تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ميليوني زائران حسيني در كربلا به مناسبت اربعين


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حضور ميليوني زائران حسيني در كربلا به مناسبت اربعين
همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواري اربعين حسيني و حضور ميليون‌ها زائر در كربلا، نيروهاي امنيتي اين كشور تدابير امنيتي شديدي را براي حفاظت از جان زائران در استان‌هاي مختلف اتخاذ كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري صوت العراق، سعيد معنان، سخنگوي وزارت كشور عراق اعلام كرد كه تاكنون بيش از يك ميليون و 300 هزار زائر از كشورهاي مختلف وارد عراق شده‌اند.

وي افزود: تمامي مناطق مرزي آماده ارائه تسهيلات به زائراني هستند كه براي روز اربعين وارد اين كشور مي‌شوند. در همين حال، مقامات استان كربلا نيز اعلام كردند كه تمامي حسينيه‌ها و مساجد آماده استقبال از زائران حسيني هستند.

مقامات محلي كربلا نيز اين استان را به چهار محور شمالي، جنوبي، شرقي و غربي تقسيم كرده و حدود دو هزار اتوبوس براي انتقال زائران اختصاص داده‌اند.

علاوه بر اين حدود 350 هزار خودرو علاوه بر اتوبوس‌هاي ويژه نيز براي انتقال زائران به كربلا اختصاص داده شده است. در مسير حركت‌ كاروان‌ها نيز هزاران كاروان كار توزيع غذا و آب ميان زائران را برعهده دارند.

در همين راستا، كميته مرزي شوراي استانداري بصره نيز اعلام كرد، با توجه به ورود تعداد كثيري از زائران براي مراسم اربعين نيروهاي امنيتي جهت تامين امنيت جاني زائران تا زمان خروج آنها از استان بصره در سراسر اين استان مستقر شده‌اند.

خبرگزاري براثا عراق نيز اعلام كرد، وزارت حمل و نقل تاكيد كرده است كه امروز (يكشنبه) 11 قطار براي انتقال زائران حسيني به كربلا اختصاص داده شده است.

رئيس انجمن هتل‌ها و غذاخوري‌هاي عراق نيز با بيان اينكه بيش از 700 هتل در عراق توسط زائران حسيني پر شده تاكيد كرد امسال اولين سالي است كه با توجه به حضور گسترده زائران در خيابان‌ها چادرهايي نصب شده است.

از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي عراق اعلام كردند كه روز شنبه يك خودروي بمب‌گذاري شده در مسير زائران اربعين حسيني در جنوب بغداد را شناسايي و خنثي كردند.

احمد الصافي، نماينده آيت‌الله العظمي سيد علي سيستاني، مرجع عاليقدر شيعيان در خطبه‌هاي نماز جمعه كربلا از نيروهاي امنيتي عراق خواست تا براي حفظ امنيت جاني زائران حسيني تمام تلاش خود را به كار ببندند.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن