تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803312750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاخ سفيد: اوباما مصوبه احتمالي سنا براي تحريم ايران را وتو خواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كاخ سفيد: اوباما مصوبه احتمالي سنا براي تحريم ايران را وتو خواهد كرد
پس از آن كه سناي آمريكا از طرح جديد خود براي اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه تهران خبر داد، كاخ سفيد اعلام كرد: چنانچه تحريم‌هاي جديدي عليه ايران در كنگره به تصويب برسد، اوباما مصوبه‌ مربوطه را وتو خواهد كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد: باراك اوباما طرح كنگره براي اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران را در صورت تصويب، وتو خواهد كرد.

سناي آمريكا بر اساس طرحي كه به تازگي از سوي 26 سناتور دموكرات و جمهوريخواه ارائه شد، در پي آن است تا تحريم‌هاي جديدي را عليه ايران به تصويب برساند؛‌ اقدامي كه كاخ سفيد آن را «غيرضروري» مي‌داند.

سخنگوي كاخ سفيد در اين باره گفت: فكر نمي‌كنيم اين طرح تصويب شود اما در صورت تصويب، رئيس‌جمهوري آن را وتو خواهد كرد.

وي تصريح كرد: پرهيز از هر اقدامي كه به طور بالقوه فرصت كنوني براي حل اين چالش به صورت ديپلماتيك را از بين مي‌برد، بسيار مهم است.

زمان به رأي گذاشتن اين طرح در سنا هنوز مشخص نشده است اما احتمال رأي‌گيري در اين مورد در روزهاي آتي با توجه به آغاز تعطيلات سنا بعيد به نطر مي‌رسد.

هري ريد، از سناتورهاي ارشد آمريكايي اعلام كرده كه با مطرح شدن اين طرح در سنا مخالف است؛ طرحي كه شامل تحريم‌هاي جديد عليه صنعت نفت و معدن كشورمان مي‌شود.

به گزارش ايسنا، بر اساس قانون اساسي آمريكا، رئيس‌جمهوري اين حق را دارد كه طرح مصوب كنگره را وتو كند كه در اين صورت، مصوبه وتو شده لازم‌الاجرا نخواهد بود. در صورتي كه كنگره نسبت به وتو شدن طرح مصوب اعتراض داشته باشد، طرح بار ديگر به رأي گذاشته مي‌شود و اگر حداقل دو سوم نمايندگان هم در سنا و هم در مجلس نمايندگان به آن رأي دهند، طرح مصوب بدون نياز به تأييد رئيس‌جمهوري لازم‌الاجرا مي‌شود

مخالفت رؤساي كميته‌هاي سنا با لايحه

دراين حال جمعي از روساي كميته‌هاي مختلف سنا با انتشار نامه‌اي تلاش همكارانشان در اين مجلس براي معرفي لايحه جديد تحريم‌ها عليه ايران را محكوم كردند.

سناتور رابرت منندز، رئيس كميته روابط خارجي سنا همراه با ?? سناتور ديگر روز پنجشنبه لايحه جديدي درباره تشديد تحريم‌ها عليه ايران معرفي كردند.

ده نفر از روساي كميته‌هاي سنا در واكنش به اين اقدام نامه‌اي به سناتور هري ريد، رئيس كميته اكثريت مجلس نوشتند و از وي خواستند معرفي لايحه منندز كه مي‌تواند «طرح اقدام مشترك» مورد توافق در ژنو را از مسير خارج كند، به تعويق بيندازد.در نامه سناتورهاي ارشد آمريكايي آمده است: «در صورتي كه ايران، هر زماني از مفاد طرح اقدام مشترك عدول كند، يا اين طرح به يك پيمان درازمدت براي حصول اطمينان از صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي اين كشور منتهي نشود كنگره بايد فوراً لايحه تحريم‌هاي جديد را در دستور كار قرار دهد.»

اين نامه مي‌افزايد: «با اين وجود، ما معتقديم در شرايط فعلي كه مذاكرات در جريان است وضع تحريم‌ها جريان را به نفع كساني در ايران تغيير خواهد داد كه دوست دارند مذاكرات شكست بخورد.»

سناتورهاي ارشد آمريكايي در اين نامه خواستار آن شده‌اند كه پيش از هر گونه توافق درباره اقدام در مجلس سنا درباره تحريم‌هاي ايران مشورت‌هاي لازم انجام شود.

«تيم جانسون»، «ديان فاينشتاين»، «كارل لوين»، «باربارا ميلكالسكي»، «باربارا باكسر»، «جان راكفلر»، «تام كارپر»، «پارتيك ليهي»، «ران وايدن» و «تام هاركين» سناتورهايي هستند كه اين نامه را امضا كرده‌اند. اين سناتورها به ترتيب روساي كميته‌هاي بانكداري، اطلاعاتي، نيروهاي مسلح، تخصيص بودجه، محيط زيست، بازرگاني، امنيت داخلي، قضايي، انرژي و بهداشت هستند.

لايحه تحريمي ، اقداماتي چون تحريم صادرات نفتي ايران ظرف يك سال آينده و اقداماتي عليه چندين صنعت ايران را شامل مي‌شود.

اين لايحه همچنين دولت آمريكا را وادار كرده از رژيم اسرائيل در صورت حمله به برنامه هسته‌اي ايران حمايت نظامي، ديپلماتيك و اقتصادي به عمل آورد.

عراقچي: ايران خط قرمزهايش را براي غرب تبيين مي كند

سيدعباس عراقچي معاون وزير امور خارجه ايران هم در مصاحبه با يك روزنامه آلماني گفت: ايران خط قرمزهايش را براي دستيابي به توافقي جامع در ژنو تنظيم كرده است و آنها را براي كشورهاي عضو گروه1+5 تبيين خواهد كرد.

وي روزپنجشنبه درگفتگو با روزنامه«زوددويچه زايتونگ»آلمان ضمن تاكيد بر اينكه غني سازي درخاك ايران، خط قرمز اين كشور است، گفت: هرگونه درخواست براي تعطيلي تاسيسات اتمي ايران نيز خط قرمز ما به شمار مي رود.

پوتين: ايران حق داشتن برنامه هسته‌اي صلح‌آميز را دارد

دراين چارچوب ،رئيس‌جمهوري روسيه از نقش آمريكا در رسيدن به توافق هسته‌اي درباره برنامه هسته‌اي ايران تعريف و تمجيد كرد و افزود كه اميدوار است تصميم اين كشور براي گسترش فهرست سياه تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران پيشرفت به سمت يك توافق جامع را تضعيف نكند.

ولاديمير پوتين در يك كنفرانس خبري سالانه گفت كه توافقي كه ماه ميلادي گذشته بين ايران و گروه 1+5 حاصل شد، بدون «موضع منطقي» دولت باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا امكان‌پذير نبود.

پوتين گفت: درباره تحريم‌ها بايد بگويم كه به نظر من اين يك تصميم با نتايج معكوس است. اميدوارم اقدامات در اين زمينه مانعي براي اين‌كه همه ما به سمت راه‌حلي براي موضوع هسته‌اي ايران حركت كنيم، نباشد.

وي كه كشورش اولين نيروگاه هسته‌اي ايران را ساخته است، تاكيد كرد كه ايران حق داشتن يك برنامه هسته‌اي صلح‌آميز را دارد و جامعه بين‌المللي حق ندارد خواستار محدوديت‌هاي تبعيض‌آميزي روي آن شود.

ديداررئيس سازمان انرژي اتمي با مراجع

ازسوي ديگر علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي عصر پنجشنبه در قم با آيت الله العظمي سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش ايرنا، اين ديدار بدون حضور خبرنگاران برگزاري شد.

آيت الله جوادي آملي هم در ديدار رئيس سازمان انرژي اتمي گفتند : بر مبناي فتواي همه فقها ايران به فكر تهيه و دستيابي به سلاح هسته اي نيست.

اين مرجع تقليد افزودند: ما در مذاكرات هسته اي ادب را رعايت مي‌كنم اما هوشمندي، درايت و كياست را هم بايد مد نظر داشته باشيم.

ما در تعامل با پنج به علاوه يك به ويژه آمريكا ادبمان را رعايت مي‌كنيم اما اين كار را به شكلي حقوقمند انجام مي‌دهيم. اين مرجع تقليد اضافه كردند: در قرآن كريم هم آمده است رفتار حسنه با كفاري كه با شما كاري ندارند و عليه شما توطئه نمي كنند، مورد نهي خداوند نيست.

ايشان در عين حال با اشاره به داستان حضرت موسي و فرعون در قرآن كريم، تاكيد كردند : تيم مذاكره كننده هسته‌اي ما هم اكنون با فرعون عصر مذاكره مي كند. خدا به موسي فرمود كه من هم با شما و هم با فرعون هستم، با شما هستم تا شما را دستگيري كنم و با فرعون هستم تا يقه او را بگيرم.ما يك ادب بين المللي داريم كه با هر كس سخن مي گوييم بايد ادب را رعايت كنيم اما اين گونه نيست كه روسيه از آمريكا بهتر باشد.در جنگ جهاني اين روسها بودند كه تا آخر ماندند و با راه اندازي جريان حزب توده تا اندازه‌اي آذربايجان را در اختيار خود گرفته بودند. ايشان بابيان اين كه ضمن رعايت ادب بين المللي ، فهم، استدلال و هوشمندي خط قرمز ماست و مي دانيم كه آنها اگر قدرت يابند، توافق ها را زير پا مي‌گذارند افزودند: به لطف الهي و در سايه قدرتي كه خداوند به ملت ايران داده است، ايران هم اكنون يك سر و گردن از ساير ملت‌ها بالاتر است.

صالحي چهارشنبه شب به منظور زيارت و ديدار با مراجع تقليد به قم سفر كرد.

وي همچنين به طور جداگانه با حضرات آيات عظام صافي گلپايگاني و نوري همداني هم ديدار و گفتگو كرد.

ساخت نيروگاه هسته‌اي جديد در افق 8 ساله

رئيس سازمان انرژي اتمي كشور، گفت: احداث نيروگاه هسته اي جديد در سال آينده آغاز خواهد شد.

صالحي در ديدار با آيت الله العظمي مكارم شيرازي افزود: در افق هشت ساله و در فاصله دو ساله ساخت يك نيروگاه هسته اي در كشور آغاز مي شود.

وي تاكيد كرد: توسعه و تحقيق به صورت مجدانه در اين عرصه در اين سازمان پيگيري مي شود.

رئيس سازمان انرژي اتمي كشور با بيان اينكه توليد سانتريفيوژهاي نسل جديد را به آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده ايم، گفت: سوخت مورد نياز راكتور تهران براي چهار سال ذخيره سازي شده است و جاي نگراني نيست.

صالحي، ادامه داد: در قالب تعليق غني سازي اورانيوم 20 درصدي چيزي از دست نخواهيم داد.

وي در اين ديدار همچنين با تاكيد براين كه ايران برنده اين توافق است، تصريح كرد: در هر دو حالت عمل يا عدول غربي ها به تعهدات خود، حسن نيت ايران در افكار عمومي ثابت شده است.صالحي با تاكيد بر پايبندي ايران به تعهدات خود درزمينه فعاليت‌هاي هسته اي تصريح كرد: ايران به تعهدات خود پايبند است و طبق اساسنامه آژانس و NPTگامي فراتر از حقوق خود بر نمي‌دارد.

وي با تاكيد بر تداوم غني سازي در كشور گفت: ما از ابتداي امر بر روي غني سازي 5 درصد تاكيد داشته‌ايم و آن را ادامه خواهيم داد، زيرا غني سازي 5 درصد نياز ماست و زماني هم به اورانيوم 20 درصد احتياج داشتيم كه اين كار را انجام داديم و جهان را به شگفتي وا داشتيم و امروز آن‌ها مي‌دانند كه جمهوري اسلامي با فشار و تهديد، خواستهاي خود را رها نمي‌كند.صالحي درباره‌ بازرسي از تاسيسات موشكي گفت: مرجعي در دنيا براي بازرسي از اين تاسيسات وجود ندارد و معاهده‌اي هم در اين زمينه نداريم و آژانس هم در جايگاهي نيست كه اين كار را انجام دهد.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن