمايه در حوزه تامين مالي تاكيد كرد و گفت: در حوزه تامين مالي خيلي فعال نبوديم و به كار ملي نياز دارد زيرا ما يك بازار داريم كه منابع در آنجا وجود دارد اما استفاده بهينه نمي كنيم.

مدير عامل بورس تهران به تركيب سهامداران و خريداران و فروشندگان اشاره كرد و گفت: در گذشته 30 درصد حقيقي ها و 70 درصد حقوقي ها بودند اما آمار امسال نشان مي دهد سهم حقوقي ها در بازار 39 درصد و حقيقي ها 61 درصد است.

وي دسترسي به بازار را يكي از عوامل توسعه يافتگي بازار ذكر كرد و افزود: معاملات برخط اين امكان را به مقدار زيادي توسعه داده است.

سخنگوي شركت بورس تهران به بحث درجه تمركز بازار توجه كرد و گفت: از 314 شركت در بورس، 30 شركت بزرگ در بورس حدود 77 درصد ارزش بازار را بخود اختصاص داده است و حدود 284 شركت بقيه ارزش بازار را دارد.

شاخص درجه تمركز بازار براي بورس هايي كه عضو فدراسيون جهاني بورس ها (WEF) هستند، 60 درصد است و بورس ما عدد 59 درصد را دارد و از لحاظ آمار تمركز به ميانگين جهاني نزديك است.

هم اكنون 94 شركت كارگزاري،22 تالار منطقه اي، 209 تالار اختصاص كارگزاران، 1069 ايستگاه معاملاتي،7 شركت تامين سرمايه، 4 شركت سبد گردان، 9 شركت مشاوره سرمايه گذاري و 2 شركت پردازش اطلاعات مالي در بازار سرمايه فعال است.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن