تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804094726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنده لايحه افزايش تحريم ايران كيست؛ اوباما يا آيپك؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: برنده لايحه افزايش تحريم ايران كيست؛ اوباما يا آيپك؟
ارائه لايحه افزايش تحريم هاي ايران به كنگره با فشار صهيونييست ها، چالشي است كه باراك اوباما را نگران كرده است. گرچه اوباما گفته در صورت تصويب اين لايحه، آن را وتو خواهد كرد؛ اما اگر دو سوم نمايندگان به آن رأي دهند، ديگر كاري از دست اوباما بر نمي آيد.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،در تحليل روزنامه فارين پالسي از توافق ژنو كه روزآن لاين ترجمه كرده، به نقش مهم لابي صهيونيست در آمريكا اشاره شده است. لابي آيپك با فشار بر كنگره توانسته لايحه افزايش تحريم ها را ارائه كند كه در صورت تصويب شدن، توافق ژنو را بر هم مي زند و دولت اوباما را با چالش بزرگي روبه رو خواهد كرد.

به نوشته فارين پالسي، ارائه لايحه تحريم‌هاي جديد عليه ايران توسط 26 سناتور از هر دو حزب آمريكا مي‌تواند آزموني براي نفوذ سياسي لابي اسرائيل باشد.

كاخ سفيد كه اعتقاد دارد تصويب تحريم‌هاي جديد مذاكرات هسته‌اي با ايران را با شكست مواجه مي‌كند، هشدار داده در صورتيكه لايحه به اين شكل به تصويب كنگره برسد آن را وتو خواهد كرد.

اين لايحه كه توسط افراد نزديك به كميته روابط عمومي اسرائيل و آمريكا (AIPAC) تهيه شده به دنبال تحريم‌هاي جديد عليه تهران، در صورت تخطي ايران از قرارداد اوليه ژنو يا شكست در دستيابي به توافق نهايي در عرض يكسال است.

اين لايحه مي‌گويد توافق تنها در صورتي قابل قبول است كه ايران برنامه هسته‌اي خود را به طور كامل تعطيل كند؛ چيزي كه مطابق با خواسته بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل است.

ايران گفته چنين شرطي توافق را از بين خواهد برد و حتي جان كري وزير خارجه آمريكا نيز غني‌سازي صفر را منتفي ندانسته است.

اين لايحه همچنين از واشنگتن مي‌خواهد در صورتيكه اسرائيل بخواهد به تاسيسات هسته‌اي ايران حمله كند، از اين كشور حمايت همه‌جانبه به عمل بياورد.

سناتور مارك كرك جمهوري‌خواه در آغاز مي‌خواست برخلاف توافق اوليه كه وعده داده بود در مدت شش ماه تحريم‌ جديدي تصويب نخواهد شد،‌ تحريم‌هايي بلافاصله بر ايران اعمال شود اما موفق نشد. پس از آن با سناتور رابرت منندز دموكرات همراه شد تا لايحه جديدي ارائه كند. آن‌ها مي‌خواستند لايحه را به يك لايحه دفاعي قبل از تعطيلات الحاق كنند. اما رهبري دموكرات، كه كنترل تقويم را نيز بر عهده دارد، مانع آن شد.

اميد آن‌ها به تصويب لايحه پس از تعطيلات در ششم ژانويه است. اين دو سناتور براي حمايت بيشتر سعي كرده‌اند چند سناتور ديگر را از دو حزب با خود همراه كنند.

جمهوري‌خواهان كه با اكثر اقدامات باراك اوباما مخالف هستند مطمئنا از لايحه حمايت خواهند كرد و جنگ اصلي بايد بين اكثريت دموكرات رخ دهد.

دموكرات‌ها از يك طرف مي‌خواهند به اوباما وفادار باشند و كاري نكنند كه تلاش‌هاي او براي توافق با ايران از بين برود. از طرف ديگر با ايران همدل نيستند و نمي‌خواهند آيپك را از دست بدهند؛ چراكه امنيت اسرائيل مهمترين دغدغه راي‌دهندگان يهودي است كه حدود 40 درصد از كمك‌هاي مالي را در تبليغات انتخاباتي دموكرات‌ها به اين حزب كردند.

دولت اميدوار است كه رهبري دموكرات از به راي گذاشته شدن لايحه جلوگيري كند اما اگر كار به آن‌جا برسد، تغيير نظر دموكرات‌هايي كه پيشاپيش از لايحه حمايت كرده‌اند نبرد سختي خواهد بود. اگر لايحه تصويب شود دولت بايد 34 سناتور از 100 سناتور را براي وتو دور خود جمع كند كه غيرممكن نيست، اما دشوار است.

ماري هارف، سخنگوي وزارت خارجه، حاميان اين لايحه را متهم كرده كه مستقيما با كار دولت مخالفت مي‌كنند. «اگر كنگره لايحه را كنترل كند... كاري مي‌كنند كه ديپلماسي آمريكا و يافتن راه حل صلح‌آميز براي اين مسئله با شكست مواجه شود.»

اما هيچ كدام از اين حرف‌ها نظر لابي‌هاي اسرائيل را تغيير نداده. آن‌ها مي‌گويند فشار بيشتر بر ايران به همراه مذاكرات مي‌تواند موضع آمريكا را قوي‌تر كند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن