تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820625826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت، ادبيات محترمانه و تعامل سازنده؛ اضلاع منزوي‌ساز رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مقاومت، ادبيات محترمانه و تعامل سازنده؛ اضلاع منزوي‌ساز رژيم صهيونيستي
گروه سياسي: تصويب قطعنامه پيشنهادي ايران با عنوان «جهان عاري از خشونت» نشان داد كه مي‌توان در عين مقاومت و ايستادگي بر اصول با ادبياتي احترام‌انگيزو اتخاذ سياست تعامل سازنده با جهان به نتايجي دست يافت كه انزواي آشكار رژيم صهيونيستي را به دنبال داشته باشد.


در روزهاي اخير دو اتفاق مهم در عرصه بين‌المللي رخ داد كه يكي بيانگر انزواي رژيم صهيونيستي در سطح بين‌المللي بود و ديگري جايگاه و نفوذ منطقه‌اي ايران را نشان داد؛ اتفاق اول قطعنامه پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران با عنوان «جهان عاري از خشونت» بود كه با اكثريت قاطع آرا، حتي رأي مثبت امريكا و كانادا، به تصويب رسيد و تنها رژيم صهيونيستي به آن راي منفي داد و اتفاق دوم سخنان اخير بان كي مون، دبير كل سازمان ملل، مبني بر ضروري بودن حضور ايران در نشست ژنو 2 براي حل بحران سوريه و هشدار به آمريكا مبني بر عدم مانع‌تراشي بر حضور ايران در اين نشست بود.

ادبيات احترام‌انگيز-نتايج مؤثر

هر دواتفاق افزايش اعتبار بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران را به سبب به كارگيري گفتمان جديد در سطح بين‌الملل مبني بر تعامل سازنده با جهان براساس احترام متقابل نشان مي دهد و نكته مهم آنكه جمهوري اسلامي توانسته است با استفاده از ادبياتي محترمانه و بدون شعارزدگي، رژيم صهيونيستي را به انزوا بكشاند و اجازه ندهد اين رژيم جعلي با پوشش قرار دادن هولوكاست و قدرت رسانه‌اي خود بتواند در جهت مظلوم‌نمايي در سطح جهاني استفاده كند به گونه اي كه آن چنان اين سياست خارجي جديد ايران، صهيونيست‌ها را به رفتارهاي غيرعقلاني كشانده است كه حتي به عنوان رفتاري ظاهري حاضر نشدند به قطعنامه «جهان عاري از خشونت» راي دهند و با اين اقدام به نوعي ماهيت افراطي و جنگ‌طلب خود را به شكلي عريان در صحنه جهاني به نمايش گذاردند.

جهان عاري از خشونت؛ چالشي بر تبليغات ضد ايراني

از طرفي ارائه اين پيشنهاد از سوي ايران و راي اكثريت قاطع كشورها به آن مي‌تواند همراه با ارائه برنامه‌اي اجرايي از سوي ايران بيش از پيش تصوير نادرستي كه از كشورمان در قالب ايران‌هراسي و اسلام‌هراسي ترسيم شده است، مخدوش سازد و آن را به چالش بكشاند؛ براين اساس مي توان گفت تصويب اين قطعنامه، هر چند غيرالزام آور است، در صورت پيگيري جمهوري اسلامي ايران در جهت ارائه راهكارهاي عملياتي خط تبليغاتي رژيم صهيونيستي، برخي كشورهاي عربي و رسانه‌هاي غربي را با مشكلات اساسي مواجه سازد.

اين امر نشان‌دهنده آن است كه مي توان در عين مقاومت و ايستادگي بر اصول با ادبياتي احترام‌انگيزو اتخاذ سياست تعامل سازنده با جهان به نتايجي دست يافت كه ادبيات به ظاهر انقلابي در دوره پيشين نتايجي عكس به بار آورد و بي‌جهت هم به ايران‌هراسي دامن زد و هم موجب امكان مظلوم‌نمايي جهاني رژيم صهيونيستي شد.

نشست ژنو2؛ بدون ايران هرگز

در مسئله سوريه نيز جبهه نبرد به گونه‌اي پيش رفته است كه دبيركل سازمان ملل نيز چاره‌اي جز اين ندارد كه حضور ايران در نشست ژنو 2 را امري ضروري قلمداد كند و آمريكا را نيز به همراهي در اين زمينه و عدم مشكل‌تراشي فرابخواند. همه اينها در حالي است كه اتحاد برخي دولت‌هاي مرتجع عربي با رژيم صهيونيستي براي مخالفت با توافقنامه ژنو3 و اقدامات ضد ايراني و در ادامه افزايش حمايت از تروريست‌ها در سوريه به طرزي عجيب هم افزايش يافته بود و هم به طور علني اعلام شده بود كه اين مسئله نشان دهنده عدم موفقيت‌هاي مدنظرشان با توجه به هزينه‌هاي گزاف در سوريه بوده است. حال آنها امروز مي بينند با وجود سرمايه‌گزاري‌هاي كلان در سوريه جهت آموزش و مجهز كردن گروه‌هاي تروريستي، بايد بر سر ميز مذاكره‌اي براي حل بحران سوريه بنشينند كه بدون حضور ايران امكان حل و فصل آن به طريق مسالمت‌آميز وجود ندارد؛ امري كه در طي بيش از دو سال ازطريق نبرد مسلحانه به آن نرسيدند.

مهدي مخبري

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن