تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801627935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش خبــــري حضور ميليوني زائران در كربلا به مناسبت اربعين


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: گزارش خبــــري حضور ميليوني زائران در كربلا به مناسبت اربعين
همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواري اربعين حسيني و حضور ميليون‌ها زائر در كربلا، نيروهاي امنيتي عراق تدابير امنيتي شديدي را براي حفاظت از جان زائران در استان‌هاي مختلف اتخاذ كردند.
به گزارش خبرگزاري صوت العراق، سعيد معنان، سخنگوي وزارت كشور عراق اعلام كرد بيش از يك ميليون و 300 هزار زائر از كشورهاي مختلف وارد عراق شده‌اند.
مقامات محلي كربلا نيز اين استان را به چهار محور شمالي، جنوبي، شرقي و غربي تقسيم كرده و حدود دو هزار اتوبوس براي انتقال زائران اختصاص دادند. علاوه بر اين، حدود 350 هزار خودرو علاوه بر اتوبوس‌هاي ويژه نيز براي انتقال زائران به كربلا اختصاص داده شد. در مسير حركت‌ كاروان‌ها نيز هزاران كاروان، مسئوليت توزيع غذا و آب ميان زائران را برعهده داشتند.
از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي عراق اعلام كردند روز شنبه يك خودروي بمبگذاري شده در مسير زائران اربعين حسيني در جنوب بغداد را شناسايي و خنثي كردند. در حمله به زائران حسيني در بغداد و بعقوبه 3 تن كشته و 13 نفر زخمي شدند.
احمد الصافي، نماينده آيت‌الله العظمي سيدعلي سيستاني، مرجع عاليقدر شيعيان در خطبه‌هاي نماز جمعه كربلا از نيروهاي امنيتي عراق خواست تا براي حفظ امنيت جاني زائران حسيني تمام تلاش خود را به كار ببندند.
در همين حال عبدالسلام المالكي، نماينده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون تأكيد كرد كه موشك‌ها و خمپاره‌‌هايي كه به سمت عزاداران اربعين حسيني شليك شده، ساخت عربستان سعودي بوده و از سوريه وارد عراق شده است.
او تأكيد كرده عربستان سعودي رسماً و به صراحت از تروريسم در عراق و سراسر دنيا حمايت مي‌كند و 175 زنداني عربستاني در عراق هستند كه همگي در جنايات تروريستي دست داشته‌اند.
در همين راستا، محمد اللكاش عضو فراكسيون شهروند در مجلس عراق، از سازمان ملل متحد خواست كه تحريم‌هايي را بر عربستان سعودي وضع كند.
ستاد فرماندهي عمليات بغداد نيز از ضبط يك كاميون بمبگذاري شده كه براي هدف قراردادن زائران اربعين حسيني(ع) تهيه شده بود، خبر داد.
قاسم عطيه، مسئول روابط عمومي ستاد فرماندهي عمليات بغداد اعلام كرد كه حجم بسيار بالايي از مواد منفجره در اين كاميون جاسازي شده بود و قرار بود در منطقه لطيفيه در مسير زائران سالار شهيدان منفجر شود كه خوشبختانه نيروهاي امنيتي عراق توانستند آن را ضبط كنند.
در همين رابطه علي المالكي، معاون رئيس شوراي استان كربلا گفت از چند ماه پيش 10 تروريست بازداشت شده بودند كه باعث شد شيوه‌هاي جديد تروريست‌ها شناسايي شود.
الشرق الاوسط نيز گزارش داد با وجود تهديدات امنيتي از سوي گروه‌هاي تكفيري، يك ميليون و 300 هزار نفر زائر خارجي و ميليون‌ها زائر از استان‌هاي مختلف عراق براي شركت در مراسم اربعين،‌ وارد كربلاي معلي شدند.
همچنين در پي تحصن جمعي از عراقي‌ها پس از كشته شدن چند فرمانده ارشد عراقي، نخست وزير اين كشور اعلام كرد تحصن كنندگان در استان الانبار يك هفته فرصت دارند تا به اين اقدامات خود پايان دهند؛ در غير اين صورت نيروهاي مسلح به تحصن آنها پايان مي‌دهند.
به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، نوري المالكي تأكيد كرد: اگر اين تحصن كنندگان عقب‌نشيني كنند، تنها القاعده در ميدان باقي مي‌ماند و ما اين گروه را هدف قرار داده و هرگز ساكت نخواهيم نشست.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن