تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوانين و مقررات زائد اقتصادي حذف مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: قوانين و مقررات زائد اقتصادي حذف مي شود
كميته اي با حضور 6 عضو دولتي، پارلماني و قوه قضائيه در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران تشكيل شده است تا قوانين و مقررات زائد پيش روي اقتصاد كشور را شناسايي كرده و با درخواست دولت ، مجلس نسبت به حذف آنها اقدام كند.

غلامحسين شافعي رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در گفتگو با مهر اعلام كرد: كميته ماده 76 با توجه به مفاد قانون بهبود مستمر فضاي كسب و كار تشكيل شده و با حضور 6 عضو از سه قوه اعم از دو عضو دولتي، دو عضو پارلماني و دو عضو از قوه قضاييه هم اكنون مشغول شناسايي قوانين و مقررات زايد است.

وي افزود: آنچه كه مسلم است كشور در خصوص وضع قانون مشكل ندارد، ولي در اين ميان بايد به دو موضوع توجه كرد؛ به نحوي كه اجراي قانون و بحث نظارت بر اجراي قانون بايد مورد توجه قرار گيرد. اين در شرايطي است كه قوانين مخل توليد در كشور كم نيست كه بر همين اساس، اين كميته در حال شناسايي اين قوانين است.

نامبرده تصريح كرد: بعد از شناسايي اين قوانين، فهرست آنها را به دولت ارايه خواهيم كرد تا در درخواستي از مجلس، اين قوانين اصلاح يا حذف شوند. البته بايد توجه داشت كه برخي خلاءهاي قانوني براي رشد و توسعه اقتصاد هم وجود دارد كه كميته آنها را هم بررسي خواهد كرد و با پيشنهاداتي كه ارايه خواهد داد، اين خلاء ها را جبران خواهد كرد.

به گفته وي، موضوع حذف برخي فعالان اقتصادي از فهرست ممنوع الخروج‌ها هم به پيشنهاد اين كميته صورت گرفت؛ ضمن اينكه بالا رفتن سقف بدهي بدهكاران مالياتي كه به دلايل منطقي دچار مشكل شده اند، در دستور كار قرار گرفته است.

رئيس اتاق ايران اظهار داشت: با تصميم دولت مبني بر كاهش تعداد ممنوع الخروج ها، بخش قابل توجهي از اعضاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران كه تا پيش از اين دچار اين مشكل بودند، از فهرست ممنوع الخروج ها حذف شدند؛ البته بخش خصوصي معتقد است وقتي هر نوع بدهكاري دارد و در قبال آن، تضمين هاي كافي را در داخل كشور براي پرداخت ارايه كرده است، ممنوع الخروج كردن معنا ندارد.

وي خاطرنشان كرد: ممنوع الخروج كردن فعالان اقتصادي به هر دليلي آن هم در وضعي كه فعال اقتصادي نياز به تعامل با دنيا در شرايط تحريم دارد و بايد با طرف هاي مقابل مذاكره رو در رو داشته باشد، به صلاح نيست و اين ممنوع الخروج كردن جفا به كشور است.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن