تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819221084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجيد مشيري از سال ها تجربه بازيگري مي گويد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مجيد مشيري از سال ها تجربه بازيگري مي گويد
مجيد مشيري، بازيگر سينما و تلويزيون، فارغ‌التحصيل رشته مهندسي راه و ساختمان از دانشگاه فني و مهندسي شيراز است. وي فعاليت هنري خود را با عضويت در كارگاه آزاد بازيگري امين تارخ آغاز كرد و پس از آن به ايفاي نقش در سريال‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي سينمايي پرداخت.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از آثار مجيد مشيري در تلويزيون مي‌توان به سريال‌هاي ارمغان تاريكي، خط قرمز، سرنخ، مسافري از هند، چراغ جادو، شكر تلخ، سايه‌اي در تاريكي و بچه‌هاي نسبتا بد اشاره كرد. مشيري كه اين روزها سريال خانه‌اي روي تپه (ساخته داريوش ياري) با بازي او از شبكه دو در حال پخش است، تاكنون نقش‌هاي متنوع و متفاوتي را هم در تلويزيون و هم در سينما بازي كرده است، نقش‌هايي كه به قول خودش بيشتر شخصيت‌هايي شرور و مرموز بوده‌اند، اما نقش مشيري در سريال خانه‌اي روي تپه از اين نظر كاملا متفاوت با آثار پيشين اوست، در اينجا ديگر خبري از شخصيت‌هاي مرموز و پيچيده و گهگاه منفي هميشگي نيست و وي با بازي در نقش مدير مدرسه‌‌اي در نقطه‌اي از شمال كشور، چهره‌ انساني بسيار آرام، منضبط و حمايت‌گر را به نمايش مي‌گذارد. اگرچه نقش مشيري در اين مجموعه چندان بلند و پررنگ نيست، اما او خود بازي در اين نقش و مجموعه را تجربه‌اي لذتبخش مي‌داند. با او درباره اين سريال به گفت‌وگو نشستيم.

شما در سريال خانه‌اي روي تپه در نقش يك مدير مدرسه ظاهر شده‌ايد. از ابتدا هم قرار بود اين نقش را بازي كنيد؟

بله، از همان زماني كه براي بازي در سريال تلويزيوني خانه‌اي روي تپه با من تماس گرفتند، نقش مدير مدرسه را برايم در نظر گرفته بودند و قرار بود آن را بازي كنم.

هنگامي كه فيلمنامه اين سريال را خوانديد اين نقش چه ويژگي و جذابيتي برايتان داشت كه پيشنهاد بازي در آن را پذيرفتيد؟

هنگامي كه براي اولين‌بار فيلمنامه اين سريال را خواندم از قصه آن خيلي لذت بردم و از سوي ديگر نقش مدير مدرسه، با ديگر نقش‌هايي كه بازي كرده بودم، متفاوت بود. اولين نكته‌اي كه در اين نقش توجه‌ام را به خود جلب و مرا براي بازي در اين سريال ترغيب كرد، ويژگي‌ها و خصلت‌هاي مثبت اخلاقي بود كه اين مدير مدرسه داشت. همان طور كه در اين چند قسمتي كه تاكنون از اين سريال پخش شده، مي‌بينيد او به‌خوبي مسائل را درك مي‌كند و از هر نظر يك انسان آرام، مثبت، معقول و فهيم است كه تمام تلاش‌ خود را مي‌كند تا در موقعيت‌هاي مختلف به دانش‌آموزان اين مدرسه كمك كند و فضاي آرامي را هم براي تحصيل آنها فراهم آورد. هرچند او كاملا جدي و در برخي موارد حتي سختگير و مقرراتي است، اما با اين حال بسيار دلسوزانه كار مي‌كند و با مشكلات دانش‌آموزان و شاگردانش آشناست. به هر حال هرچند پيش از اين تجربه بازي در چنين نقش و حضور در چنين فيلمي را نداشتم، اما وقتي فيلمنامه را خواندم از آن خوشم آمد و آن را قبول كردم. در مجموع از ايفاي اين نقش بسيار راضي هستم.

اين نقش يك تفاوت اساسي هم با بيشتر نقش‌هايي كه در اين سال‌ها در تلويزيون بازي كرده‌ايد، دارد؛ در اينجا ديگر خبري از آن شخصيت‌هاي پيچيده و مرموز نيست و شخصيتي ساده و بسيار آرام را بازي مي‌كنيد.

بله درست است. نمي‌دانم چرا اما چند وقتي است بيشتر نقش‌هايي كه به من پيشنهاد مي‌شود كاملا منفي يا چند‌وجهي بوده و به همين دليل بيشتر شخصيت‌هايي منفي يا مرموز را بازي كرده‌ام، اما از اين نظر نقشم در اين سريال كاملا در تضاد با نقش‌هاي قبلي‌ام است و شخصيتي بسيار مثبت و منطقي محسوب مي‌شود.

همان طور كه اشاره كرديد شما بازي در نقش‌هاي متفاوت و متنوعي را تجربه كرده‌ايد، فكر نمي‌كنيد ارائه نقش‌هايي ساده از جنس اين سريال آسان‌تر باشد؟

نه برعكس، به نظرم با وجود اين ‌كه اين نقش كاملا تك‌بعدي و بدون پيچيدگي است، بازي كردن اين شخصيت، نسبت به بسياري از نقش‌هاي پيچيده و چندبعدي كار سخت‌تري بود. در چنين شرايطي مهم اين است كه بازيگر چنين نقش‌هايي را كاملا يكدست بازي كند و در اين سريال هم چنين بود. شخصا معتقدم تا زماني كه نقشم را باورپذير بازي نكنم طبيعتا مخاطب هم با من همذات‌پنداري نخواهد كرد. البته اين را مخاطبان بايد پاسخ دهند اما من در طول اين سال‌ها تمام تلاشم را كرده‌ام كه هميشه خوب بازي كنم و مخاطب بازي‌ام را پس نزند. در اين سريال هم با همين نگاه بازي كرده‌ام و اميدوارم بازي‌ام مورد‌پسند بينندگان هم قرار گرفته و راضي باشند.

با توجه به اين‌كه نقش شما در اين سريال نسبتا كوتاه است به نظر مي‌رسد پيشنهاد بازي در اين سريال را بيشتر به اين دليل پذيرفتيد كه با حضور در نقشي كاملا مثبت به نوعي دچار كليشه نشده و از نقش‌هاي پيچيده و منفي فاصله بگيريد؟

نه اين طور نيست. بازي در اين سريال را بيشتر به سبب قصه و فضاي شيرين و دوست داشتني آن پذيرفتم. مي‌خواستم نقشي را بازي كنم كه واقعا آن را دوست داشته باشم و در اين سريال نيز همين اتفاق افتاده است. اصولا به كارهايي كه درباره شمال كشور و متناسب با حال و هواي اهالي اين مناطق است، علاقه زيادي دارم و از همان ابتدا كه متوجه شدم قصه خانه‌اي روي تپه در شمال كشور رخ مي‌دهد، تصميم را براي حضور در اين مجموعه گرفتم.

فكر نمي‌كنيد اين نقش بخصوص در نگارش فيلمنامه جاي پرداخت بيشتري داشت و مي‌توانست در روند پيشبرد قصه تاثيرگذارتر باشد؟

نه، به نظرم با توجه به فضاي قصه كه بچه‌ها، دانش‌آموزان و نوجوانان محور اصلي آن هستند، نقش مدير مدرسه بيشتر از اينها جاي كار و مانور نداشت و همين ميزان حضور براي اين شخص كافي است. همان گونه كه در سريال مي‌بينيم در واقع اين بچه‌ها و دغدغه‌ها و مشكلات آنهاست كه محور داستان بوده و آن را پيش مي‌برد و در اين ميان ديگر شخصيت‌ها بيشتر دنبال كمك به اين بچه‌ها و بخصوص رسول هستند تا مشكلات او را برطرف كنند. مدير مدرسه هم يكي از اين شخصيت‌هاست كه سعي مي‌كند مشكلات دانش‌آموزان مدرسه‌اش را به حداقل برساند. در قصه مي‌بينيد هر زمان رسول دچار مشكل مي‌شود مدير ورود پيدا مي‌كند و تلاش مي‌كند مشكلات را به نحو درستي حل كند. بنابراين ديگر شخصيت‌ها به نوعي در حاشيه اين بچه‌ها معنا و مفهوم پيدا مي‌كنند و شايد كارگردان به همين دليل ضرورت چنداني براي پررنگ كردن ديگر نقش‌ها احساس نكرده است. در اين سريال فقط چند بازيگر هستند كه نقش‌هايي ثابت دارند و بيشتر بازيگران به عنوان بازيگر مهمان در هر قصه وارد مي‌شوند و چنين ساختاري شخصيت‌پردازي متفاوتي را هم مي‌طلبيد.

پس با اين شرايط نقش شما با پيشرفت قصه و در ادامه سريال تغيير چنداني نداشته و پررنگ‌تر نخواهد شد؟

نه، اين اتفاق نمي‌افتد و قصه با همين روال ادامه خواهد يافت. در مجموع كوتاهي نقش برايم اهميت ندارد، بلكه آنچه نقش را ماندگار مي‌كند، تاثيرگذاري آن است و خوشبختانه اين سريال شخصيت‌پردازي خوبي هم داشت و احساس مي‌كنم شخصيت‌هاي سريال به اصطلاح كامل درآمده است.

شما تجربه و سابقه بسيار زيادي در عرصه بازيگري داريد، با توجه به حضور بازيگران جوان بومي و نابازيگران زيادي كه در اين سريال هستند، تلاشي هم براي انتقال تجربه‌هاي خود به آنها داشتيد تا راحت‌تر بازي كنند؟

به نظرم يكي از ويژگي‌هاي خوب و مثبت اين سريال تركيب بازيگران آن است كه تلفيقي از بازيگران باتجربه و بازيگران جوان است. اين موضوع به ساختار كلي سريال كمك زيادي كرده است. به هرحال هر بازيگري در طول دوران كاري و حرفه‌اي خود تجربيات مختلفي را به دست آورده كه مي‌تواند براي بازيگراني كه تجربه كمتري در اين حوزه دارند، مثمرثمر باشد و من نيز در اين سريال تمام سعي‌ام را كردم تا جايي كه مي‌توانم قدمي در اين راه بردارم. البته داريوش ياري هم به عنوان كارگردان نقش زيادي در اين زمينه داشت و كمك زيادي براي اين موضوع مي‌كرد.

بي‌شك هر كارگرداني سبك و شيوه فيلمسازي خاصي دارد. تجربه كار با داريوش ياري چگونه بود؟

ياري از كارگردان‌هاي خوب تلويزيون است و بسيار خوشحالم كه با او در اين سريال كار كردم. در طول بازي در اين مجموعه كاملا احساس راحتي و آرامش مي‌كردم و با فضايي كه كارگردان و ديگر عوامل سريال ايجاد كرده بودند، كوچك‌ترين مشكل يا استرسي نداشتم و اين براي يك بازيگر نكته بسيار مهمي است. به نظرم ياري جزو آن گروه از كارگرداناني است كه كار خود را بسيار جدي مي‌گيرند و هنگام توليد به آساني از هر چيزي نمي‌گذرند. كيفيت كار براي او بسيار اهميت دارد و به همين دليل خيلي بادقت و وسواس كار مي‌كند. او هر جا كه لازم بود بازيگران را راهنمايي مي‌كرد و با وجود اين‌كه نقش من كوتاه بود، اما مرتب تاكيد داشت اين نقش كوتاه برايش مهم است و اين نشان مي‌دهد كه براي كيفيت سريالش اهميت زيادي قائل است. اميدوارم كه اين كار جمعي و گروهي مورد ‌پسند و توجه بينندگان هم قرار گرفته و از تماشاي اين سريال لذت ببرند.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن