تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ريئس پرديس پژوهش و توسعه صنايع بالا دستي: كاهش ريسك اكتشاف در طرح مرواريد خليج‌فارس بي‌نظير است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ريئس پرديس پژوهش و توسعه صنايع بالا دستي: كاهش ريسك اكتشاف در طرح مرواريد خليج‌فارس بي‌نظير است
در ۴ سال گذشته با تغيير رويكرد شعار‌ها تصميم بر اين شد كه بيشتر تأمين كننده فن آوري براي بخش بالا دستي نفت باشيم وسعي كرديم بجاي پژوهش فن آوري ارائه دهيم و با بررسي مشكلات فعلي صنعت نفت براي فن آوري اهدافي را ترسيم كنيم و در كنار آن به توان جذب صنعت هم توجه داشته باشيم. ريئس پرديس پژوهش و توسعه صنايع بالا دستي: كاهش ريسك اكتشاف در طرح مرواريد خليج‌فارس بي‌نظير است


رئيس پرديس پژوهش صنايع بالادستي گفت: بزرگ‌ترين پروژه ما طرح مرواريد خليج فارس است كه كمك مي‌كند ريسك اكتشاف در خليج فارس و عمان پايين بيايد كه بايد گفت اين پروژه با اين حجم در سطح جهان بي‌نظيراست.

به گزارش خبرنگار ايلنا در نشستي كه صبح امروز با عنوان رويكرد نوين مديريت پژوهشگاه صنعت نفت در اصلاح ساختار و سيستم در جهت بهينه سازي چرخه تبديل علم به فن آوري برگزار شد سيد صالح هندي رئيس پرديس پژوهش صنايع بالادستي با بيان اينكه پرديس در قالب سه پژوهشكده علوم زمين، مهندسي نفت و مطالعات مخزن فعاليت مي‌كند اظهار داشت مجموعاً سرويسهاي پرديس در قالب انجام پروژه‌ها ي بنيادي پژوهشي كاربردي مطالعات جامع خدمات علمي آزمايشگاهي به صنعت نفت مي‌باشد.

وي افزود: در ۴ سال گذشته با تغيير رويكرد شعار‌ها تصميم بر اين شد كه بيشتر تأمين كننده فن آوري براي بخش بالا دستي نفت باشيم وسعي كرديم بجاي پژوهش فن آوري ارائه دهيم و با بررسي مشكلات فعلي صنعت نفت براي فن آوري اهدافي را ترسيم كنيم و در كنار آن به توان جذب صنعت هم توجه داشته باشيم.

وي با اشاره به اينكه در حوزه اكتشاف توليد و توسعه نيز برنامه‌هايي داريم گفت: براي ايجاد پايداري و امنيت در عرصه انرژي چند راه حل داريم كه به صورت سيستماتيك ترسيم كرده‌ايم.

هندي با اشاره به اينكه در حيطه اكتشاف بار ريسك را پايين مي‌آوريم تا بهتر به نتيجه برسيم خاطر نشان كرد بزرگ‌ترين پروژه ما طرح مرواريدخليج فارس است كه كمك مي‌كند ريسك اكتشاف در خليج فارس و عمان پايين بيايد كه بايد گفت اين پروژه با اين حجم در سطح جهان بي‌نظيراست.

رئيس پرديس پژوهش و توسعه صنايع بالا دستي ادامه داد در بحث اكتشاف به منابع ديگر غير از منابع متعارف هم نگاه ويژه‌اي داشته‌ايم كه براين اساس طرح هيدارت در پرديس بالادستي در حال انجام است كه نتايج خوبي نيز داشته است.

هندي شناسايي شيلهاي گازي را از ديگر منابع غير متعارف جهان دانست و توضيح داد دو هفته پيش در زمينه اكتشاف شيلهاي گازي با مديريت اكتشاف قرار دادي امضا شده است.

وي با اشاره به اينكه ما قائل به اين هستيم كه افزايش توليد با افزايش ضريب برداشت متفاوت است اظهار داشت در گذشته مجبور بوديم توليد يا كاهش و يا افزايش داشته باشد كه اين امر با ظرفيت برداشت متفاوت است و هر كدام مقتضيات خاص خود را دارد چراكه ازدياد برداشت ۵ يا ۶ سال طول مي‌كشد كه نتيجه بدهد به همين خاطر اين دو مبحث از هم جدا شد.
هندي همچنين به مذاكراتي كه با فلات قاره جهت توليد آب انجام شده بود اشاره كرد و گفت در كنار downstream با كمك پژوهشگاه روي فرايندهاي افزايش فراورش گاز هم كار مي‌كنيم زيرا خيلي از مخازن توان توليد دارند اما توان فراورش ندارند.

وي ادامه داد: افزايش ضريب ازدياد برداشت در دو بخش مديريت مخزن و توسعه روشهاي ازدياد برداشت در حال انجام است و پيشرفت خوبي داشته است.

هندي اظهار داشت: در توسعه روشهاي ازدياد برداشت توانستيم شركتي را قانع كنيم كه پايلوت ازدياد برداشت اجرايي شود و اين امر فرايندي است كه مجموعه فعاليت‌ها را در دل خود دارد كه اميدواريم به عنوان تجربه موفق براي بقيه ميادين نيز انجام شود.

وي گفت: بعد از تلاش سه الي چهار ساله فاز اول طرح كيميا با شركت نفت امضا شد كه باعث خودكفايي شده و منجربه حفاري، تعمير، تحريك چاه‌ها مي‌شود.

ريئس پرديس پژوهش و توسعه صنايع بالا دستي در خصوص كنسرسيوم ازدياد برداشت از ميادين نيز توضيح داد: در اين خصوص با بعضي از دانشگاه‌ها و موسسات همكاريهايي داشته‌ايم و پژوهشگاه از ابتدا عضو كنسرسيوم بوده و جز بخشهايي بوده كه در تهيه تفاهم نامه حضور داشته ضمن اينكه مجموعه بدنه نفت به اين نتيجه رسيده است كه پژوهشگاه مي‌تواند كنسرسيوم را تحت تأثير قرار دهد لذا تصميم بر اين شد كه پژوهشگاه در خارج از كنسرسيوم با شش دانشگاه رقابت كند و در حال حاضر نيزاولين قرارداد كنسرسيوم نهايي شده اما فعاليت آن هنوز آغاز نشده است.

ريئس پرديس پژوهش و توسعه صنايع بالا دستي در خصوص دليل انتخاب منطقه لرستان براي بحث شناسايي شيلهاي گازي اظهار داشت: به دليل وضعيت خاص زمين‌شناسي و ميزان جمعيت اين منطقه و نياز به گاز داشته اين منطقه با مديريت اكتشاف انتخاب شده است ضمن اينكه بايد گفت مناطق شرق و شمال شرق كشور پتانسيل‌هاي خوبي در اين خصوص دارند.

رئيس پرديس پژوهش و فناوري صنايع بالادستي پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به تأكيد برنامه پنجم توسعه براي افزايش يك درصدي ضريب ازدياد برداشت از مخازن تصريح كرد: تعيين يك درصد افزايش ضريب ازدياد برداشت از مخازن نفتي در برنامه پنجم توسعه را نمي توان با قطعيت گفت چرا كه با پارامتري كه عدم قطعيت بالا دارد در دوسال اول اعلام شد به اين هدف رسيديم.

وي ادامه داد: عددي كه به عنوان ريكاوري فكتور اعلام مي‌شود بيش از ۳۰ درصد عدم قطعيت دارد و اين عدم قطعيت بالا نمي‌تواند اثبات كننده افزايش يك درصدي باشد به طوري كه شركت نفت در دوسال اول برنامه پنجم اعلام كرد به اين هدف رسيده است.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن