محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843345937
عکس:چگونه هانیه توسلی از تلخترین تجربه بازیگریاش می گوید
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
عکس:چگونه هانیه توسلی از تلخترین تجربه بازیگریاش می گوید واقعا می خواستم در مورد این فیلم و این تجربه سکوت کنم. به هر حال تجربه ای در زندگی کاری ام بود و از آنجا که فیلمبرداری در 2 سال پیش انجام شده و در نهایت من پارسال پولم را گرفتم نمی خواستم...
هانیه توسلی به مصاحبه سیامك شایقی كه هفته گذشته در روزنامه بانی فیلم چاپ شده بود واكنش نشان داد. كارگردان «ابرهای ارغوانی» در بخشی از این مصاحبه گفته بود: ...تعامل بسیار خوبی با بچه های گروه به جز یک مورد استثنایی داشتیم. آن مورد هانیه توسلی بود که در پایان کار بر سر مشکلات مالی کدورت هایی را بوجود آورد، اما در نهایت به خیر و خوشی به پایان رسید.»هانیه توسلی در همین رابطه توضیحاتی به خبرنگار بانی فیلم داد كه می خوانید:
واقعا می خواستم در مورد این فیلم و این تجربه سکوت کنم. به هر حال تجربه ای در زندگی کاری ام بود و از آنجا که فیلمبرداری در 2 سال پیش انجام شده و در نهایت من پارسال پولم را گرفتم نمی خواستم راجع به این ماجرا حرفی بزنم. وقتی ایشان گفتند مشکلات مالی و کدورت هایی را من به وجود آوردم، دیدم سکوت جایز نیست و حقیقت جذاب تر است و باید گفته شود. خوشبختانه در این موردی که ایشان گفتند فقط من نبودم. تا جایی که اطلاع دارم خیلی از عوامل فیلم پولشان را به موقع نگرفتند. آقای غلامرضا آزادی (فیلمبردار فیلم)، حسین یاری (چون من با ایشان در قلب یخی همكار بودم و در جریان بودم که تسویه نکردند)، طراح صحنه، چهره پرداز و... هیچکدام بعد از پایان فیلمبرداری دستمزدشان را نگرفته بودند.
منتها این کدورت مرحله اول است چون کدورت های من از این کار چند مرحله دارد. یکی از آنها بر می گردد به زمان فیلمبرداری. قراردادی که من بستم موجود است و می توانم کپی اش را برای شما ارسال کنم. قرارداد من تا 15 بهمن 1390 بوده. فیلمبرداری ما دقیقا 30 بهمن 1390 تمام شد. یعنی من دو برابر زمان قراردادم با همان مبلغی که توافق کرده بودیم به اضافه مبلغ کمی دیگر که در واقع دستمزد 2 روز میشد با آن گروه کار کردم. اگر می خواستم قراردادم را بر اساس 15 روز اضافه کنم قرارداد من 2 برابر میشد، اما به خاطر اینکه پول نداشتند، شرایط شان را درک کردم و با آنها کنار آمدم. آنها هم در نهایت دستمزد 2 روز را برای 15 روز کار به من دادند. خوشبختانه قراردادم هم موجود و پایان فیلمبرداری هم مشخص است. منتها چیزی که من را ناراحت کرده این است که اینها به جای عذرخواهی چنین حرف هایی را هم می زنند!من توقع عذرخواهی داشتم. من بازیگری هستم که فیلم های مستقل زیادی کار کردم. فیلم هایی بازی کردم که بودجه شان خیلی کم بوده. همین الان سر فیلمی می روم که قراردادی که با من بستند دستمزد 5 سال پیش من است، اما از اول به من گفتند که ما همینقدر داریم نه بیشتر و من هم قبول کردم. مسئله اینجاست که سر فیلم «ابرهای ارغوانی» هم با همان مدل من قرارداد بستم. یعنی در قراردادی که بستم تخفیف دادم.کلی هم خوشحال شدند که بهشان تخفیف دادم، اما در انتها 15 روز اضافه شد که دستمزد آن 15 روز را 2 روز حساب کردند. روز 15 بهمن چکی به من دادند، با وجودیکه من از اداره مالیات، نامه معافیت برده بودم مالیات را از آن کم کرده بودند. این چک دو سوم کل قراردادم بود. یعنی یك سوم مبلغ قراردادم را گرفته بودم و باقی مانده آن را با یک چکی روز 15 بهمن خانم فهیمه ساعی به من تحویل داد و کار ادامه پیدا کرد تا شد روز آخر فیلمبرداری. چک من تاریخ اش بود 30 بهمن. 29 بهمن کار ما تمام نشد و صحنه های ماند برای فردا صبح. آقای شایقی به من زنگ زد و گفت میشه خواهش کنم فردا بانک نری. گفتم چرا؟ گفت این ماه در حساب پول نیست. یعنی 1 روز مانده به پایان کار. نمی دانم که ایشان چرا گفتند در پایان کار من کدورت بوجود آوردم! من حتی در آن مکالمه به ایشان گفتم که می دانید که در حال خرید خانه هستم و به پولم نیاز دارم. گفتند که من به شما قول میدهم این چک تا هفته دیگر نقد شود. یعنی 7 اسفند. گفتم قبول من به خاطر شما فردا بانک نمی روم. فردا سر صحنه رفتیم، کار را گرفتیم و فیلمبرداری تمام شد. یک هفته گذشت. به خانم رزیتا فرنودی سرمایه گذار کار که چک به نامشان بود زنگ زدم که جواب تلفن من را ندادند. به آقای فلاح تهیه کننده کار زنگ زدم که ایشان هم جواب من را ندادند. به آقای شایقی زنگ زدم و گفتم اینها جواب من را نمی دهند من چک را ببرم یا نه؟ گفتند نه. خانم فرنودی خودش با من تماس گرفت و گفت اگر میشود یه کم دیگر صبر کنید و... .من دوباره یك هفته دیگر منتظر ماندم و باز به من گفتند بانک نرو. دوباره که به آنها زنگ زدم هیچکدام پاسخگو نبودند. به خانم فرنودی که کسی دیگر به جای او جواب می داد زنگ زدم و گفتم من دارم این چک را خرج می کنم و می خواهم خانه بخرم. گفتند مسئله ای نیست چک را خرج کن، اما فعلا پول در حساب نیست. در نهایت من چک را خرج نکردم و تاریخ برگشت چک مشخص است. یعنی من کپی چکی که برگشت خورده را دارم. این چک را در تاریخ 20 یا 25 اسفند ماه برگشت زدم. به دلیل اینکه پول را لازم داشتم و گفتم شاید اگر برگشت بزنم بتوانم سریعتر پولم را بگیرم.بماند که در این مدت هم جواب تلفن مرا نمی دادند. یعنی مثلاً 20 بار من باید زنگ می زدم تا 1 بار جوابم را بدهند. آقای شایقی هم می گفت اشكالی ندارد، برو برگشت بزن و... یعنی خودش را از موضع تهیه كننده كنار می كشید. گذشت تا من چك را برگشت زدم و شد فروردین- اردیبهشت. دوباره به آقای شایقی زنگ زدم و ایشان در جواب جمله ای به من گفتند كه كدروت مرحله 2 از شخص آقای شایقی به وجود آمد. یعنی تا آن لحظه از ایشان به رغم بداخلاقی های كه سر پلان داشتند و اذیت هایی كه به هنگام فیلمبرداری شدم (چون ایشان كارگردانی بسیار وسواسی است) دلخوری نداشتم. به هر حال ایشان كارگردان بودند و من بازیگر و در هیچ قسمت كار با وجودی كه خیلی به من سخت گذشت هیچ حرفی روی حرفشان نزدم. خانم گریمور كار شاهد است كه ایشان یك بار پای آیینه گریم به من گفت كه اگر جونتم دربیاد باید بگیریم. باز هم اینها را من به عنوان كدروت حساب نمی كنم. كدورت از اینجا به وجود آمد كه پشت تلفن به آقای شایقی گفتم: یادتان است كه شما به من گفتید قول می دهم هفته دیگر چك نقد شود و ایشان گفتند: من كی قول دادم! خیلی ناراحت شدم و برایشان مسیج زدم كه آقای شایقی من متأسفم كه شما به هر قیمتی فقط می خواهید فیلم تان را بسازید و عوامل تان برای شما مهم نیستند. آن زمان هم می دانم كه خیلی از بچه ها پیگیر پولشان بودند و فقط من نبودم. آقای شایقی در جواب مسیجی دادند كه هنوز آن را دارم. مضمون مسیج ایشان این بود: «متاسفم برای تو و امثال تو كه فیلم هایی را بازی می كنید كه هنگام اكران شرمتان می شود و متاسف ترم از اینكه به تو این فرصت را دادم كه در فیلم ام بازی كنی.» من این مسیج را به آقای كاوش نشان دادم و ایشان وقتی آن را خواندند به من گفتند الان می فهمم تو چرا اینقدر ناراحتی. به هر حال به اتحادیه تهیهكنندگان شكایت كردم. 2 هفته طول كشید تا جلسه ای گذاشتند، آقای فلاح آمدند و خانم فرنودی نیامدند. به این دلیل كه می ترسیدند من حكم جلب داشته باشم و آنجا بگیرنشان كه البته من دنبال حكم جلب خانم فرنودی هم بودم. آقای فلاح به من گفتند كه دخترم من هفته آینده پول شما را می دهم. تمام شد و اتحادیه حكم داد كه بر اساس این اتفاقات و اینكه چك نقد نشده اینها موظف هستند كه پول را بدهند و آقای كاوش به من اطمینان دادند كه تا اینها پول شما را ندهند فیلم اكران نمی شود.آن اردیبهشتی كه آقای فلاح گفتند یك هفته دیگر پولت را میدهم هم گذشت و دوباره هر زمان زنگ می زدم جوابم را نمی دادند تا رسید به شهریور. در این مدت من مدام با کسانیکه پول از اینها می خواستند در تماس بودم، منتها اینها کم کم پول همه را دادند و فقط ماند پول من. من به وزارت ارشاد هم شکایت کردم. آنجا یک توضیحاتی نوشتم، نامه اتحادیه را بردم و با توجه به این مسائل چون آنها هم می خواستند فیلم شان به جشنواره برود چک من را نقد کردند. منتها چون من سر فیلمبرداری بودم و خودم فرصت نمی کردم به دادگاه بروم، این چک را به وکیلم داده بودم که ایشان هم به هر حال دستمزد داشت.اینها هم خودشان خبری منتشر کردند که هانیه توسلی چک اش را به شرخر سپرده که این دروغ محض بود. در نهایت از آن مبلغ چکی که به من دادند نزدیک 5/3 میلیون تومان خرج کردم تا بالاخره توانستم مابغی مبلغ را بگیرم. تمام این توضیحات را دادم برای اینکه بگویم من فیلم سخت زیاد کار کردم، با کارگردان های خوش اخلاق و کمی بداخلاق هم بسیار همکاری داشتم، اما تجربه ای که در «ابرهای ارغوانی» داشتم تجربه سختی بود. اصلا یك ماه فیلمبرداری مدنظرم نیست. چرا که با خوبی، بدی، سختی و به هر حال هر چه که بوده تمام شده و رفته. کدورت و ناراحتی من برای بعد از فیلمبرداری است. توقع من این بود که به من زنگ بزنند عذرخواهی کنند و بگویند صبر کن پولت را می دهیم. نه اینکه جواب تلفنم را ندهند، خبر منتشر کنند چک ام را به شرخر داده ام و.... این حرف ها را من دقیقا به این دلیل می زنم که ایشان در مصاحبه شان گفته اند که همه عوامل ok بودند و تنها هانیه توسلی بود که کدورت بوجود آورد! من هیچ کدورتی در طول فیلمبرداری بوجود نیاوردم. من 15 روز اضافه تر از قراردادم برای آن گروه کار کردم و پول 2 روز دستمزد را گرفتم. در نهایت هم چکی که 3/2 دستمزد من بود را بعد از اعصاب خوردی، دوندگی، تحقیر و... دریافت کردم. از ایشان به عنوان کارگردان توقع داشتم پشت من بایستد، نه اینکه بگوید متاسفم به تو فرصت دادم در فیلم ام کار کنی و... . البته ایشان متاسف است که این فرصت را به من دادند و من هم خیلی متاسفم که در این فیلم بازی کردم.هر چند که از سال 79 که مشغول فعالیت در سینما به شکل حرفه ای هستم تا همین امروز یعنی آذر 92 تا به حال تجربه ای به هولناکی «ابرهای ارغوانی» نداشتم. من مخلص تک تک بازیگران و عوامل فیلم هستم به غیر از سرمایه گذار، تهیه کننده و کارگردان. ضمن اینکه تاکید می کنم توضیحات من در جواب حرف های آقای شایقی است و من با شناختی که از ایشان داشتم اصلا انتظار نداشتم که بیاید و از من تعریف بکند. انتظارم دقیقا همین بود و مطمئنم در جواب صحبت هایم هم ممکن است حرف های بدی بشنوم چون ایشان قبلا هم به من توهین و تحقیر کرده بودند، اما من مدارک دارم. چک برگشتی دارم که تاریخ برگشت چک مشخص است. قرارداد دارم که 15 روز اضافه کار کردم و.... من فیلمی بازی کردم که تهیه کننده در پایان کار تماس گرفته و خواهش کرده که به چکی که قرار بوده پایان کار به من بدهند 1 ماه فرصت بدهم و من قبول کردم. 10 فیلم و 4 سریال بازی کردم و بارها پیش آمده كه به مشكلات مالی برخوردیم، اما حتی یكی از آنها چنینی برخوردی با من نداشتند.مشكل من بیشتر روی نحوه برخورد این افراد است تا مسائل مالی. من می توانستم 15 بهمن كه قراردادم تمام شد بروم و بگویم قراردادم را تمدید كنید. آنها به جای اینكه از من تشكر كنند به من توهین میكنند و بعد هم می گویند كه كدورت را من به وجود آوردم.البته باز هم خدا رو شكر می كنم. چرا كه این فیلم باعث شد قدر تك تك كسانی كه تا امروز با آنها در سینما (به عنوان كارگردان یا تهیه كننده) كار كردم را بدانم. در حال حاضر سر پروژه «خط ویژه» هستم. گروهمان درجه یك است و هیچ مشكلی با تهیه كننده و كارگردان ندارم. «ابرهای ارغوانی» با وجود اینكه تجربه هولناكی بود، اما باعث شد بفهمم كه بقیه چقدر خوب بودند. ضمن اینكه واقعاً اگر پول ندارید فیلم نسازید یا اگر پول ندارید در ابتدا به بازیگرها بگویید چقدر می توانید به آنها دستمزد بدهید. حالا یا بازیگر با آن مبلغ مورد نظر سر كار می آید یا نمی آید.
جمعه 29 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]
صفحات پیشنهادی
رضا یزدانی، میترا حجار و هانیه توسلی در پشت صحنه «خط ویژه» + عکس
رضا یزدانی میترا حجار و هانیه توسلی در پشت صحنه خط ویژه عکس رضا یزدانی در آخرین شب فیلمبرداری خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی به پشت صحنه این فیلم رفت به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین مسئولیت ساخت و اجرا ترانه موسیقی و تیتراژ پایانی فیلم سینمایی خط ویژه ازعکس/ عکاسی هانیه توسلی در اتاق گریم شاهگوش
عکس عکاسی هانیه توسلی در اتاق گریم شاهگوش 1392 10 3هولناک ترین تجربه بازیگری هانیه توسلی
هولناک ترین تجربه بازیگری هانیه توسلی هانیه توسلی به مصاحبه سیامک شایقی که هفته گذشته در روزنامه بانی فیلم چاپ شده بود واکنش نشان داد کارگردان ابرهای ارغوانی در بخشی از این مصاحبه گفته بود تعامل بسیار خوبی با بچه های گروه به جز یک مورد استثنایی داشتیم آن مورد هانیه توسلی بورضا يزداني، مصطفي زماني، هانيه توسلي و... در پشت صحنه «خط ويژه»
رضا يزداني مصطفي زماني هانيه توسلي و در پشت صحنه خط ويژه رضا يزداني در آخرين شب فيلمبرداري خط ويژه به كارگرداني مصطفي كيايي به پشت صحنه اين فيلم رفت شنبه 30 آذر 1392محل سکونت فعلی رهبر انقلاب چگونه انتخاب شد؟؛ عکس
محل سکونت فعلی رهبر انقلاب چگونه انتخاب شد عکس مقام معظم رهبری به علت تعلق اردوگاه شهید باهنر به آموزش و پرورش و دانشآموزان این مکان را برای اقامت خود انتخاب نکردند به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از مشرق حجتالاسلام و المسلمین علیاکبر ناطق نوری در کتاب خاطتاثير سينما در الگوهاي رفتاري است، نه در گيشه مسعود اطيابي از تجربه فيلمسازي منطقهاي و مشاركتي ميگويد
تاثير سينما در الگوهاي رفتاري است نه در گيشه مسعود اطيابي از تجربه فيلمسازي منطقهاي و مشاركتي ميگويد فيلمسازي در خارج از مرزهاي ايران با توجه به ويژگيها و شرايط هر منطقه فرآيند توليد را در موقعيتي قرار ميدهد كه بررسي آن ميتواند ما را به شناخت بهتري از اين شكل از فيلمسازي بهانيه توسلي باعث ايجاد كدورت شد
هانيه توسلي باعث ايجاد كدورت شد سيامك شايقي گفت هانيه توسلي بر سر مشكلات مالي كدورتهايي را در هنگام كار به وجود آورد سيامك شايقي كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت با توجه به شرايط سينما و نبود يك سرمايهگذار جدي تصميم با ساخت فيلمي با قصهرضا یزدانی، مصطفی زمانی، هانیه توسلی و... در پشت صحنه «خط ویژه»
رضا یزدانی مصطفی زمانی هانیه توسلی و در پشت صحنه خط ویژه رضا یزدانی در آخرین شب فیلمبرداری خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی به پشت صحنه این فیلم رفت به گزارش نامه نیوز مسئولیت ساخت و اجرا ترانه موسیقی و تیتراژ پایانی فیلم سینمایی خط ویژه از زمان پیش تولید همزمامجيد مشيري از سال ها تجربه بازيگري مي گويد
مجيد مشيري از سال ها تجربه بازيگري مي گويد مجيد مشيري بازيگر سينما و تلويزيون فارغالتحصيل رشته مهندسي راه و ساختمان از دانشگاه فني و مهندسي شيراز است وي فعاليت هنري خود را با عضويت در كارگاه آزاد بازيگري امين تارخ آغاز كرد و پس از آن به ايفاي نقش در سريالهاي تلويزيوني و فيلمگربهها اجسام را چگونه ميبينند؟ +عكس
گربهها اجسام را چگونه ميبينند عكس كيفيت ديد در گربهها از ديد سگها بسيار ضعيفتر است به طوري كه تصاوير را به نوعي سياه و سفيد مشاهده ميكنند به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ديد در گربهها نسبت به ساير جانداران متفاوت بوده و عملاً نسبت به آنچه كه مي بينند تفكري و تنگرش مشاور رئيس جمهور به مردم چگونه است؟ «كليد» نماد پوپوليسم مدرن نيست؟/ نگاهي كه مي گويد مردم عواماند نه ش
نگرش مشاور رئيس جمهور به مردم چگونه است كليد نماد پوپوليسم مدرن نيست نگاهي كه مي گويد مردم عواماند نه شهروند اساسا رخ عيان كردن پديده اي به نام احمدي نژاد معلول همين نگاه اشراف مآبانه كه در پس روكشهاي دل فريب شبه نظري پنهان شده است بود آوار كردن همه اين مشكلات به سمت جعليخاني از تجربه نويسندگي ميگويد
عليخاني از تجربه نويسندگي ميگويد يوسف عليخاني در بيستوپنجمين نشست عصر تجربه از تجربيات خود ميگويد عليخاني از تجربه نويسندگي ميگويد ايلنا در نشست عصر تجربه كه روز يكشنبه اول ديماه ساعت 15 در سراي داستان برگزار ميشود خالق قدمخير مادربزرگ من بود اژدهاكشان و عروس بيهانیه توسلی باعث ایجاد کدورت شد
هانیه توسلی باعث ایجاد کدورت شد به گزارش سرويس كشكول جام نيوز "سیامک شایقی" کارگردان سینما گفت با توجه به شرایط سینما و نبود یک سرمایهگذار جدی تصمیم با ساخت فیلمی با قصه شهری و با هزینه پایین و لوکیشنهای داخلی کم گرفتم زیرا با افزایش لوکیشنهای داخل-
گوناگون
پربازدیدترینها