تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803246124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازخواني توهين هاي اصلاح طلبان به آيت الله هاشمي +تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بازخواني توهين هاي اصلاح طلبان به آيت الله هاشمي +تصاوير
شايد اين بخش از خاطرات روزانه مسئول دفتر محمد خاتمي به اين سوالات پاسخ دهد، آنجا كه محمدعلي ابطحي در وب سايتش مي نويسد...


بسياري از افراد و جريانات كه سال ها قبل توهين هاي غيرمنصفانه اي نسبت به رفسنجاني روا مي داشتند و وي را به لقب عاليجناب سرخ پوش مزين كرده بودند، حالا چند نقد ساده به رفتارهاي عجيب او و خاندانش را افراطي گري مي خوانند!
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، خيبرآنلاين نوشت: پس از سفرهاي پرحاشيه و تنش آفرين رفسنجاني به برخي استان ها و بيان عباراتي جنجالي و انتقاد مردم و نيروهاي انقلابي و حزب اللهي به آن سخنان و همچنين عملكرد او و خاندانش در جريان فتنه، اين بار نيز در آستانه ي سفر غيرضروري رييس مجمع تشخيص به كرمان، برخي دانشجويان و رسانه هاي بومي انتقاداتي را مطرح كردند.

براساس اين گزارش، با بازنشر آن انتقادات در سطح رسانه هاي عمومي كه بيشتر به محل تامين هزينه هاي مالي اين سفر و ارتباط اطرافيان وي با برخي مفسدان اقتصادي معطوف شده، از روز گذشته و پس از لغو سخنراني رفسنجاني در جمع دانشجويان، رسانه هاي اطلاح طلب در اقدامي هماهنگ، پروژه ي حمله به منتقدين را كليد زدند.

"افراطي" رمز عمليات تخريب منتقدين رفسنجاني

در پي انتقاد رسانه ها به خصوص خبرنگاران كرماني نسبت به مواضع هاشمي رفسنجاني و سوالات آنان درباره اهداف و منابع مالي سفرهايش، حاميان او اقدام به تخريب منتقدان كردند كه به نظر مي رسد كليد واژه ي "افراطي" رمز توپخانه تبليغاتچي ها براي تخريب وجه منتقدين باشد.

اما حاميان رفسنجاني امروز در حالي منتقدان را افراطي مي خوانند كه از سال 76 پروژه تخريب افراطي او و دولتش را در دستور كار دارند. انگار آن زمان هاشمي از سرمايه هاي انقلاب نبود و يا سياه نمايي عليه دولت پنجم و ششم تخريب جمهوري اسلامي محسوب نمي شد!؟

جهت يادآوري تاريخي رسانه هاي موسوم به اصلاح طلب، برخي مواضع سرانشان را در آن زمان يادآور مي شويم تا حداقل تفاوت نقد با تخريب را بدانند.

البته واضح و بديهي است كه هيچ نيروي انقلابي به هيچ وجه برخي از انگاره ها و تهمت هايي نظير نقش رفسنجاني در قتل هاي زنجيره اي را قبول ندارد اما براي عمل به توصيه حضرت امام خميني(ره) كه فرمود: "آنچه براي ما روشن و واضح است شايد براي نسل هاي آينده مبهم باشد و تاريخ روشنگر نسل هاي آينده است و امروز قلم هاي مسموم درصدد تحريف واقعيات هستند. بايد نويسندگان امين اين قلم را بشكنند..." يكبار ديگر آن بخش از تاريخ را برش مي زنيم به اميد اين كه شايد رييس مجمع تشخيص، كمي به اطراف خود بيشتر و بهتر بنگرد.

تقابل اصلاح طلبان با هاشمي در انتخابات مجلس ششم

براي اينكه به تحليلي دقيقتر از نوع رفتار گروه هاي مختلف موسوم به اصلاح طلب با رفسنجاني دست يابيم، مناسب است كمي به عقب برگشته و گذري كوتاه و مختصر بر رفتار اشخاص و گروه هاي اين جريان سياسي با هاشمي در انتخابات دوره ششم مجلس شوراي اسلامي داشته باشيم. مقطعي كه اصلاح طلبان براي دسترسي به كرسي هاي مجلس به خصوص كرسي رياست آن نيازمند تخريب چهره رييس مجمع تشخيص در افكار عمومي بودند.

جرياني كه چند سال بعد در چرخشي 180 درجه اي و در انتخابات نهم رياست جمهوري در جلسات خصوصي و مصاحبه‌هاي عمومي از رفسنجاني به عنوان بهترين كانديدا براي رياست قوه مجريه نام مي‌بردند كه اين تغييرات، ابهامات زيادي را در افكار عمومي پديد آورد و البته اين جريان هنوز هم هاشمي را پلي براي بازگشت به قدرت مي داند. اعضاي جبهه منحله مشاركت در حالي از سال ۴۸ به بعد هاشمي را منجي كشور مي خوانند كه پيش از اين در باره او به شكل ديگري سخن مي گفتند.

- هاشمي بايد پاسخگوي فسادهاي شديد دوره اش باشد: عباس عبدي، عضو شوراي مركزي حزب مشاركت، با پنهان كردن سهم هم حزبي هاي خود در دوران دولت سازندگي، تمام مشكلات فرهنگي- اقتصادي كشور را به عهده هاشمي گذاشته و چنين مي‌نويسد: «هاشمي بايد نسبت به شرايط فرهنگي، آموزش عالي، فساد اداري، فسادهاي مالي شديد، خصوصاً وضعيت فراوان اطلاعات و ديگر مسايل در دوره رياست جمهوري خويش پاسخگو باشد». (روزنامه پيام آزادي، 30 آذر 78)

- فساد دوره هاشمي صدر و ذيل سيستم را پاره كرده: در جاي ديگر، يكي از اعضاي حزب مشاركت همچون ديگر مدعيان اصلاح طلبي بدون اشاره به نقش و مسئوليت دوستان و هم حزبي هايش در دولت سازندگي و مسئوليتشان در دوران دولت توسعه سياسي (دولت خاتمي)، درباره عملكرد وزارت اطلاعات و نقش آن در مفاسد اقتصادي، رفسنجاني را مورد انتقاد قرار مي‌دهد و در روزنامه بيان مي نويسد: «هاشمي در دوران رياست جمهوري‌اش، سياستي در پيش گرفت كه هركس هركاري مي‌تواند بكند، انجام دهد. به تمام وزارتخانه‌ها و ادارات گفتند كه خودتان توليد درآمد كنيد و اين يكي از مهمترين ضربه‌هايي بود كه در اين سالها به نظام مملكتي وارد شد. هيچ جاي دنيا اجازه نمي‌دهند كه وزارت اطلاعات آن وارد روابط اقتصادي بشود؛ به خاطر اينكه بنياد اطلاعات را هم به هم مي‌ريزد. كسي كه در موضع وزارت اطلاعات است و منبع اطلاعاتي دارد، نمي تواند وارد كارها و معادلات اقتصادي خريد و فروش كارخانه بشود. تقريباً تمام جاهاي ديگر كه بودجه لازم داشتند، مثل وزارت اطلاعات و نيروهاي انتظامي، آقاي هاشمي يك راهي باز گذاشتند كه همه اينها وارد شوند و اسم آن را گذاشته بودند خودكفايي و افتخار هم مي‌كردند. مثلاً وزير سابق اطلاعات مي‌گفت كه ما اصلاً از دولت بودجه‌اي نمي‌خواهيم. خوب بودجه نخواستيد، نتيجه‌اش اين وضعي است كه فساد صدر و ذيل يك سيستم را ممكن است پاره پاره كند». (روزنامه بيان، 1 دي 78)

- در دوره هاشمي مخالفانش تحت پيگرد بودند: عباس عبدي در جاي ديگر درباره فضاي سياسي حاكم در دوره رفسنجاني مي‌نويسد: «در دوران هاشمي، كساني تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند. حال چه از نظر سياسي، چه از نظر اقتصادي كه مخالف ايشان بودند و هيچكس از منسوبين ايشان مورد پيگرد قرار نگرفتند و اگر هم گرفتند، بعد از دوران رياست جمهوري ايشان بود».

- هاشمي يك فاجعه بود: مجتبي بديعي، ديگر عضو شوراي مركزي حزب مشاركت، رفسنجاني را عامل تمام گرفتاريها معرفي كرده و چنين اظهار مي‌دارد: «هاشمي كسي نيست كه به اين سادگي حيات سياسي‌اش را از دست بدهد. هاشمي عامل تمامي گرفتاريهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور است. هاشمي يك فاجعه است». (روزنامه بيان، 15 دي 78)

نمونه اين رفتارها با هاشمي در آستانه انتخابات مجلس ششم از يك طرف و فعاليت اكبر گنجي، عضو غيررسمي اما فعال جبهه منحله مشاركت كه از مدتها قبل در پي حمايت اين حزب با انتشار كتاب «عاليجناب سرخپوش» خود به تخريب چهره رفسنجاني مي‌پرداخت، از طرف ديگر قابل بررسي و دقت نظر است.

- هاشمي پشت يارانش را خالي مي كرد: گنجي كه همواره مورد حمايت حزب مشاركت بود، درخصوص مديريت رفسنجاني مي‌نويسد: «در ديداري كه اخيراً در قم با برخي از مراجع داشتيم، يكي از آن بزرگان مي‌فرمود وقتي هاشمي يكي از آقايان را براي عضويت در كابينه‌اش در تهران دعوت كردند، گفتم با طناب هاشمي به درون چاه نرو كه عاقبت خوشي به دنبال ندارد. اتفاقاً پيش بيني ايشان درست از آب درآمد و پس از آن كه فشارهاي جناح راست افزايش پيدا كرد، هاشمي پشت آن وزير را خالي كرد و او كابينه را ترك كرد». (سايت شريف نيوز، 16 بهمن 83)

- هاشمي عامل رانت خواري و ثروت اندوزي: اين عضو مورد حمايت جبهه منحله مشاركت در جاي ديگر با پنهان كردن نقش هم حزبي‌ها و هم‌كيشان خود در سياستهاي اقتصادي دوران رفسنجاني، محور تمام نقصان هاي سياست تعديل دوران سازندگي را به عهده دخالتهاي بي‌جاي هاشمي گذاشته و او را فرد اصلي شكل‌گيري رانت خواري و ثروت اندوزي معرفي مي‌كند و چنين مي‌نويسد: «كارشناسان اقتصادي، دو كاركرد مهم براي سياست تعديل اقتصادي در نظر مي‌گيرند. اول تخصيص بهينه منابع، دوم حذف رانت. اين دو كاركرد مهم سياست تعديل به دليل شخصيت هاشمي در ايران به وقوع نپيوست. آقاي هاشمي به طور جدي در تخصيص منابع دخالت مي‌كرد و منابع را آنطور كه خود مي‌پسنديد و تشخيص مي‌داد توزيع مي‌كرد. در دو دهه گذشته بر اثر رانت جويي، طبقه جديدي در جمهوري اسلامي شكل گرفته است. اين طبقه نوكيسه در فرآيند خصوصي سازي با خريد تقريباً بسياري از منابع ملي به ثروتهاي بادآورده دست يافت. در دوران سازندگي حتي به دستگاه‌هاي غيراقتصادي و امنيتي اجازه داده شد با فعاليتهاي اقتصادي نيازهاي مالي خود را تأمين نمايند. در پرتو چنان مجوزي، فسادهاي كلان به وجود آمد و خط ترانزيت مواد مخدر با هدف ثروت اندوزي و تخريب غربيان فعال شد». (اكبر گنجي، عاليجناب سرخپوش و عاليجناب خاكستري: ص 189)

تخريب كننده هاشمي مورد حمايت تمام قد خاتمي

سوال از حاميان امروز رفسنجاني اين است كه آيا جريان اصلاح طلبي آن روز براي چنين تحليل هايي كف و سوت نمي زد؟ آيا اشخاصي كه بنابر ادعاي اين عضو مورد حمايت جبهه مشاركت در پي سياستهاي غلط اقتصادي هاشمي از راه رانتخواري و ترانزيت مواد مخدر به ثروت اندوزي دست يافته اند، بعدها در احزاب اصلاح طلب لانه نگزيده و در دولت خاتمي فعاليت نداشتند؟ راستي اكبر گنجي بيشتر مورد حمايت چه كسي بود؟ چه كسي مشكلات روزمره مردم را رها كرده و تمام دغدغه اش امثال اكبر گنجي شده بود؟

شايد اين بخش از خاطرات روزانه مسئول دفتر محمد خاتمي به اين سوالات پاسخ دهد، آنجا كه محمدعلي ابطحي در وب سايتش مي نويسد: «امروز صبح با پرينت عكسهاي گنجي و به اتفاق علي آقاي خاتمي، محمد صدر، تاج زاده، امين زاده، رضا خاتمي، واله، و خوشرو رفتيم پيش آقاي خاتمي. آقاي خاتمي هم كه عكسها را ديد مثل همه خيلي تحت تاثير قرار گرفت. توضيح خانم گنجي در مورد تقاضاي آزادي مشروط را به اطلاع آقاي خاتمي رسانديم. آقاي خاتمي هم گفت ديشب كه من آن مصاحبه را كردم از اين توضيحات بي اطلاع بودم. نگراني آقاي خاتمي به حدي بود كه براي پيگيري اين امر انساني جلسه را رها كرد تا برود تماس‌هاي لازم را بگيرد. با آقاي شاهرودي تماس گرفت، حرفهاي مفصلي رد و بدل شد. آقاي خاتمي حاضر بود كه هر نامه اي كه لازم است بنويسد تا اين مشكل حل شود.»

نقد هاشمي، سياه نمايي عليه نظام نيست

امام خامنه اي مي فرمايند: "براي شنيدن نقد، سينه گشاده و روي باز و گوش شنوا داشته باشيد. هيچ ضرر نمي كنيد از اينكه از شما انتقاد كنند... اين چند سال، خيلي اهانت ها به شما شد، كينه ‏توزي شد، اهانت شد. اينها را تحمل كرديد. اين تحمل ها هم پيش خداي متعال اجر دارد. ليكن اين موجب نشود كه حالا ما سينه‏ مان تنگ بشود، بگوييم ما ديگر انتقاد را گوش نمي كنيم، يا اگر كسي اندك انتقادي در فلان گوشه از ما كرد، اين را حمل بر دشمني بكنيم. نه، انتقاد را گوش كنيم، انتقاد خوب است".

شايد تخريب هاي ساليان گذشته دولت هاشمي موجب شده است تا هرگونه نقد او را سياه نمايي عليه نظام بدانند اما به واقع نقد عملكرد دولت پنجم و ششم و يا نقد مواضع هاشمي و خانواده اش درخصوص فتنه 88 تنها نقد شخص و يك عملكرد است؛ نقدي كه هدف نهايي آن اصلاح كژي و كمك به تقويت شاكله ي سالم نظام اسلامي است.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن