تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803613373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توهين به مقدسات در غياب ارشاد اسلامي؛ به كجا چنين شتابان؟!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توهين به مقدسات در غياب ارشاد اسلامي؛ به كجا چنين شتابان؟!
آقاي جنتي بايد بداند كه پياده‌نظام رسانه‌اي دشمن برخلاف اواخر دهه 70 و با سوءاستفاده از شعارهاي تساهل و تسامح، امروز وقيحانه و عريان با تمسك به شعار اعتدال ظاهر شده و هيچ ابايي از رفتارهاي انتحاري ندارند.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، روزنامه وطن امروز نوشت: لطفا به اين جملات، خوب توجه كنيد:

1- يكي از مسائل مطروحه در بحث شهادت، نقش جنسيت در اعتبار شهادت است يعني زن يا مرد بودن تأثير بسزايي در اعتبار شهادت دارد. امروز در قوانين اغلب كشورها شرط مرد بودن در زمره شرايط لازم براي اعتبار شهادت نيست ولي در مقررات قانوني جمهوري اسلامي ايران، تفاوت‌هايي در اعتبار شهادت زن نسبت به شهادت مرد وجود دارد. براي بررسي اين تبعيض جنسيتي در قوانين، «قانون» با دكتر سوده حامد توسلي، حقوقدان و استاد دانشگاه به گفت‌وگو نشسته است.

در قانون آيين دادرسي مدني به وضوح با تبعيض آشكار جنسيتي در باب شهادت زنان در مراجع قضايي مواجه مي‌شويم. به عبارتي در هر چهار بند ماده 230 اين قانون و به علاوه در ماده 277 به روشني متوجه مي‌شويم كه در برخي امور اصولا شهادت زنان از اساس مورد پذيرش قرار نمي‌گيرد و در برخي ديگر از امور نيز قانونگذار به روشني ميزان ارزش شهادت زنان را نصف ارزش شهادت مردان دانسته است...

بنابراين با دقت در ماده 199 قانون مجازات اسلامي جديد تبعيض آشكار جنسيتي ميان مردان و زنان در بحث ارزش شهادت و گواهي آنان دوباره آشكار و هويدا مي‌شود...

بحث نصف بودن ارزش شهادت زنان نسبت به شهادت مردان كه در صدر اسلام مطرح بود به گفته بسياري از علماي نوانديش جزو احكام ارشادي است و مي‌توان با مقتضاي زمان و مكان آن را دستخوش تغيير و تحول كرد...

... به عبارتي در شرايط اجتماعي امروز ايران كه به حكم هر عقل سليمي بسيار متفاوت از شرايط صدر اسلام است، منطقي به نظر نمي‌رسد كه شهادت يك بانوي دندانپزشك، جراح يا وكيل در مراجع قضايي، از شهادت يك كارگر ساده ساختماني كه مذكر است كم‌اهميت‌تر تلقي‌شود... (روزنامه قانون 1/10/1392)

2- علي (ع) خود در جاي‌جاي نهج‌البلاغه بر اين نكته تاكيد مي‌نهد كه حكومت سياسي از طريق بيعت و راي در اختيار قرار مي‌گيرد. به عنوان نمونه اميرالمومنين در نامه ششم نهج‌البلاغه خطاب به معاويه مي‌نويسد:

«مردمي كه با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت كردند، هم بدانسان بيعت با مرا پذيرفتند. پس كسي كه حاضر است نتواند ديگري را خليفه گيرد و آنكه غايب است نتواند كرده حاضران را نپذيرد. شورا از آن مهاجرين و انصار است. پس اگر اينان بر امامت كسي گرد آمدند و او را امام خود ناميدند، خشنودي خدا هم در آن است».

كلمات مولا آشكارا بيانگر اين حقيقت است كه خلافت، امري انتصابي از جانب خداوند نيست و جانشين سياسي رسول خدا بايد توسط مردم انتخاب شود. علي(ع) هرگز از حقي در امر خلافت و حكومت كه از جانب خدا براي او در نظر گرفته شده و توسط پيامبر ابلاغ شده باشد، حرفي به ميان نمي‌آورد. حتي آنجا كه مي‌خواهد از حق خود براي خلافت دفاع كند، بر ارزش‌ها و شايستگي‌هاي خودش تاكيد مي‌كند و مردم را بر اين نكته «آگاه» مي‌سازد كه مبادا در «انتخاب» خود دچار اشتباه شوند. در تمام خطبه‌هاي نهج‌البلاغه، نسبت بين «آگاهي و انتخاب» چنان آشكار است كه جاي هيچ ترديدي باقي نمي‌گذارد كه نگرش علي(ع) به مقوله حكومت چگونه و چيست! علاوه براين، نگاهي به گفتار،‌ منش و كنش وي در طول 25 سال كناره‌گيري و 5سال حكومت، مويد اين مطلب است. رفتار علي‌(ع) با هر سه خليفه پيش از خود بويژه ابوبكر و عمر كه در بسياري از كتب تاريخي مكتوب شده، به روشني نشان مي‌دهد وي آنها را كساني نمي‌پندارد كه سخن پيامبر را بر زمين زده و حكومت را غصب كرده باشند!

.... اگر اميرالمومنين فرمان خدا را برخلافت خود بعد از رسول اكرم(ص) مي‌يافت، آيا شجاعت و شهامت و عدالت او اقتضا نمي‌كرد كه يك تنه شمشير بركشد و فرمان و عدل خدا را جاري سازد؟! و آيا از دروازه حكمت و شهر علم نبوي بعيد نبود كه بيان اين حق را از وقت حاجت به تاخير اندازد؟!

مروري بر مجموعه دغدغه‌هاي علي(ع) در باب «حكومت» در آن دوران كه در كتب تاريخي و نيز نهج‌البلاغه مندرج است، نشان مي‌دهد كه تمام اعتراض وي معطوف به نگرش حذفي بوده است، يعني اينكه خليفه يا هر كس ديگري دامنه اختيار مردم را تنگ كند. مثلا اينكه خليفه، خليفه بعد از خود را نصب كند يا به‌گونه‌اي عمل كند كه نتيجه برآيند آرا، انتخاب فرد خاصي باشد. اعتراض علي معطوف به چنين فرآيندي است. همان چيزي كه ما امروز انتخاب مديريت شده يا هدايت يافته مي‌ناميم. او به عدم انتخاب خود در شوراي سقيفه هيچ اعتراضي ندارد بلكه واكنش وي به محدود شدن عرصه انتخاب بود و نيز اينكه نتوانست خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد. نگراني علي(ع) تنها محدود شدن وسعت گزينش مردم بود و از كلماتش اين امر به آساني قابل استنباط است. مراد از «اتمام نعمت» در آيه مذكور، نه حكومت و پيشوايي دنيوي، بلكه اتمام بعثت نبي، نزول، دريافت و ابلاغ بدون كاستي و نقصان قرآن است. همين قرآن كامل و تمام است كه قادر است امام و پيشواي امت واقع شود.

آيا مي‌شود چيزي كه از منظر اميرمومنان(ع) قدر و منزلتش از عطسه بز كمتر است، از طرف خدا باشد و تازه از اين فراتر، اتمام نعمت و اكمال دين نيز باشد؟!... (روزنامه بهار 1/8/1392)

3- در مورد حضرت زهرا(س) شاهد چند رويكرد هستيم. در دوره انقلاب و دوران جنگ از ميان ائمه بيش از هر چيز از امام حسين(ع) و كربلا ياد مي‌شد و براي ادامه مبارزه از ايشان الهام مي‌گرفتيم. ساير ائمه نيز هر يك جايگاه خود را داشتند. از جمله از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوي يك زن مسلمان تجليل مي‌شد (كتاب فاطمه فاطمه است، مرحوم علي شريعتي). يا برخي از زبان ايشان بانوان را به رعايت عفت و حجاب ترغيب مي‌كردند. اما به تدريج از سال‌هاي آخر جنگ توجه به ايشان نسبت به ساير ائمه برجسته‌تر و رويكرد به ايشان نيز متفاوت شد. به تدريج مهم‌ترين فاز زندگي ايشان روزهاي اول پس از وفات پيامبر اعلام شد و برخورد خليفه دوم با ايشان براي گرفتن بيعت از ساكنين منزل ايشان و حوادث گفته شده در اين مورد پررنگ شد. پيش از آن از درگذشت آن حضرت به‌عنوان وفات ياد مي‌شد كه به‌تدريج عنوان شهادت جايگزين شد و در رسانه‌ها هم رايج شد.

به‌طوري‌كه به تدريج روضه حضرت زهرا(س) جاي همه ائمه ديگر را گرفت و حتي ظهر عاشورا ديده شد كه مداحان، روضه آن بزرگوار بويژه ماجراي درگيري با خليفه را مي‌خوانند.

دنبال‌كنندگان اين سوژه‌ها به همين‌جا بسنده نكردند. آنها براي گرم نگهداشتن اين تنور هر روز سوژه‌اي جديد مي‌آفرينند. حضرت محسن- نام نطفه‌اي كه مي‌گويند در رحم حضرت فاطمه بوده و بر اثر فشار در جنين سقط شده است- ازجمله مسائلي است كه روز به روز در محافل نامبرده بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. تاكنون چندين جلد كتاب به زبان فارسي و عربي در باره اين طفل به دنيا نيامده نوشته شده است. برخي مدعي هستند كه مقام او از امام حسن و امام حسين بالاتر است. برخي براي ايشان يك هفته عزاداري مي‌كنند. ضمن اينكه چند دهه نيز براي حضرت فاطمه مراسم گرفته مي‌شود و به‌تدريج سوگواري براي ايشان از عاشورا مهم‌تر مي‌شود. فعالان مذهبي به ياد دارند كه پيش از انقلاب دعاي ندبه از جمله مراسم رايج در ميان شيعيان بود. پس از انقلاب بويژه دوران جنگ، دعاي كميل و عرفه هم كه دعايي مستند و پرمغز است در كنار دعاي ندبه رواج يافت اما به‌تدريج در سال‌هاي بعد زيارت عاشورا كه به لحاظ سندي، استحكام دعاي كميل را نداشت و برخي ترديدهايي در اين زمينه بود، ترويج شد. به‌طوري‌كه بعدها در اغلب ادارات و مراسم مذهبي اين زيارت خوانده مي‌شد و روي لعن و نفرين بر خلفا در آن تأكيد مي‌كردند.تجليل از ائمه شيعي كه در قبرستان بقيع آرميده‌اند سنت پسنديده‌اي است اما برجسته‌ كردن آن در برابر خانه خدا چه فلسفه‌اي دارد؟ امروز براي برخي رفتن به حج، ناخودآگاه زيارت قبرستان بقيع را تداعي مي‌كند. حتي در تبليغات برخي آژانس‌هاي مسافري حج نيز اين مساله را شاهديم. اين رويكردها پيامدها و بازتاب‌هايي دارد كه از اختيار و انتخاب ما خارج است و بعدها با آنها روبه‌رو خواهيم شد. (مجله چشم‌انداز- مهر و شهريور 92)

موارد يادشده نوشته‌هاي نويسندگان ضددين فراري از كشور نيست بلكه اينها تنها نمونه‌‌هايي داخلي از مطالبي است كه اين روزها در عرصه مطبوعات كشور منتشر مي‌شود.

درج اينگونه مطالب عريان و صريح عليه احكام نوراني اسلام و مباني ديني و قرآني در همين ابتداي كار دولت كه حدود چهار ماه از عمر آن مي‌گذرد، علاوه بر تريبون يافتن و حضور معنادار فتنه‌گران، پياده‌نظام رسانه‌اي دشمن، وابستگان به گروهك‌هاي غيرقانوني از جمله گروهك نهضت آزادي و مشاركت و مجاهدين انقلاب در عرصه مطبوعات كشور در كنار انحرافاتي كه در ساير حوزه‌هاي فرهنگي شاهديم از جمله هماهنگي براي دفن اعضاي گروه سگ‌هاي زرد در قطعه هنرمندان، حمايت از تك‌خواني زنان، تلاش براي قانوني كردن فيس‌بوك، تعطيل كردن همايش ضداستكباري «افق نو»، انتصاب محكوم فتنه در سطح مديريت وزارتخانه، رفع تعليق از برخي ناشران متخلف، صدور پروانه نمايش براي تعدادي از فيلم‌هاي مساله‌دار و توقيفي و... شرايطي را ترسيم مي‌كند كه هر انسان دلسوزي را نسبت به آينده جهت‌گيري‌هاي دولت آقاي روحاني و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و متوليان آن بيمناك مي‌كند بويژه در حوزه دين، فرهنگ و اعتقادات جامعه مسلمان شيعي كه همه افتخار آن اتكا به تعاليم علما، مراجع و تعليمات ناب ريشه‌دار در حوزه‌هاي علميه است.

وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد متوجه باشند كه فرزند حضرت آيت‌الله جنتي (دام عزه) هستند همان كه همچون مرحوم حضرت آيت‌الله مشكيني (رضوان‌الله عليه) زبان بي‌لكنت اسلام، فقيه مجاهد و نعمت بي‌بديلي براي انقلاب هستند. همه اين رفتارهاي صورت گرفته كه شتابان و وقيحانه اعتقادات اسلامي و باورهاي ديني را هدف قرار داده، هشدارهايي است براي مسؤولان امر بويژه وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي بويژه دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي كه بار ديگر تذكرات رهبر انقلاب درباره «جريان نفوذ و تبليغاتچى‌هاى مواجب‌بگير دشمن و برخي از تبليغاتچى‌هاى بى‌مزد و مواجب» و به طور اخص هشدار دو ماه قبل ايشان (بيانات 12/8/1392) را بشنوند و جدي بگيرند و بدانند كه پياده‌نظام رسانه‌اي دشمن برخلاف اواخر دهه 70 و با سوءاستفاده از شعارهاي تساهل و تسامح، امروز وقيحانه و عريان با تمسك به شعار اعتدال ظاهر شده و هيچ ابايي از رفتارهاي انتحاري نيز ندارند.

آقاي جنتي؛ امروز در برابر كساني كه اعتدال را برنمي‌تابند، تدبير با شماست!

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن