تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802454417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ميليوني زائران در كربلاي معلي لرزه بر اندام تروريست‌ها انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حضور ميليوني زائران در كربلاي معلي لرزه بر اندام تروريست‌ها انداخت
كربلاي معلي امسال پذيراي 26 ميليون زائر از كشورهايي چون جمهوري اسلامي ايران بود تا مراسم اربعين حسيني(ع) را با شكوه هرچه تمام‌تر برگزار كنند و تروريست‌ها را از دست زدن به هرگونه اقدام تروريستي بازدارد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد، منابع مسئول عراقي اعلام كردند كه تعداد زائران حسيني(ع) كه از اقصي نقاط جهان و عراق وارد شهر مقدس كربلا براي شركت در مراسم زيارت اربعين حسيني(ع) شدند، امسال ركورد بي‌سابقه‌اي داشت و به بيشترين حد خود رسيد.

امسال در مراسم سوگواري اربعين سالار شهيدان در كربلاي مقدس 26 ميليون زائر زن و مرد حضور داشتند كه يك ميليون و 300 هزار نفر آنها از جمهوري اسلامي ايران و برخي كشورهاي اسلامي و اروپا بودند.

در مراسم سالگرد اربعين حسيني(ع) در كربلا با توجه به حضور انبوه و بي‌سابقه زائران كه شاهد گسترده‌ترين تجمع زائران حسيني(ع) بود، تعداد زائران امسال 26 ميليون نفر گزارش شده كه دسته دسته وارد شهر مقدس كربلا شده و پس از زيارت از آن خارج مي‌شدند.

اين سيل عظيم جمعيت كه توده‌هاي انساني گسترده‌اي را تشكيل داده بودند، شعارهاي وفاداري به «امام حسين»(ع) و اهل بيتش را سر دادند و از خداوند منان طلب برقراري امنيت و آرامش در تمام دنيا كردند. اين صحنه باشكوه كه عظمت اين مناسبت و معجزه پيروزي خون بر شمشير را نشان مي‌داد، باعث شد، تروريست‌هاي مزدور با ديدن اين صحنه و افراد يكپارچه و متحد به ترس بيفتند و پا به فرار بگذارند.

تدابير امنيتي و برنامه‌هاي جديد براي حمايت از ميليون‌ها زائر

زيارت امام حسين(ع) كه حدود 20 روز ادامه داشت و ميليون‌ها زائر را به خود جذب كرد و به كربلاي معلي كشاند، تحت تدابير شديد امنيتي قرار داشته و دارد، به گونه‌اي كه ده‌ها هزار عنصر امنيتي و پليس عراق طبق برنامه‌ها و نقشه‌هاي جديد امنيتي و هماهنگي عالي ميان دستگاه‌هاي فعال در اين ماموريت مشاركت داشتند. اين نيروها با بالگردهاي جنگي و شناسايي و نيروهاي زره پوش حريم هوايي كربلاي معلي را تحت پوشش قرار دادند.

اين برنامه‌هاي امنيتي موجب كشته و بازداشت تعدادي از تروريست‌ها شد كه سعي در نزديك شدن به استان و شهر كربلاي مقدس داشتند و اقدامات تروريستي آنها در موشك‌‌باران كربلا با موشك‌هاي كراد و گلوله‌هاي خمپاره را ناكام گذاشت.

بزرگ‌ترين حضور و همبستگي اجتماعي تاريخ پس از ولايت امام علي (ع)

منابع رسمي در كربلاي مقدس گزارش دادند كه عمليات اسكان و اطعام يك ميليون زائر حسيني(ع) امري است كه تنها با كمك و ياري خدا و همت مسلمانان غيوري كه درب خانه‌هايشان را به روي زائران حسيني(ع) در مسيرهاي منتهي به شهر مقدس كربلا گشودند، به صورت معجزه الهي صورت گرفت و ميليون‌ها تن مواد غذايي، دارويي و لوازم مورد نياز زائران توسط اهدا كنندگان بين زائران توزيع شد.

اين مواد به صورت مجاني از سوي اهداء كنندگان و هيئت‌هاي همراه ميان زائران توزيع شد كه ناظران آن را نوعي رحمت و معجزه الهي توصيف كردند، چرا كه كشورهاي بزرگ هم از اقدام به چنين عمليات‌هاي ارائه كمك و امداد رساني و خدمات عاجز هستند، اين درحالي است كه دولت عراق نيز با ارائه خدمات و انتقال رايگان زائران به آنان كمك‌هاي بسياري كرد.

بسياري اين پديده را دومين نماد و نمود همبستگي در طول تاريخ دانسته‌اند كه در جريان آن ميليون‌ها نفر اطعام شدند.

از روزها پيش از آغاز مراسم اربعين حسيني(ع) اغلب استان‌هاي مركزي و جنوبي عراق براي ارائه خدمات رفاهي، غذايي، مهندسي و پزشكي در شهر مقدس كربلا به كمك استانداري كربلا شتافتند تا با كمك به آن، ماموريت خدمت رساني به زائران به شكلي كامل‌تر صورت بگيرد.

زيارت اربعين حسيني(ع)، يكي از مهمترين زيارت‌هاي مسلمانان به شمار مي‌رود و از اول ماه صفر زائران از استان‌هاي مركزي و جنوبي عراق با پاي پياده رهسپار كربلاي معلي مي‌شوند تا در روز اربعين در اين شهر مقدس حضور داشته باشند و زائران خارجي و غير عراقي به خصوص جمهوري اسلامي ايران نيز از گذرگاه‌هاي مرزي و فرودگاه‌هاي عراق براي حضور در اين مراسم وارد كشور عراق و كربلاي معلي مي‌شوند.

انتهاي پيام/خ

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن