تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور هزاران عاشقان حسيني در مرز مهران/ جنب و جوش زائران براي رفتن به كربلا ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حضور هزاران عاشقان حسيني در مرز مهران/ جنب و جوش زائران براي رفتن به كربلا ادامه دارد
ايلام - خبرگزاري مهر: با نزديك شدن به اربعين حسيني اين روزها مرز بين المللي مهران نيز ميزبان هزاران عاشق حسيني از سراسر كشور است كه قصد دارند در اربعين حسيني به كربلا سفر كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با اربعين حسيني هزاران نفر از سراسر كشور به صورت كارواني و انفرادي خود را به مرز مهران رسانده اند تا به عتبات عاليات عراق و كربلا سفر كنند.

حال و هواي مرز مهران كاملا حسيني شده است به طوري كه همه زائران در حال جنب و جوش براي رفتن به كربلا را دارند و شهر مهران از عاشقان حسيني پر شده است.

مرز بين المللي مهران به دليل امنيت و نزديكي به عتبات عاليات هر ساله شاهد زائران و مسافران از داخل و خارج كشور است و به خصوص در ايام مذهبي سال مثل اربعين مرز بسيار شلوغ مي شود.

يكي از اقدامات مهم دولت براي اربعين سال جاري آزاد شدن تردد انفرادي در مرز مهران بوده است كه فقط در اين ايام انجام مي شود و فرصت خوبي براي زائران و عاشقان فراهم كرده تا به كربلا سفر كنند.

در حال حاضر تمام امكانات شهرستان مهران براي خدمات رساني به زائران فراهم شده است و اكثر زائران در مرز اسكان داده مي شوند تا در موعد مقرر از مرز به كربلا سفر كنند.

اسكان زائران به منطور خدمات رساني

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان ايلام در اين ارتباط به خبرنگار مهر گفت: زائراني كه طي چند روز گذشته خود را به مرز مهران رسانده اند در محلهاي تعيين شده اسكان داده مي شوند.

صادق طيبي بيان داشت: هم اكنون بيش از يك هزار و 500 نفر در مرز مهران اسكان داده شده و براي اين تعداد زائر محل اسكان و وسايل گرمايشي به منظور خدمات بيشتر ارائه شده است.

وي بيان داشت: جمعيت هلال احمر استان ايلام با تمام امكانات خود در خدمت زائران عزيز است تا با سلامت از مرز مهران به عتبات عاليات سفر كنند.

تردد انفرادي فقط تا اربعين مجاز است

جانشين نيروي انتظامي استان ايلام در اين ارتباط به خبرنگار مهر گفت: تردد انفرادي در مرز مهران فقط تا اربعين حسيني در مرز مهران پيش بيني شده است.

سرهنگ حسين سماواتي اظهار داشت: هم اكنون زائران بدون هيچ مشكلي در حال رفت و آمد از مرز مهران هستند و تاكنون بيش از 30 هزار نفر از مرز مهران به عتبات عاليات طي چند روز گذشته سفر كرده اند.

وي به امنيت مطلوب مرز مهران اشاره كرد و گفت: هيچ مشكلي در مرز مهران به لحاظ امنيتي وجود ندارد.

مرز مهران در آمادگي كامل به سر مي برد

حجت الله نصيري پور فرماندار شهرستان مهران نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگي كامل مرز مهران و فراهم نمودن بستر مناسب براي تردد زوار انفرادي از مرز بين المللي مهران اظهار داشت: رايزني هاي لازم با مسئولين كشوري و مقامات عراقي نسبت به امنيت رايزني هاي مختلف انجام شده است.

وي بيان داشت: در بحث استقبال از زوار امسال كارهاي خوبي انجام گرفته است و برخلاف سنوات گذشته مرز مهران از 16 آذر ماه جهت تردد زوار انفرادي باز شده و زائران متعددي از سراسر كشو وارد مرز مهران مهران شده اند.

فرماندار مهران با بيان اينكه تردد زائرين انفرادي در صورت داشتن ويزا و پاسپورت از مرز زميني مهران از 16 آذر آغاز و تا شش دي ماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: زائران محترم مي توانند عوارض خروج از كشور و پرداخت بيمه و عوارض شهرداري را به صورت جمعي در شهر محل سكونت خود پرداخت و با در دست داشتن اصل فيش واريزي جهت سهولت در تردد خود به مرز زميني مهران مراجعه كنند.

اعلام شماره حساب براي راحتي زائران

شماره حساب 2510000888006 به نام تجميع وجوه بيمه و هلال احمر نزد بانك ملي ايران هر نفرمبلغ 150000ريال

شماره حساب 0106685495008 به نام عوارض شهرداري مهران نزد بانك ملي ايران هر نفر 100000 ريال

شماره حساب 2110100250009 پرداخت عوارض خروج از كشور نزد بانك ملي ايران هر نفر مبلغ 75000 ريال

وي همچنين از به كار گيري همه زير ساختهاي شهرستان در راستاي رفاه و تردد زائرين مناسب خبر داد و گفت: تلاش مسئولين استاني و شهرستاني را در اين زمينه ستودني است.

وي افزود: با رايزني هاي انجام گرفته با طرفهاي عراقي صدور ويزا در مرز مهران انجام مي شود و قيمت ويزاي صادر شده از مرز، از 80 دلار به 42 دلار كاهش و هم اكنون در شهرستان مهران ويزاي اضطراري صادر مي شود.

اين مسئول بيان داشت: روزانه بيش از هشت هزار نفر از مرز تردد مي كنند و پيش بيني مي شود اين رقم به 15 هزار نفر افزايش يابد.

نصيري پور به آمادگي شهرستان براي ساماندهي و پذيرايي زوار عتبات و به ارتباط خوب دو استاندار ايلام و استان واسط اشاره كرد و گفت: اين ارتباطات در آينده مي تواند منشا خير و بركت براي دو استان باشد.

وي بر ورود غير قانوني هموطنانمان به كشور عراق اشاره و با توجه به سختي قانونهاي وضع شده در اين رابطه از سوي كشور عراق خواستار عدم ورود غير قانوني به اين كشور شد.

فرماندار مهران گفت: تعداد پنج نفر از هموطنان عزيز كه به صورت غير قانوني به كشور عراق عزيمت كرده بودند تا قبل از اربعين حسيني(ع) آزاد مي شوند.

كد خبر: 2197161

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۰۹:۲۶

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن