تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811805269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرامش در قلعه پرتغالي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آرامش در قلعه پرتغالي‌ها
سرزمين عجايب. كشور 72 ملت. هر چه كه نامش باشد و عنوانش از ديرباز تاكنون مقصدي پر وسوسه براي مسافران بوده است؛ مقصدي كه از گذشته محبوب ايرانيان هم محسوب مي شده است، اما همواره چيزي كه از هند به ياد مي آوريم، زاغه هاي شلوغ و كثيف، شهرهاي پر سر و صدا و آلوده و البته معابد رويايي و پرشكوهش بوده است در كنار آن بايد از مردم رويا پردازش هم ياد كنيم، مردمي كه همچون تمام فيلم هاي باليوود همواره به بهبود اميد دارند و مي‌دانند كه مثل پايان تمام فيلم‌هاي هندي عاقبتي خوش در انتظار آنهاست، ذهنيتي كه هميشه درست نيست اما آنها به چيزي غير از آن هم دل نمي‌بندند.


يكي از شهرهاي مهم اين كشور «گوا»ست، شهري كه ويترين گردشگري اين كشور هم محسوب مي شود زيرا يكي از زيباترين و پاكيزه ترين شهرهاي اين كشور است. طبيعت گوا با تپه هاي سرسبزش كنار رودهاي فراخ با كشتزارهاي برنج، نخل هاي فراوان و ديگر درختان گرمسيري جلوه بسيار زيبايي دارد. وسيع ترين سواحل و مراكز تفريحي ساحلي هند هم در گوا قرار دارد و اين شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلي و خارجي پذيرايي مي كند.

450 سال حكومت پرتغال بر اين منطقه باعث شده كه تمام شهرها و حتي روستاهاي گوا فرهنگي خاص داشته باشد. از معماري خانه ها و معابد اين شهر گرفته تا خرده فرهنگ هاي مردم اين منطقه تاثير پذيرفته از فرهنگ پرتغالي هايي است كه بيش از چهار سده در اين شهر حكومت مي كرده اند.

اما خود اين شهر شگفت و زيبا هم به بندرش شهره است. طبيعت به شدت سبز، نخل هاي سربرافراشته و زيبا، سواحلي آرام با مراكز تفريحي و امكانات مطلوب گردشگري با هزينه نسبتا كم از مهم ترين عواملي است كه گردشكران را تشويق مي كند به اين منطقه سفر كنند.

اين شهر بافتي قديمي هم دارد كه به نام گواي قديم مشهور است. منطقه اي كه يكي از جاذبه هاي ثبت جهاني هندوستان را هم در خود جاي داده است، يكي از 9 ميراثي كه يونسكو آن را ثبت جهاني كرده است.

گواي قديمي (به همراه تاج محل، ميدان ويكتورياي بمبئي، غارفيل و معبدهاي كاماسوترا) يكي از 9 منطقه اي در هند است كه به عنوان ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است.

از همان نگاه نخست مي توان بي درنگ تشخيص داد كه گوا با ديگر مناطق هند متفاوت است و بيش از ديگر مناطق رنگ و بوي اروپايي دارد. نفوذ فرهنگ اروپايي در شبه قاره از اين منطقه شروع شد و ساختمان ها و لباس مردم تشابه زيادي با شهر و روستاهاي پرتغال دارد.

غذاهاي گوا بسيار معروف است و مخلوطي است از غذاهاي پرتغالي، جنوب هند و عربي اما به سبب حضور هميشگي گردشگران، غذاهاي متنوعي در همه جاي شهر در دسترس است. گوا يكي از معدود مكان هاي هند است كه اغلب رستوران هاي آن گوشت گاو هم سرو مي كنند.

***

براي بازديد از همه كليساها ، موزه ها و صومعه هاي گواي قديمي به يك روز كامل وقت احتياج هست. در ايستگاه اتوبوس پانجيم مرتب اتوبوس هايي به سمت گواي قديمي حركت مي كند كه كرايه آنها به نسبت ناچيز است و طي مسير حداكثر نيم ساعت طول مي كشد. مسير جاده از پانجيم به گواي قديمي صاف است و مي تواند مسير بسيار راحتي براي دوچرخه سواري به حساب آيد. همچنين مي توانيد در گواي قديمي سوار قايق بشويد و به جزيره ديوا (Diva Island) برويد. واگاتور كه در بلندي هاي سنگي اي كه واگاتور را از چاپورا جدا مي كند بقايا يك قلعه پرتغالي از قرن هفدهم ميلادي قرار دارد كه گرچه شايد ديدن خودش به بالا رفتن نيرزد ولي منظره بسيار خوبي از ساحل و دريا را پيش چشمانتان قرار مي دهد.

خريد در گوا

گوا هرچند كوچك ترين ايالت هندوستان است اما درآمد سرانه مردمان آن از ديگر ايالت ها بيشتر است. به همين دليل مي توان در اين شهر مركز خريد هاي خوبي را به چشم ديد.

فروشگاه بيگ جي (Big G) يكي از آنهاست . در اين مجموعه تمام چيزهايي را كه به آن نياز داريد مي توانيد پيدا كنيد. در اين مجموعه، در طبقات مختلف، مي توانيد اجناس مختلفي مثل لوازم آرايش ، پوشاك مردانه ، زنانه و حتي بچگانه را خريداري كنيد. اين مجموعه كه مملو از مغازه هاي مختلف است حتي چند رستوران مخصوص گياه خواران را نيز در خود جا داده است. از ديگر امكانات آن، محدوده بازي براي بچه هاست.

اين فروشگاه از معروف ترين فروشگاه هاي گوا است و به نوعي محبوب ترين فروشگاه اين شهر هم حساب مي شود. فروشگاه آكرون آركيد (Acron Arcade) يكي ديگر از اين فروشگاه هاست.

در اين فروشگاه مي توانيد بهترين برند ها را با مناسب ترين قيمت ها خريداري كنيد. از ديگر فروشگاه هاي اين شهر مي توان گوا شاپينگ سنتر، اوسانز شاپينگ سنتر، شهناز شاپينگ سنتر، پاپولار شاپينگ سنتر، كانكونكار را نام برد.

آداب مردم هند

هنگام صرف غذا در هندوستان هرگز محتويات بشقاب غذاي خود را به هيچ كس حتي همسر خود تعارف نكنيد. اين عمل در هند بسيار توهين آميز محسوب مي­ شود. در فرهنگ هندي اعتقاد بر اين است كه خوراك زماني كه توسط يك نفر لمس مي ­شود، براي ديگران آلوده است و نبايد به ديگري تعارفش كرد.

هندي­ ها با دست راست غذا مي ­خورند. از نظر آنها دست چپ كثيف است و هرگز براي رد و بدل غذا به كار نمي ­رود. از اين رو اگر در رستوران هنگام سرو غذا پيشخدمت با دست چپ سرويسي به آنها ارائه كند، اين رفتار را نوعي بي­ حرمتي دانسته به شدت آزرده مي­ شوند. سر از نظر هندي­ ها مقدس ­ترين قسمت بدن است و نبايد توسط افراد ديگر لمس شود. براي همين بهتر است در مواجهه با كودكان هندي به قصد نوازش اصلا به سرشان دست نزنيد.

هندي­ ها كمتر از مردم ديگر فرهنگ ­هاي آسيايي لبخند مي ­زنند و فقط زماني كه خوشحالند يا در شرايط خوشايندي قرار مي­ گيرند، لبخند مي زنند. انعام در هند مرسوم است. بيشتر هتل ­هاي بزرگ و رستوران­ هاي درجه يك 10درصد هزينه ارائه خدمات را به صورتحساب اضافه مي­ كنند و باربران و رانندگان تاكسي توقع انعام دارند. وقت شناسي در هند زياد مرسوم نيست و هندي ­ها برقراري ارتباط با طرف مقابل را كه ممكن است شريك كاري يا مهمان باشد مهم ­تر از وقت شناسي مي­ دانند. هندي­ ها زياد دوست ندارند كه مستقيم به طرفشان «نه» بگويند و معمولا از گفتن اخبار بد پرهيز مي­ كنند./ ضميمه چمدان

علي محزون

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن