تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819213635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ميليوني در اربعين حسيني مانوري تأثيرگذار در سطح جهاني بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: حضور ميليوني در اربعين حسيني مانوري تأثيرگذار در سطح جهاني بود
گروه سياسي: امسال حضور ميليوني همه ارادتمندان و دلشيفتگان در اربعين و در آستان مقدس اباعبدالله الحسين(ع) مانور بسيار تأثيرگذار در سطح جهاني بود و نمادي از عشق، ايثار، محبت ولايت را به نمايش گذاشت كه هزاران درس در دل خود نهفته دارد.


به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از استان مركزي، آيت‌الله دري نجف‌آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مركزي صبح امروز4 دي در كلاس درس اخلاق مديران استان با بيان اينكه فصل احياي معارف اسلامي به بركت اربعين است، گفت: اربعين امسال فصل ديگري از فصول اسلام، اهل بيت(ع)، كربلا و عاشورا را نشان داد.

وي ادامه داد: امسال حضور ميليوني همه ارادتمندان و دلشيفتگان در اربعين و در آستان مقدس اباعبدالله الحسين(ع) مانور بسيار تأثيرگذار در سطح جهاني بود و نمادي از عشق، ايثار، محبت و لايت را به نمايش گذاشت كه هزارها درس در دل خود نهفته دارد.

آيت‌الله نجف‌آبادي با بيان اينكه وقتي انسان حواشي اين حضور را نظاره‌گر مي‌شود در برابر عظمت مردمي كه اين محبت و عشق و ولايت‌مداري مات و مبهوت مي‌شود، ادامه داد: مسلمانان پس از 1400 سال با اين همه شور، احساس و ايمان بدون كوچك‌ترين انتظاري از مزد و ثواب و به عشق امام چنين مانور عظيمي را رقم زدند.

وي با اشاره به اينكه مسلمانان بايد افتخار كنند كه مكتبي با چنين پيشوايان، تأثيرگذاران و پايه‌گذاراني دارند كه دل‌ها را دلباخته خود مي‌كنند، افزود: با وجود تمام اين ويژگي‌هاي ارزشمند بايد مراقب لايه‌هاي انحرافي قابل ورود به مسئله نيز بود؛ چراكه عده‌اي منفعت‌طلب و موقعيت‌طلب به‌دنبال به انحراف كشاندن عزاداري‌ها هستند.

آيت‌الله دري نجف آبادي با اشاره به اينكه قمه‌زني، طبل، علم‌گرداني و ... جزء فرهنگ عاشورايي نيست و مهم اين است كه مردم با شعار عاشورا و شعارهاي عاشورايي مأنوس شوند، ابراز كرد: در حماسه حسيني ده‌ها شعار زندگي‌ساز و انسان‌ساز نهفته است.

وي با بيان اينكه پيروي از شعائر ناب حسيني عامل پيروزي انقلاب اسلامي بود، تصريح كرد: اگر انسان در مقابل دولت‌هاي استكباري و ظالم لساني و عملي قيام و مبارزه نكند، مطابق با فرهنگ حسيني عمل نكرده و حمايت از اين دولت‌ها با مكتب عاشورايي سازگاري ندارد.

امام جمعه اراك با اشاره به اينكه امروز احياي شعائر عاشورايي براي همگان يك وظيفه و تكليف است، يادآور شد: آنچه كه بايد در هئيات مذهبي، عزاداراي‌ها و تعزيه‌خواني‌ها مورد توجه قرار گيرد، توجه به جريان‌هاي انقلاب اسلامي، شهادت، مقاومت، پايداري در راه دين و خدا، پشت‌ نكردن به امام و رهبري و پشت‌كردن به دشمنان اسلام و قرآن است.

وي افزود: حركت در جبهه امام حسين(ع) حركت در مسير آزادي، حقيقت، عدالت، آزادگي، امر به معروف و نهي از منكر، مقابله باظلم و زير باز ذلت‌ نرفتن است و جبهه تسليم‌ شدن، مطيع‌ بودن، پيروي كوركورانه‌ داشتن، جهالت، سفاهت، سبك‌سري نيست.

آيت‌الله دري نجف‌آبادي اظهار كرد: فرهنگ عاشورا و اربعين فرهنگ انسان‌ساز است و هرچه در اين زمينه سرمايه‌گذاري علمي، اخلاقي، تربيتي، اجتماعي، سياسي و نظامي شود بسيار ارزشمند است؛ چراكه ميدان با عظمتي براي كار و جهاد در اجتماع است.

وي با بيان اينكه انقلاب تمام نشده و همچنان ادامه دارد، تصريح كرد: ملت شريف ايران نبايد گمان كنند كه دشمني با اين نظام پايان يافته است و آگاه باشند كه چشم طمع دشمنان از اين كشور كوتاه نشده و آن‌ها آرام ننشسته‌اند.

آيت‌الله دري نجف‌آبادي با تأكيد بر اينكه حفظ انقلاب و نظام منوط به انجام برنامه‌ريزي هاي بلند‌مدت است، افزود: در اين راستا تربيت نيروي انساني متعهد مهم‌تر از هر امري بوده و بايد از مكتب حسيني در جهت تربيت انسان‌هاي وارسته و تذهيب نفوس بهره برد.

وي ابراز كرد: اگر بخواهيم تشيع و مكتب اهل بيت(ع) را صيانت و پاسداري كنيم، رسالت سنگيني به دوش داريم و بدون برنامه‌ريزي موفقيت و هدف اصلي حاصل نخواهد شد.

نماينده ولي فقيه در استان در پايان، خاطرنشان كرد: همه افراد شايستگي حضور در اردوگاه امام حسين(ع) را ندارند و فقط دل‌هاي شيفته، دلداده، عاشق شهادت و فداكاري، ايثار و جانبازي در راه ابي عبدالله لياقت حضور در اين اردوگاه را دارند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن