تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802213338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محصولات كشاورزي، صاحب نشان استاندارد ايران‌گپ مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: محصولات كشاورزي، صاحب نشان استاندارد "ايران‌گپ" مي‌شوند
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: با همكاري اين سازمان و سازمان استاندارد كشور ، محصولات كشاورزي صاحب استاندارد ايران‌گپ مي‌شوند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز ، اكبر فتحي در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: براي اجراي طرح جامع مهندسي فرايند توليدات كشاورزي سه پروژه استقرار شبكه شركت‌هاي خدمات فني و مهندسي، تدوين ضوابط و استانداردهاي فرايند توليد و ايجاد وبگاه كشاورزي از طرف سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: در راستاي توليد محصول سالم وحفظ امنيت غذايي، استاندارد تشويقي" ايران‌گپ" بر اساس پروژه جهاني گلوبال‌گپ در كشور تدوين شده است.

وي خاطرنشان كرد: واحدهاي توليدي كه تحت پوشش شبكه‌هاي فني و مهندسي قرار گرفته اند، محصولات آنها طي دوره رشد مورد پايش قرار مي‌گيرد و پس از آن شركت‌هاي بازرسي تحت نظر سازمان استاندارد گواهينامه سلامت به محصولات ارائه مي كنند.

فتحي با بيان اينكه محصولات توليدي اين واحدها از نظر ميزان سموم، كودهاي شيميايي و ساير باقيمانده‌ها در حداقل ممكن بوده و ضمن سلامت مصرف‌كنندگان محيط زيست را نيز مصون نگه مي‌دارد تصريح كرد: اين طرح در راستاي توسعه كشاورزي، توليد سالم با تأكيد بر منابع پايه اجرايي مي‌شود.

وي گفت: طي تفاهمنامه امضاءشده سازمان نظام مهندسي كشاورزي با سازمان ملي استاندارد ايران، ۵۰ استاندارد "ايران‌گپ" تدوين شده كه ۲۰ استاندارد در كميته ملي به تصويب رسيده و مابقي نيز در دستور كار است.

وي افزود: ۱۸۹ استاندارد جديد در بخش كشاورزي و زيربخش‌هاي دام، طيور، آبزيان و… پيشنهاد شده است.

رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي افزود: مصرف بيش از حدانواع سموم وكودهاي شيميايي چه از لحاظ تاثير بر سلامت مصرف كنندگان محصولات كشاورزي و غذايي و چه از لحاظ تبعات زيست محيطي از قبيل آلودگي آبهاي زيرزميني و برهم زدن تعادل زيست محيطي در اكوسيستم و چرخه هاي زيستي ريزموجودات، پوششهاي گياهي و جانوري خاك، گياهان و جانوران، از جمله چالش هاي مهم جامعه جهاني مي باشد.

وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع و درك عميق سلامتي مصرف كنندگان، رويكرد توليد و عرضه محصولات كشاورزي سالم و گواهي شده همگام با پيشرفتهاي جهاني مورد توجه دست اندركاران توليد و عرضه محصولات كشاورزي قرار گرفته است.

وي افزود:GAP از ديدگاه سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد( FAO) اصولي است كه به فرآيند هاي قبل و بعد از برداشت محصول اعمال شده و به توليد محصول ايمن و سالم كشاورزي با رعايت جنبه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي پايدار منجر مي گردد.

فتحي خاطرنشان كرد: GAP از ديدگاه استاندارد ملي ايران به مجموع روش هاي كشاورزي كه از طريق حفظ پايداري زيست محيطي، اقتصادي و اجتماعي، منجر به توليد محصولات كشاورزي غذايي و غير غذايي ايمن و مطلوب مي گردد گفته مي شود .

وي افزود: به عبارتي ديگر تمام عمليات مربوط به مديريت توليد محصولات كشاورزي (كاشت، داشت، برداشت، جداسازي، بسته بندي، نگهداري و حمل و نقل) با در نظر گرفتن جوانب اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي براي كاهش آلاينده هاي فيزيكي، شيميائي و ميكروبيولوژي كه براي دستيابي به هدف امنيت و ايمني غذائي و ملزومات خاص در زنجيره غذائي لازم است.

وي به حداقل رساندن آلودگي هاي فيزيكي، شيميائي، ميكروبيولوژي در محصول، رديابي معكوس محصول، ارتقاي كيفيت و به ويژه كيفيت بهداشتي محصول توليدي، بهبود راندمان مصرف وكاربرد عوامل و منابع توليد، كاهش مصرف تركيبات شيميائي در توليد، به حداقل رساندن اثر تخريبي فعاليتهاي كشاورزي بر محيط زيست ، اجراي IPM (مديريت تلفيقي آفات) در توليد محصولات كشاورزي، تضمين كارفرما براي توجه به سلامت و ايمني كارگران و دستيابي به امنيت وايمني مواد غذايي را از اهداف استقرار GAP در توليد محصولات كشاورزي عنوان كرد.

وي افزود: سازگاري با محيط زيست، تضمين كيفيت و سلامت غذا براساس نظام مديريت كيفيت (QMS)، احساس مسئوليت در قبال مسائل اجتماعي و بهره وري از اركان عمليات خوب كشاورزي (GAP) مي باشند/س

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن